Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3157176
Bedankt allemaal :-*
Ik zit net in de wachtkamer.... Ziggy slaapt inmiddels en ze zijn longfoto's maken en dan gelijk door naar de o.k. Ik vroeg of het lapascopisch kan kreeg gelijk "onmogelijk". Gezegt dat ik wil dat er overlegt wordt met de chirurg maar ik weet nu al dat Ziggy straks een grote wond heeft. En windhonden zijn gevoelig voor 2 soorten narcosemiddel en dat heb ik opgeschreven op het opnameformulier... nou als ze er nog geen slechte ervaring mee had kon het prima :-X Op mijn "er zijn toch andere opties" kreeg ik dat die niet pijnstillend zijn..
Tja....ik zit dus lekker "op mijn gemak" nu :-\
#3157181
Kan ik me voorstellen :-*

Mijn dierenarts zou misschien hetzelfde hebben gereageerd omdat dierenartsen nu eenmaal gewend zijn om met hun eigen narcose stoffen te werken en dan moeilijker "even" een andere in kunnen zetten. Heb maar vertrouwen :-*, het komt wel goed :-*

Dikke knuffel voor jou en sterkte met wachten :-*
#3157183
Beetje gerust nu... heb zojuist de chirurg zelf gesproken. Longfoto's zijn oke. Nu gaat tie beginnen om de milt te verwijderen. Aardige rustige man...
Laparascopisch milt verwijderen weet hij dat dit bij mensen gebeurd maar bij dieren niet. Hij is zeer benieuwd waar ze dit dan doen. Kira, welke arts heb jij daarover gesproken. Wellicht kan ik die naam hier doorgeven. Zou toch mooi zijn als zulke technieken besproken worden en men van elkaar kan leren.
#3157229
Kwart voor tien was ze klaar en mocht ik bij haar. Kwart over 11 mochten we naar huis. Ziggy was opgestaan, weer gaan liggen en weer diep in slaap. Ik vond het wat vreemd maargoed thuis zou ik haar beter warm kunnen houden dan in een wachtkamer op de vloer met 2 kruikjes....
Dus mijn vriend kwam en Ziggy gedragen....komen we langs de balie en gelijk werden we terug geroepen.. Afijn Ziggy ligt nu in de opname op een dik kussen en warmte mat. Ze mag pas weg als ze zelf lopen kan. Dat lijkt me ook de enige juiste manier....
Door sella
#3157238
Buffel zijn milt is wel laproscopisch verwijderd. Zo veel sneller herstel.

Het wakker worden na zo een grote ingreep  duurt ook wat langer.
Daar is ze nu ook veiliger, kunnen het haar comfortabeler maken als ze veel pijn heeft.
Sterkte met Ziggy :-*
#3157242
sella schreef: Buffel zijn milt is wel laproscopisch verwijderd. Zo veel sneller herstel.

Het wakker worden na zo een grote ingreep  duurt ook wat langer.
Daar is ze nu ook veiliger, kunnen het haar comfortabeler maken als ze veel pijn heeft.
Sterkte met Ziggy :-*
Dat had ik inderdaad gelezen Sella....(had even met de zoekfunctie hier rondgesnuffeld) Mag ik vragen waar, welke kliniek/arts, de operatie heeft gedaan bij Buffel?

Ik had voor haar herstel ook wel prettig gevonden als het laparoscopisch was gebeurd maar zoals de chirurg zei, nu konden wel alle organen goed bekeken worden. Iets wat met laparascopie moeilijker/niet gaat.

Ellen, mijn idee....vreemde gang van zaken. Moet je ook nog weten dat ze nu op de opname ligt en ze daar aan het verbouwen zijn.. Fijn al die rare bouwgeluiden en 2 werkmannen die heen en weer lopen...
Door sella
#3157246
Buffel is door Paul Groenensteijn van dierenkliniek de waterpoort geopereerd. die heeft onder begeleiding van een humane chirurg dit geleerd. Hij heeft diverse operaties van dieren bijgewoond om advies te kunnen geven.

Dus ik weet niet of iedere da dit kan leren, je moet wel out of the box willen en kunnen denken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door