Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3163354
Link heeft al heeeel lang voorhuids ontsteking. Ik heb het een poos behandeld met purpusol, alleen dat hielp niet echt.

Uiteindelijk chemische castratie en dat deed de truc. 7 maanden was de puspiemel weg, maar hij is er weer

Inclusief vlekken overal.

Wat nu? Chemisch castreren weer? Definitief castreren? Liever beide niet, maar die puspiemel is ook kei vervelend.

Jullie nog tips?
Door Ellie
#3163450
Dit lijkt mij een medische reden om je hond te laten castreren... Er zijn verschillende meningen over. Ik heb mijn hond eerst een implantaat gegeven, maar dat was een ramp: angstig, nerveus, blafferig... Nooit laten castreren, dacht ik dus. Tot hij een paar keer had gedekt... hij had de smaak te pakken. Daarna heb ik hem wel gecastreerd en heerlijk: was een verschil! Hoewel het implantaat voornamelijk nadelige effecten had, is zijn echte castratie een oplossing geworden: zijn dekdrift is weg en zijn angst (nooit gehad daarvoor, of niet heel erg) ook. Ik heb dus andere overwegingen gemaakt, ondanks dat ik niet zo voor castreren was. Ik denk er nu heel anders over...
Door Mijati
#3163462
Parelridder schreef: Hoe oud is je reu? Vaak zie je dit m.n. bij pubers en jong volwassenen, neemt het daarna vanzelf af.
Die ervaring heb ik ook. Vind je het vervelend dat er wat achterblijft in kleedjes ed, dan kan je zijn piemel schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water of kamillethee.
Door Parelridder
#3163474
Mijati schreef: Die ervaring heb ik ook. Vind je het vervelend dat er wat achterblijft in kleedjes ed, dan kan je zijn piemel schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water of kamillethee.
In het kader van 't schoonmaken: wat hier goed mee hielp was het kort knippen & houden van de pluim 'schaamhaar'. Daar blijft een hoop zand/sloot in zitten. Dat maakt het schoonmaken voor zowel jezelf als hem een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3163478
Parelridder schreef: Hoe oud is je reu? Vaak zie je dit m.n. bij pubers en jong volwassenen, neemt het daarna vanzelf af.
2 jaar bijna :)
Mijati schreef: Die ervaring heb ik ook. Vind je het vervelend dat er wat achterblijft in kleedjes ed, dan kan je zijn piemel schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water of kamillethee.
Naja "wat" vind ik geen probleem. Maar het he-le huis zit onder de vlekken  ;D
hamada schreef: Hier werkt Silicea goed tegen deze klacht. Gedurende een dag of 5 krijgt Sam de Silicea als het weer opspeelt.
Eens even naar kijken. Thnx.
Ellie schreef: Dit lijkt mij een medische reden om je hond te laten castreren... Er zijn verschillende meningen over. Ik heb mijn hond eerst een implantaat gegeven, maar dat was een ramp: angstig, nerveus, blafferig... Nooit laten castreren, dacht ik dus. Tot hij een paar keer had gedekt... hij had de smaak te pakken. Daarna heb ik hem wel gecastreerd en heerlijk: was een verschil! Hoewel het implantaat voornamelijk nadelige effecten had, is zijn echte castratie een oplossing geworden: zijn dekdrift is weg en zijn angst (nooit gehad daarvoor, of niet heel erg) ook. Ik heb dus andere overwegingen gemaakt, ondanks dat ik niet zo voor castreren was. Ik denk er nu heel anders over...
Die implantaat heeft hij dus al gehad. Daar was het mee weg, maar die is uitgewerkt :P

