Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mijati
#3163639
Qwea schreef: Netzoals purpusol dus. En dan kamille thee trekken van theezakjes?
Ja, gewoon zakjes kamillethee (supermarkt of reformzaak), zetten als thee. Laten afkoelen, kan je zelf ook even genieten van een kopje thee en dan behandelen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3163669
Mijati schreef: Ja, gewoon zakjes kamillethee (supermarkt of reformzaak), zetten als thee. Laten afkoelen, kan je zelf ook even genieten van een kopje thee en dan behandelen.
:puke: :puke: :puke:

Maar verder doe ik het ook gewoon met thee van de supermarkt of reformzaak.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3163670
Mijati schreef: Ja, gewoon zakjes kamillethee (supermarkt of reformzaak), zetten als thee. Laten afkoelen, kan je zelf ook even genieten van een kopje thee en dan behandelen.
Kaela schreef: :puke: :puke: :puke:

Maar verder doe ik het ook gewoon met thee van de supermarkt of reformzaak.
O0 O0 O0 O0

Zo maar even halen
Door Lil
#3163772
petralita schreef: Ik heb begrepen dat als je helemaal niks doet dat het "chronisch" wordt, maar als je behandeld dat het overgaat.
Heb hier ook een reu in opvang gehad die daar last van had en idd overal vlekken in huis. Altijd buiten gewoond, waarschijnlijk nooit wat mee gedaan en bijna 6 jaar oud. Met regelmatig spoelen werd het duidelijk beter.
Hier al de tweede reu op rij waar ik het gewoon eens ff aankijk als het ontstoken is en waarbij het vanzelf weer wegtrekt. Ligt er misschien ook aan hoe erg het natuurlijk is. Hele erge ontsteking moet je zeker wat aan, maar gewoon wat viezigheid en wat ontstoken ging hier gewoon uit zichzelf weg. Ik had soms het idee dat als ik eraan zat het alleen maar meer irriteerde.
Gebruikersavatar
Door pike
#3163845
petralita schreef: Ik heb begrepen dat als je helemaal niks doet dat het "chronisch" wordt, maar als je behandeld dat het overgaat.
Heb hier ook een reu in opvang gehad die daar last van had en idd overal vlekken in huis. Altijd buiten gewoond, waarschijnlijk nooit wat mee gedaan en bijna 6 jaar oud. Met regelmatig spoelen werd het duidelijk beter.
Dat kan ik niet beämen. Zowel Duc als Armagnac hadden er last van. Niet heel erg naar mijn idee, maar wel hadden hun slaapplaatsen altijd vlekken. Even op de tafel zetten voor controle van het een of ander? Altijd een vieze tafel. Ik heb er nooit iets aan gedaan (wel altijd de haren kort gehouden omdat daar veel troep bleef plakken en regelmatig even met een tissue schoonmaken, maar verder niets). Het is nooit erger geworden en de laatste tijd merk ik er eigenlijk niks meer van. Als ik dit topic niet gelezen had was ik zelfs gewoon vergeten dat ze daar altijd mee liepen. Armagnac is inmiddels 10 en Duc 7.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3325253
In de zomer had Jacy bloed aan zijn piemel. Verder niet ontstoken, geen klachten, er lagen alleen druppels op de grond.
Van de week dacht ik 'goh, er is er vast 1 loops' omdat hij zoveel aan het snuffelen was. Ik haalde de hondjes vanmorgen uit de bench om te knuffelen, en Jacy was blij aan het rondlopen, ik knuffelde met Snow en zag ineens bloed op de grond. Ik keek bij Jacy en ik zag dus dat hij een erectie had.

Ik houd ivm de puspiemel zijn haartjes altijd kort, vindt hij fijn want dan kan hij beter likken ::) Hij heeft er zelf geen last van (behalve dan buiten met snuffelen) maar is dit heel zorgelijk? Vorige keer heb ik het een paar keer gespoeld met natriumchloride en was het zo over. Ik heb het verder vandaag ook niet meer gezien, alleen vanmorgen, even afwachten of toch dierenarts?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3325258
Fenixjuh schreef:In de zomer had Jacy bloed aan zijn piemel. Verder niet ontstoken, geen klachten, er lagen alleen druppels op de grond.
Van de week dacht ik 'goh, er is er vast 1 loops' omdat hij zoveel aan het snuffelen was. Ik haalde de hondjes vanmorgen uit de bench om te knuffelen, en Jacy was blij aan het rondlopen, ik knuffelde met Snow en zag ineens bloed op de grond. Ik keek bij Jacy en ik zag dus dat hij een erectie had.

Ik houd ivm de puspiemel zijn haartjes altijd kort, vindt hij fijn want dan kan hij beter likken ::) Hij heeft er zelf geen last van (behalve dan buiten met snuffelen) maar is dit heel zorgelijk? Vorige keer heb ik het een paar keer gespoeld met natriumchloride en was het zo over. Ik heb het verder vandaag ook niet meer gezien, alleen vanmorgen, even afwachten of toch dierenarts?
Ik zou het rustig afwachten, eventueel zelf even kijken hoe het eruit ziet. Om te kalmeren kun je ook spoelen met afgekoelde kamillethee, dat is wat prettiger voor hem.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3325816
hamada schreef:Hier werkt Silicea goed tegen deze klacht. Gedurende een dag of 5 krijgt Sam de Silicea als het weer opspeelt.
Heb je toevallig een link waar ik dat kan bestellen?
Onze reu heeft er op het moment ook weer veel last van.....
Door aalsmeer
#3326993
Kaela schreef:In de periode dat Oscar veel last had spoelde ik met kamillethee. Spuitje zonder naald vullen, naar binnen steken, leegspuiten en even soppen. Dat een paar keer herhalen, zodat je alles van binnen goed schoon spoelt. Met een paar dagen was het flink minder.

Bij Oscar is het flink afgenomen na een tijdje. Tot hij 3 werd was het wel heel erg. Nu is het heel soms nog eens wat, maar bij lange na niet meer zo erg.
Wat een goeie tip.... Die ga ik ook is proberen... Nu jack ouder word heeft hij ook steeds een puspiemel....
Dus gewoon kamille thee zetten zeg maar..afkoelen en dan alst lauw/koud is ff spoelen?
Dank je ;D .
Ik ga der vanavond mee aan de slag...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door