Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hydra
#3159010
Hoi!
Ik vraag jullie hulp maar weer eens, aangezien ik er zelf niet helemaal uit kom. Owen kampt nog steeds met wat darmproblemen, ze zijn niet meer zo heftig als tijdens zijn giardiaperiode of toen hij een e.colibacterie had, maar ik ben gewoon niet tevreden over zijn ontlasting. Vaak is zijn ontlasting redelijk veel en ook wat dunnig. Diarree wil ik het niet noemen, maar het is niet mooi stevig zoals je van een vleesgevoerde hond mag verwachten. Soms heeft hij wel van die 'perfecte' drollen. Ik heb zwaar het vermoeden dat zijn slechtere ontlasting samenhangt met dingen die hij hier en daar oppikt, zoals kruimels (met graan!) of drollen van honden die brok krijgen...
Ik heb hem nu twee keer een kuurtje groene leem gegeven en tijdens deze kuur had ik het idee dat zijn ontlasting beter was. Zou ik groene leem structureel naast zijn probiotica (solgar) kunnen geven? Dan uiteraard niet de desertlepel die hij tijdens de kuur kreeg, maar een theelepeltje? Of zou bijvoorbeeld veendrenkstof nog iets zijn?
Naast deze slechtere ontlasting heeft hij eigenlijk geen klachten meer: zijn jeuk heb ik volledig onder controle, zijn oren zijn brandschoon en hij is altijd levendig. :)
Owen krijgt kvv (verschillende merken en diersoorten), soms wat barf, bijna dagelijks groente, dagelijks probiotica van Solgar en visolie en als hij al een snackje krijgt, is dit iets van luchtpijp of oren met haar.
Alvast bedankt!
Door san :)
#3159014
Hier hielp de colon clean psyllium met prebiotica heel goed om de boel tot rust te brengen. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Hydra
#3159022
san :) schreef: Hier hielp de colon clean psyllium met prebiotica heel goed om de boel tot rust te brengen. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat is dat precies voor een spul? Gaf je het in combinatie met probiotica?
Ik heb hier een pot psyllium staan, maar gebruik dat eigenlijk alleen bij echte diarree.
Door san :)
#3159051
Is gewoon een merk dat mij goed bevalt. Kan idd naast de probiotica. Het geven van dit spul gedurende langere tijd heeft de ontlasting van mijn hond weer in balans gebracht. Wel nadat natuurlijk andere ernstige zaken waren uitgesloten zoals idd giardia oid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Hydra
#3159067
san :) schreef: Is gewoon een merk dat mij goed bevalt. Kan idd naast de probiotica. Het geven van dit spul gedurende langere tijd heeft de ontlasting van mijn hond weer in balans gebracht. Wel nadat natuurlijk andere ernstige zaken waren uitgesloten zoals idd giardia oid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Heb je een linkje naar het product? Ik ben wel benieuwd naar de samenstelling! En wat waren de klachten bij jouw hond?
Door san :)
#3159119
Hydra schreef: Heb je een linkje naar het product? Ik ben wel benieuwd naar de samenstelling! En wat waren de klachten bij jouw hond?
klachten van mijn hond waren: snel van slag bij ander voer of bijvoorbeeld te vet voer. ook poepte hij heel vaak en wisselend, dan weer keihard en een wandeling verder ineens een prutje aan het einde of weer een keer dunne poep tussendoor. Zijn darmen reageerden overdreven eigenlijk.
Uiteindelijk ben ik (eigenlijk ook na inlezen hier) dat erbij gaan geven en ben toevallig bij "de tuinen" dit merk tegengekomen en dit gaan geven. hiermee is het langzaam maar zeker steeds stabieler geworden. heb het toen wel echt lange tijd iedere maaltijd door zijn eten gedaan. nu wissel ik af want ik heb nog steeds het idee dat hij er baat bij heef bij tijd en wijle.

heb het even gegoogled:
https://www.colonclean.nl/
Door Hydra
#3159183
Lizzy schreef: Permanent groene leem geven lijkt me echt geen goed idee. Schindeles mineralen kan wel.
