Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna
#3159013
Hallo,

Misschien is dit topic hier niet op zijn plaats, maar ik zie niet meteen een categorie waar het beter in past.
Ik vraag me af welke (goede of slechte) ervaringen jullie hebben met bepaalde hondenverzekeringen.
Wat zijn gangbare premies, wachttijden, uitsluitingen?  Wat zijn de addertjes onder het gras?  Het lijkt de moeite om er tijdig eentje af te sluiten, aangezien dierenartskosten vaak hoog oplopen, maar waarom zijn er dan niet meer mensen die hun hond verzekeren?

Groetjes,

Anna.
Door Anna
#3159728
Bedankt, Kiara!  Op het eerste gezicht is deze verzekeraar niet meer in België actief, maar ik ga dat beter nakijken.

Verder niemand hier met een hondenverzekering?
Door deja
#3159730
Ik ben bij de hema voor 2 katten en een hond heb nog geen ervaring met declaraties je mag ze een jaar opsparen dan heb je maar 45 euro eigen risico ben altijd bij petplan verzekerd geweest met hond maar die werd zo karig je moet nog zelf een behoorlijk bedrag bij leggen en voorheen werd de rekening doorgestuurd maar dat ging er helaas ook af (niet bij iedere da hoor) maar was al een keer van da gewisseld om dat probleem dus naar andere da waar dat wel ging maar die werd ook uitgesloten dus toen naar hema verhuisd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3159740
Ik heb een verzekering bij de bank. Stort ik elk jaar een bedrag op een spaarrekening en blijf daar dan af.
Voordeel: altijd geld om naar de da te gaan, nooit geen premie betalen, geen eigen risico, geen uitsluiting, ik bepaal zelf naar welke da ik ga en welke behandeling ik kies.

Na veel gedoe met de verzekering voor de paarden zijn wij ermee gestopt.
Door Hydra
#3159742
Omdat mijn hond een geleidehond is, ben ik verplicht hem te verzekeren. Mijn vorige hond zat bij Proteq: ik heb daar zeer weinig declaraties ingediend, dus weinig ervaring mee. Wel zijn de voorwaarden ontzettend veranderd en niet op een gunstige manier. Nu zit ik bij de hema en dat bevalt prima: ik betaal €15,72 per maand. Ik heb al behoorlijk wat declaraties ingediend (spaar ze wel op) en dat ging altijd goed. :)
Gebruikersavatar
Door Nero
#3159747
Paul_Barte schreef: Ik zit bij Ohra, online declareren en een paar dagen later staat het op je rekening. (80%).
+1.

