Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3154641
zurca schreef: Pfhoe heftig "Spikkelneus". Ik kan me goed voorstellen dat je naar aanleiding van dit topic even je verhaal kwijt wou maar ik had liever even nog niet gelezen :-[ :-\ :-*
Ik hoop maar dat het Ziggy vergaat zoals de hondvan de vrienden van "Flodder en Dwarrel".
Het klinkt misschien wat raar maar ik was een soort van "opgelucht". In die zin de milt kan er uit....en dan zouden we gewoon weer onze Ziggy terug kunnen krijgen. Bij Tous is een tumor ontdekt bij een orgaan wat er niet uit kan, daar kunnen we dus niets meer aan doen. We hopen dat Ziggy wel beter kan worden.

Voor nu heeft ze medicatie tegen de misselijkheid en die lijken te helpen. Verder voeren we kleine beetjes per dag.
Ja, sorry, was niet om je bang te maken. De kans op GEEN complicaties is vele malen groter dan de kans op WEL complicaties. En die complicaties zijn ook helemaal goed gekomen. Na 2 dagen was de koorts weg en na een week was er van die akelige bloeduitstorting vrijwel niets meer te zien. Het was alleen het laatste zetje voor Leon om het op te geven en dat maakt het zo akelig.
Maar we hadden geen keus; zonder operatie was hij ook dood gegaan, want hij at niet en reageerde ook onvoldoende op medicatie.
#3155286
zurca schreef: Pfhoe heftig "Spikkelneus". Ik kan me goed voorstellen dat je naar aanleiding van dit topic even je verhaal kwijt wou maar ik had liever even nog niet gelezen :-[ :-\ :-*
Ik hoop maar dat het Ziggy vergaat zoals de hondvan de vrienden van "Flodder en Dwarrel".
Het klinkt misschien wat raar maar ik was een soort van "opgelucht". In die zin de milt kan er uit....en dan zouden we gewoon weer onze Ziggy terug kunnen krijgen. Bij Tous is een tumor ontdekt bij een orgaan wat er niet uit kan, daar kunnen we dus niets meer aan doen. We hopen dat Ziggy wel beter kan worden.

Naast dat de milt erg vergroot was, was er ook ander weefsel/cellen te zien op de echo. Je zag echt duidelijk verschil tussen hoe de milt er op een echo uit hoort te zien en hoe hij dan van positie veranderde dat je dan op een andere plek ook het "beeld" zag veranderen. Dit hoeft niet perse te betekennen dat het tumoren zijn maar dat er iets zit wat niet hoort was wel duidelijk.
Om te voorkomen dat we de milt eruit hebben en dat dan blijkt dat de oorzaak toch iets anders is wat de milt aantast dus eerst nog dat bloedonderzoek.

Voor nu heeft ze medicatie tegen de misselijkheid en die lijken te helpen. Verder voeren we kleine beetjes per dag.
Bij Sunday is de milt verwijderd na een ruptuur. Waarschijnlijk is die milt ook eerst vergroot geweest, maar dat is zonder symptomen gebleven. Op een dag sprong hij uit de auto en een half uur later werd hij totaal niet goed. Dankzij een doortastende dierenarts hebben ze hem voor de dood weg kunnen halen, o.a. 3 zakken bloed waren er voor nodig om hem er weer bovenop te krijgen. Maar, ondanks dat hij al 13 was rende hij de volgende dag rond alsof er nooit iets gebeurd was. En Sunday is dus nog heel gezond ruim 16 geworden, ondanks dat ik hem niet heb kunnen voorbereiden op de operatie wat ik anders gedaan zou hebben (met homeopatische middelen).
#3156538
Vandaag eindelijk bloeduitslagen. Geen buitenlandse hondenziekte...
Maandag gaan ze de milt verwijderen. Eerst maken ze nog een longfoto om te zien of die schoon zijn. De arts heeft overgens niet het idee dat de milt tumoren bevat, de echo liet dat niet zien.
Ik mag bij haar zijn als ze in slaap gebracht wordt en weer bij haar zijn als ze wakker wordt.
Duimen zijn welkom.... :-[
#3156539
Femke schreef: vooral iets met Arnica erin, bijvoorbeeld Traumeel of Puur Trauma. Als ik normaal weet dat een hond geopereerd moet worden dan begin ik daar een paar dagen van tevoren al mee.
Bedankt Femke....ik heb traumeel staan, ga ik haar dat geven.
#3156573
zurca schreef: Deze niet meer vrees ik....dat zal namelijk niet door zo'n kleine incisie passen :-\
Dat maakt niet uit, anders als een baarmoeder die open is en dus als die vol pus zit met buiksnede moet, kan de milt zeg maar eerst leeg gemaakt worden (simplistisch verteld) en dan als klein pakje verwijderd worden, mits je da over de benodigde spullen beschikt om op zijn instrumenten te zetten. Ik vind het lastig uit te leggen, maar heb er enige tijd uitgebreid over gesproken met onze da (die dus een vergrote milt wel zonder buiksnede weghaalt en wat mij de vraag deed stellen waarom een gevulde baarmoeder dan nog met buiksnede).
#3156608
Bedankt Angelique...
kira schreef: Dat maakt niet uit, anders als een baarmoeder die open is en dus als die vol pus zit met buiksnede moet, kan de milt zeg maar eerst leeg gemaakt worden (simplistisch verteld) en dan als klein pakje verwijderd worden, mits je da over de benodigde spullen beschikt om op zijn instrumenten te zetten. Ik vind het lastig uit te leggen, maar heb er enige tijd uitgebreid over gesproken met onze da (die dus een vergrote milt wel zonder buiksnede weghaalt en wat mij de vraag deed stellen waarom een gevulde baarmoeder dan nog met buiksnede).
Oke interressant...maar als ze de milt eerst "legen", zouden ze dan nog onderzoek kunnen doen op/met dat ding om te achterhalen wat er mis is met de milt?
#3156665
Ik heb honingzalf in huis. Wanneer kan je operatiewonden gaan insmeren? Als de hechtingen er uit zijn of al eerder?
Ik wil vragen of ze medical pet shirts verkopen bij de DA. Zoniet bestel ik die maandag ergens waar ik het de volgende dag in huis heb. Tot die tijd is er vast wel iets te maken met een oud shirt ofzo.
#3156682
zurca schreef: Ik heb honingzalf in huis. Wanneer kan je operatiewonden gaan insmeren? Als de hechtingen er uit zijn of al eerder?
Ik wil vragen of ze medical pet shirts verkopen bij de DA. Zoniet bestel ik die maandag ergens waar ik het de volgende dag in huis heb. Tot die tijd is er vast wel iets te maken met een oud shirt ofzo.
Bij Nelson begon het na twee dagen vreselijk te jeuken en smeerde ik het in mijn babyolie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door