Daar was ik al bang voor, vandaar dat ik het even wilde checken. ;) Die schindeles mineralen heb ik even snel gegoogled, maar wil me er nog even wat meer in verdiepen.
Overigens had meneer vanochtend vanuit het niet weer rare ontlasting, dus ik ga toch maar zoeken naar een homeopathisch/holistische da. Ik wil namelijk niet al te veel zelf gaan prutsen. Ook ga ik voor de zekerheid maar een wormkit bestellen, you never know...
Maar voor nu: zou ik eventueel de dosis probiotica kunnen verhogen tot twee capsules per dag? Of is dat echt te veel voor een hond van 34kg? Ook ga ik maar weer wat psyllium toevoegen, dan is de ontlasting tenminste niet steeds te dun.
Door Lizzy
#3159188
Hydra schreef: Daar was ik al bang voor, vandaar dat ik het even wilde checken. ;) Die schindeles mineralen heb ik even snel gegoogled, maar wil me er nog even wat meer in verdiepen.
Overigens had meneer vanochtend vanuit het niet weer rare ontlasting, dus ik ga toch maar zoeken naar een homeopathisch/holistische da. Ik wil namelijk niet al te veel zelf gaan prutsen. Ook ga ik voor de zekerheid maar een wormkit bestellen, you never know...
Maar voor nu: zou ik eventueel de dosis probiotica kunnen verhogen tot twee capsules per dag? Of is dat echt te veel voor een hond van 34kg? Ook ga ik maar weer wat psyllium toevoegen, dan is de ontlasting tenminste niet steeds te dun.
Qua probiotica hangt het er vanaf wat de dosering is die op de verpakking staat.
Door Hydra
#3159194
Lizzy schreef: Qua probiotica hangt het er vanaf wat de dosering is die op de verpakking staat.
Volwassenen mogen 1 tot 6 capsules per dag, dus dan moet hij 2 capsules wel aan kunnen lijkt me. :)
Door Hydra
#3159198
san :) schreef: klachten van mijn hond waren: snel van slag bij ander voer of bijvoorbeeld te vet voer. ook poepte hij heel vaak en wisselend, dan weer keihard en een wandeling verder ineens een prutje aan het einde of weer een keer dunne poep tussendoor. Zijn darmen reageerden overdreven eigenlijk.
Uiteindelijk ben ik (eigenlijk ook na inlezen hier) dat erbij gaan geven en ben toevallig bij "de tuinen" dit merk tegengekomen en dit gaan geven. hiermee is het langzaam maar zeker steeds stabieler geworden. heb het toen wel echt lange tijd iedere maaltijd door zijn eten gedaan. nu wissel ik af want ik heb nog steeds het idee dat hij er baat bij heef bij tijd en wijle.

heb het even gegoogled:
https://www.colonclean.nl/
Bedankt voor de link! Ik zie dat het voornamelijk uit psyllium bestaat en daar heb ik hier al een pot van staan.
Door Lizzy
#3159219
Hydra schreef: Volwassenen mogen 1 tot 6 capsules per dag, dus dan moet hij 2 capsules wel aan kunnen lijkt me. :)
Oh ja, 2 capsules lijkt me prima. Ik zou er zelfs 3 durven geven.
Door Hydra
#3159224
Ok, ga ik dat proberen! Ik heb net in ieder geval een wormkit besteld, maar wat ik me nog af vroeg: hebben ze maar een ontlastingmonster nodig? Bija giardiaonderzoeken van de da waren namelijk drie monsters nodig en ook toen ik hem uitgebreid liet testen op paracieten, bacterieën en wormen.
Door Lizzy
#3159228
Hydra schreef: Ok, ga ik dat proberen! Ik heb net in ieder geval een wormkit besteld, maar wat ik me nog af vroeg: hebben ze maar een ontlastingmonster nodig? Bija giardiaonderzoeken van de da waren namelijk drie monsters nodig en ook toen ik hem uitgebreid liet testen op paracieten, bacterieën en wormen.
Het Woud zegt maar 1 monster nodig te hebben....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door