Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Husky
#3160168
Beste,

Mijn hond, een husky, eet de laatste tijd erg slecht  :( Op dit moment ben ik een worst per diersoort aan het proberen. Ander merk biedt ook geen oplossing. Steeds minder diersoorten wil ze eten. Kip at ze bijvoorbeeld vorige week nog, maar wil ze nu zelfs ook niet meer. Daarentegen eet ze pens nog wel geheel op, een rauw ei ook en vis ook. Vroeger at ze alles ook grote stukken vlees, maar nu nog maar heel weinig tot eigenlijk niets.

Snap dat dit meerdere oorzaken kan hebben, maar heeft iemand tips of heeft iemand soortgelijke ervaring? Begin aardig radeloos te worden. Heb tevens gekeken of het een gedragsprobleem is, maar zover ik kan zien is dit niet het geval. Ook veel positieve bekrachtiging uitgevoerd maar niets helpt. Als ze het probeert te eten, neemt ze het in haar bek en spuugt het daarna uit.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3160182
Mag ik wat meer informatie over je hond? Hoe oud is hij/zij? Is het een reu of een teef? Gecastreerd of niet?
Gebruikersavatar
Door Irta
#3160188
Husky schreef: Beste,

Mijn hond, een husky, eet de laatste tijd erg slecht  :( Op dit moment ben ik een worst per diersoort aan het proberen. Ander merk biedt ook geen oplossing. Steeds minder diersoorten wil ze eten. Kip at ze bijvoorbeeld vorige week nog, maar wil ze nu zelfs ook niet meer. Daarentegen eet ze pens nog wel geheel op, een rauw ei ook en vis ook. Vroeger at ze alles ook grote stukken vlees, maar nu nog maar heel weinig tot eigenlijk niets.

Snap dat dit meerdere oorzaken kan hebben, maar heeft iemand tips of heeft iemand soortgelijke ervaring? Begin aardig radeloos te worden. Heb tevens gekeken of het een gedragsprobleem is, maar zover ik kan zien is dit niet het geval. Ook veel positieve bekrachtiging uitgevoerd maar niets helpt. Als ze het probeert te eten, neemt ze het in haar bek en spuugt het daarna uit.
Persoonlijk denk ik dat een oplossing/tips moeilijk te geven zijn als de oorzaak niet bekend is, of iig duidelijker ;) Hoe is het gewicht vd hond, valt hij/zij af? Is "ie" verder gezond? Hoe vaak krijgt "ie" eten per dag? Merk je verder verandering in gedrag (meer lusteloos dan anders, bv)?
Gebruikersavatar
Door Husky
#3160206
Bedankt voor de reacties!

Ter info: Ze is een teef van twee jaar oud en niet gesteriliseerd/gecastreerd. Is wel lustelozer geworden door het minder eten. Verder valt ze wel af naar mijn gevoel. Ze krijgt twee keer per dag eten. Een keer in dag eten geven heeft geen nut jammer genoeg.
Naar mijn inzien is het gebit in orde. Eerste paar happen neemt ze in haar mond en de rest schuift ze weg. Dit is dus niet het geval bij pens bijvoorbeeld. Drinken doet ze verder wel.

Misschien dat jullie meer hier iets mee kunnen. Wanneer raden jullie aan om naar de dierenarts te stappen?
Gebruikersavatar
Door Irta
#3160220
Moet ze misschien loops worden? Mijn "intacte" teef eet ook slecht rond de loopsheid. Zo niet en als ze duidelijk lustelozer is en ook nog duidelijk afvalt, ja dan zou ik toch even een afspraak maken met de dierenarts... ;)
Hoe is de ontlasting trouwens? En wat betreft het 2 of 1 keer eten geven; is er een speciale reden dat je haar liever 2 keer per dag voert? Oh, en sinds wanneer is dit slechte eten eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Irta op vr 09 okt 2015, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Husky
#3160234
Nee ze is een maand geleden net loops geweest. Het probleem dat ze slecht eet is ongeveer twee weken aan de gang waarbij het deze week veel slechter gaat. Ontlasting is verder goed, geen problemen mee, maar natuurlijk wel minder dan anders. Geen rare kleur oid.
Door charmed
#3160245
Mijn teef zat 3 dagen na de loopsheid met een baarmoeder ontsteking, 3 weken later vonden ze een hele dikke baarmoeder ontsteking,  ik zou toch alles even na laten kijken bij de dierenarts, je weet maar nooit. Kan ook best wat anders zijn. Ik zou voor je gemoedsrust toch alles even laten checken, even een bloedje laten prikken.
Husky schreef: Nee ze is een maand geleden net loops geweest. Het probleem dat ze slecht eet is ongeveer twee weken aan de gang waarbij het deze week veel slechter gaat. Ontlasting is verder goed, geen problemen mee, maar natuurlijk wel minder dan anders. Geen rare kleur oid.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3160283
charmed schreef: Mijn teef zat 3 dagen na de loopsheid met een baarmoeder ontsteking, 3 weken later vonden ze een hele dikke baarmoeder ontsteking,  ik zou toch alles even na laten kijken bij de dierenarts, je weet maar nooit. Kan ook best wat anders zijn. Ik zou voor je gemoedsrust toch alles even laten checken, even een bloedje laten prikken.
Zou ik dan ook zeker zsm doen idd! En indien de bloedwaarden gewoon goed zijn zou ik persoonlijk toch ook even een echo laten maken, voor de zekerheid. Niet iedere dierenarts heeft echter die mogelijkheid, dus even informeren van te voren.
Door smulpaap
#3160311
Nog even een vraag hoor  :)

Je schrijft : Pens , ei en vis eet ze wel op

En de worst niet . Welk merk KVV krijgt ze ?
Geef je steeds hetzelfde merk ? En zo ja hoelang al ?
Het zou misschien kunnen dat ze de KVV of iets wat erin zit niet verdraagt ?
Gebruikersavatar
Door Husky
#3160376
Wederom bedankt voor de reacties. Stel ik zeer op prijs!
Afspraak is gemaakt voor aanstaande maandag. Wil inderdaad ook op bloedwaarden controleren eveneens een echo laten maken. Zal dit voor de zekerheid nog even vragen of een echo bij haar ook mogelijk is.

Als ik langs de dierenarts ben geweest, zal ik laten weten wat er aan de hand is. Tot die tijd hou ik haar goed in de gaten. Verder is ze nog wel energiek maar het is niet wat ik van haar gewend ben.

Smulpaap: Heb vijf verschillende merken uitgeprobeerd dus denk niet dat dat het probleem is en heb de diersoorten rund, kip, kalkoen, paard, eend, konijn, vis en hert uitgeprobeerd. De pens was ook in worstvorm.
Door Irish
#3160412
Lil schreef: Eerst naar de dierenarts om iets medisch te laten uitsluiten.
+1 en evt een osteopaat.

Mijn oudste hond (bijna 13,5 jaar) at ook altijd goed, maar opeens ging hij ''mutsen''. Eerste paar happen fanatiek, maar dan weg lopen van de bak, wel weer terug komen, rondjes draaien enzovoorts. Ook was hij erg bibberig. Bij de osteopaat bleek hij enorm pijn te hebben in 1 van zijn halswervels.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3160421
Ik zou idd eerst al het medische uitsluiten.  Maar dit is de zoveelste husky waar ik dit over hoor dus het verbaasd me ook weer niet. Maar leuk is anders, liefst heb je natuurlijk dat ze gewoon hun eten eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door