Ik heb denk ik meer gedeclareerd dan ik betaal aan premie en heb nooit problemen. Ik heb wel een oude polis van de nationale huisdierzekering, die is niet meer af te sluiten.
Door Cindy de Wolf
#3159755
Wij hadden ze verzekerd allemaal bij Petplan maar net als Deja de ervaring dat het steeds kariger en kariger werd qua vergoeding en overal % wat en hoeveel je kreeg en ook best een forse premie. Gevolg alle contracten op die van Jesse na opgezegd per 1 okt. Smokey loopt nog 1,5 jaar (5 jarig contract) en Teddy hebben we herverzekerd bij de Hema. Voor de rest zet ik weer ouderwets de premies opzij.
Overigens altijd wel hele fijn positieve ervaringen qua declaraties en uitkeren van petplan. Ze hebben eigenlijk nooit moeilijk gedaan.
Door deja
#3159789
Hydra schreef: Omdat mijn hond een geleidehond is, ben ik verplicht hem te verzekeren. Mijn vorige hond zat bij Proteq: ik heb daar zeer weinig declaraties ingediend, dus weinig ervaring mee. Wel zijn de voorwaarden ontzettend veranderd en niet op een gunstige manier. Nu zit ik bij de hema en dat bevalt prima: ik betaal €15,72 per maand. Ik heb al behoorlijk wat declaraties ingediend (spaar ze wel op) en dat ging altijd goed. :)
Hallo, ik zit ook bij de Hema, dus dat geeft geen problemen ik ben aan het sparen want anders moet je iedere keer die 45 euro betalen, maar fijn te horen dat dat geen problemen geeft.
Door deja
#3159791
Cindy de Wolf schreef: Wij hadden ze verzekerd allemaal bij Petplan maar net als Deja de ervaring dat het steeds kariger en kariger werd qua vergoeding en overal % wat en hoeveel je kreeg en ook best een forse premie. Gevolg alle contracten op die van Jesse na opgezegd per 1 okt. Smokey loopt nog 1,5 jaar (5 jarig contract) en Teddy hebben we herverzekerd bij de Hema. Voor de rest zet ik weer ouderwets de premies opzij.
Overigens altijd wel hele fijn positieve ervaringen qua declaraties en uitkeren van petplan. Ze hebben eigenlijk nooit moeilijk gedaan.
Nee dat hebben ze bij mij ook niet, is ook niet de reden waarom ik daar ben vertrokken, maar alles werd zo afgeroomd en na een keer gewisseld te zijn van DA weer te horen krijgen dat je de rekening zelf moet voorschieten, nou daar zat ik eigenlijk nog voor bij Petplan dat ging over, toen heb ik besloten naar de Hema te gaan premie een stuk lager en veel minder eigen risico.
Gebruikersavatar
Door galgo
#3159792
Hope schreef: Ik heb een verzekering bij de bank. Stort ik elk jaar een bedrag op een spaarrekening en blijf daar dan af.
Voordeel: altijd geld om naar de da te gaan, nooit geen premie betalen, geen eigen risico, geen uitsluiting, ik bepaal zelf naar welke da ik ga en welke behandeling ik kies.
+1
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3159820
Ik heb ooit bij een dierenarts gekraamd (werkt toen in de kraamzorg) en die gaf mij een tip wat betreft verzekeringen. Zij zei dat wanneer je een pup aanschaft je hem het beste het eerste levensjaar kan verzekeren, meestal kom je in het eerste levensjaar achter of hij/zij een allergie oid. heeft en dan ben je daar voor verzekerd. Vanaf dan kun je bepalen of je verzekerd blijft ja of de nee.

Heb dat zelfs nog niet gedaan maar ik zou in de toekomst zeker een pup verzekeren. Moet me dan wel even verdiepen in de verschillende verzekeringen.
Door hannabelgje
#3159831
Het nadeel van een verzekering vind ik dat je bij een jong dier begibt bij een laag bedrag. Vaak maak je dan ook geeb hoge kosten. Vanaf het zesde levensjaar wordt de premie fors duurder en loont het niet meer. Dan heb je 5 jaar voor jan piet snot betaald.. ...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3159854
hannabelgje schreef: Het nadeel van een verzekering vind ik dat je bij een jong dier begibt bij een laag bedrag. Vaak maak je dan ook geeb hoge kosten. Vanaf het zesde levensjaar wordt de premie fors duurder en loont het niet meer. Dan heb je 5 jaar voor jan piet snot betaald.. ...
Je betaald nooit voor Jan Piet Snot. Je betaald om een risico af te dekken en je kan alleen maar blij zijn als je dat risico niet gelopen hebt. Tenslotte kan elke hond op elk willekeurig moment ziek worden of een ongeluk krijgen.

Ik heb Oscar verzekerd bij petplan. En ja, die wordt steeds kariger, maar met zijn huidige gezondheidsproblemen ben ik er erg blij mee. Wij hebben alles van zijn heup zelf moeten betalen, maar alles rondom de LSI wordt volgens de voorwaarden vergoed en ook al moeten we dan nog een deel zelf betalen, het loont dermate dat ik hem niet uit de verzekering haal.

Bij een volgende jonge, gezonde hond, ga ik net als Hope sparen. Dan neem ik het risico dat er iets gebeurd voordat ik genoeg gespaard heb. Sterker nog, we gaan geen tweede hond bij Oscar nemen, dus mochten we afscheid gaan nemen van Oscar, ga ik direct al sparen voor een volgende hond. Zodat ik al een spaarpot heb voordat ie er is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door