Ik vind het alleen nog al een heftige ingreep voor wat pus. Als hij nou echt ziek was en zijn ballen moesten eraf... maar dit is een beetje "ja het is voor mij niet zo tof dus ik haal zijn ballen er wel af" idee mijn inziens :P Ik ben niet echt voor castratie. En nog een keer chemisch ook niet echt. Want je spuit toch zooi in.
Door Parelridder
#3163487
Qwea schreef: 2 jaar bijna :)
Dan liet ik hem hier zeker niet om castreren (even los van dat ik persoonlijk, net als jij, dit onvoldoende reden vind om te castreren). Hij is nu zeg maar een knul van 20: volop oog voor het vrouwelijk schoon en zijn kansen om daarbij te 'scoren', zijn hormonen gieren nog rond, maar dat wordt meestal vanzelf kalmer.
Ik las net in een ander topic (heb alleen de openingspost gelezen, dus als ik het verkeerd begrepen heb..) dat hij tevens sinds lánge tijd last heeft van jeuk/allergie. Een mindere weerstand verhoogd ook de kans op voorhuidontsteking, dus ook het vinden van een oplossing voor de jeukklachten kan gaan bijdragen aan het afnemen of verhelpen van de 'puspiemel'.
Zelf zou ik gaan voor het weg knippen van de pluim haar en dagelijks met lauw water even wassen-na-het-plassen (iig schoon de nacht in). Ik deed dat met een washandje en ruim water, heel simpel en dat droeg echt bij! Wat ik ook zou overwegen is 2 wkn. echina force, maar als hij een allergie lijkt te hebben is dat misschien niet raadzaam.. :-\
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3163500
Onze reu had dat ook heel erg. Met de chemische castratie was dat idd weg. Het kwam daarna even terug maar het is nu zo goed als weg. Hij is net 3 geworden dus zou het idd even afwachten.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3163592
Parelridder schreef: Dan liet ik hem hier zeker niet om castreren (even los van dat ik persoonlijk, net als jij, dit onvoldoende reden vind om te castreren). Hij is nu zeg maar een knul van 20: volop oog voor het vrouwelijk schoon en zijn kansen om daarbij te 'scoren', zijn hormonen gieren nog rond, maar dat wordt meestal vanzelf kalmer.
Nou, dat dacht ik dus ook. Was even bij de DA om een rekening op te halen, maar volgens de assistente gaat dit noooooooooit meer over. En als je hem echt laat castreren is de kans 40% dat het ook niet weggaat. Ergo, hij mag zijn ballen houden :P Ik leer er dan liever mee leven hoor.
Ik las net in een ander topic (heb alleen de openingspost gelezen, dus als ik het verkeerd begrepen heb..) dat hij tevens sinds lánge tijd last heeft van jeuk/allergie. Een mindere weerstand verhoogd ook de kans op voorhuidontsteking, dus ook het vinden van een oplossing voor de jeukklachten kan gaan bijdragen aan het afnemen of verhelpen van de 'puspiemel'.
Klopt! Ik moet 27-10 naar Tannetje Koning en zal gelijk de puspiemel ook even bespreekbaar maken.
Zelf zou ik gaan voor het weg knippen van de pluim haar en dagelijks met lauw water even wassen-na-het-plassen (iig schoon de nacht in). Ik deed dat met een washandje en ruim water, heel simpel en dat droeg echt bij! Wat ik ook zou overwegen is 2 wkn. echina force, maar als hij een allergie lijkt te hebben is dat misschien niet raadzaam.. :-\
Washandje gaan we vanaf nu doen! De assistente opperde ook nog om levenslangs purpusol te gebruiken. Ehhh, how about, no.

Echina force ga ik de 27ste met Tannetje bespreken :)
Hope schreef: Dagelijks spoelen met sterke kamillethee helpt hier goed
Dat is ook een goede. Wellicht washandje in kamille thee? Gewoon uit zakje?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3163601
In de periode dat Oscar veel last had spoelde ik met kamillethee. Spuitje zonder naald vullen, naar binnen steken, leegspuiten en even soppen. Dat een paar keer herhalen, zodat je alles van binnen goed schoon spoelt. Met een paar dagen was het flink minder.

Bij Oscar is het flink afgenomen na een tijdje. Tot hij 3 werd was het wel heel erg. Nu is het heel soms nog eens wat, maar bij lange na niet meer zo erg.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3163607
Kaela schreef: In de periode dat Oscar veel last had spoelde ik met kamillethee. Spuitje zonder naald vullen, naar binnen steken, leegspuiten en even soppen. Dat een paar keer herhalen, zodat je alles van binnen goed schoon spoelt. Met een paar dagen was het flink minder.

Bij Oscar is het flink afgenomen na een tijdje. Tot hij 3 werd was het wel heel erg. Nu is het heel soms nog eens wat, maar bij lange na niet meer zo erg.
Zo doe ik het ook.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3163614
Kaela schreef: In de periode dat Oscar veel last had spoelde ik met kamillethee. Spuitje zonder naald vullen, naar binnen steken, leegspuiten en even soppen. Dat een paar keer herhalen, zodat je alles van binnen goed schoon spoelt. Met een paar dagen was het flink minder.

Bij Oscar is het flink afgenomen na een tijdje. Tot hij 3 werd was het wel heel erg. Nu is het heel soms nog eens wat, maar bij lange na niet meer zo erg.
Netzoals purpusol dus. En dan kamille thee trekken van theezakjes?
Door petralita
#3163629
Ik heb begrepen dat als je helemaal niks doet dat het "chronisch" wordt, maar als je behandeld dat het overgaat.
Heb hier ook een reu in opvang gehad die daar last van had en idd overal vlekken in huis. Altijd buiten gewoond, waarschijnlijk nooit wat mee gedaan en bijna 6 jaar oud. Met regelmatig spoelen werd het duidelijk beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door