Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3170600
tt-tjes schreef: Nu ben ik aan het speuren naar kalkoen en konijnvlees, maar dat is bijna nergens te vinden. Of tegen een belachelijke prijs.
Floris24 heeft een lijntje lopen! Hij komt 21 / 28 nov en in ieder geval zit kalkoen daarbij.

Vraag hem even?

Suzanne
#3170690
Jeetje Carole.... dit is allemaal niet niks zeg :-\ :'(
Gelukkig lees ik dat hij weer wil eten, wat is dat fijn zeg! Ik duim met iedereen mee dat hij zich snel beter zal voelen :-*

Vraagje over die groente enzo die goed zijn voor de lever, kook je dat en dan pureren of gewoon rauw en pureren?
#3170806
zurca schreef: Jeetje Carole.... dit is allemaal niet niks zeg :-\ :'(
Gelukkig lees ik dat hij weer wil eten, wat is dat fijn zeg! Ik duim met iedereen mee dat hij zich snel beter zal voelen :-*

Vraagje over die groente enzo die goed zijn voor de lever, kook je dat en dan pureren of gewoon rauw en pureren?
Voor de komende weken krijgt hij alles gestoomd/gekookt en gepureerd.. Totdat hij weer wat opgeknapt is. Daarna ga ik over op rauw gepureerd.
#3170814
tt-tjes schreef: Voor de komende weken krijgt hij alles gestoomd/gekookt en gepureerd.. Totdat hij weer wat opgeknapt is. Daarna ga ik over op rauw gepureerd.
Ik wil voor Tous ook wat groentemixjes gaan maken vandaar mijn vraag...
Hem kan ik niet op een leverbesparend dieet zetten ivm de koolhydraten maar andijvie, witlof enzo dat zou wel kunnen. Wat is het idee erachter om het te stomen/koken?
#3170845
Misschien nog iets waar jij voor Chendo wat aan hebt; Tous krijgt voor zijn lever Lycopodium Clavatum (Wolfsklauw), Taraxacum officinale (Paardenbloem) en Chelidonium majus (Stinkende gouwe)
In druppelvorm van het merk Heel.
#3170850
zurca schreef: Misschien nog iets waar jij voor Chendo wat aan hebt; Tous krijgt voor zijn lever Lycopodium Clavatum (Wolfsklauw), Taraxacum officinale (Paardenbloem) en Chelidonium majus (Stinkende gouwe)
In druppelvorm van het merk Heel.
Is dat 1 product of 3 verschillen?

Het idee achter stomen is dat de vitamines niet verdwijnen in het water. Andijvie en witlof kook ik maar heel kort. Broccoli en bloemkool gaat goed met stomen.
#3170854
Het zijn drie verschillende flesjes ;)

Maar als je wilt dat vitamines niet verdwijnen dan is rauw ansich toch beter? Of wil je nu niet "te heftig" beginnen omdat hij niet in orde is? Ik zou Tous dus gewoon gelijk rauw kunnen geven?
#3170857
tt-tjes schreef: Ja, je kunt gewoon rauw geven. Ik kook het nu omdat hij net pas weer aan het eten is en ik geen terugval wil. Hij krijgt ook zijn vlees en vis gekookt.
Over een paar weken schakel ik langzaam weer over op rauw.
Ik begrijp het bedankt ;)
Ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen nu hij weer normale porties eten wilt eten :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door