Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3153814
Kan dit kwaad?

Ik ben  :censored2: kwaad, mijn moeder zette het vlees gewoon op de grond (wel in de bak waar hij lag) maar dat heeft senna open weten te krijgen!
Ik heb de DA al gebeld en die zeiden dat ik de avond en nacht moest blijven opletten, als ze ging kotsen zonder dat er wat uit kwam moest ik weer bellen! Ze stond net te poepen binnen, wat ze anders nooit doet.
#3153815
Hoeveel eet ze normaal?
Het zou kwaad kunnen, maar het meest waarschijnlijke scenario is dat ze nu heel erg vol zit, buikpijn heeft, winderig word, veel ontlasting gaat krijgen...en hopelijk spijt van dr actie :D
Hou dr rustig, hou een oogje in het zeil als ze echt beroerd aandoet, da bellen...maar wsl loopt t wel met een sisser af ;)
#3153820
Als je hond normaal gesproken ook rond de kilo per dag eet, dan gaat dit wel loslopen hoor. Hooguit dat ze wat buikpijn kan krijgen of wat diarree. Maar dat is meestal snel weer voorbij. Stel dat je hond normaal 200 gram eet, dan is een kilo wel veel.... Maar ja, wat moet je...? Toch afwachten dat het rustig verteert dus lekker rustig houden. Wel wandelen, maar rustig, niet te lang en wel aangelijnd vandaag en morgenochtend en morgenmiddag. Zodat ze niet als een raket kan.
#3153824
Tamara schreef:

28 kg. Ik had je geprobeerd te bellen, maar ik kreeg bij beide nummers je voicemail (van je kennel).
Ze eet normaal rond de 750 gram op de avond.
Oh, in dat geval zou ik me dus geen zorgen maken om die kilo halfbevroren vlees. Dat geeft hooguit dunne ontlasting. Carnivoren eten in de natuur ook wel eens bevroren eten. Het kan wat buikpijn geven hoor, en wat diarree maar zelfs daar hebben heel veel honden geen last van.
#3153834
Lizzy schreef: Oh, in dat geval zou ik me dus geen zorgen maken om die kilo halfbevroren vlees. Dat geeft hooguit dunne ontlasting. Carnivoren eten in de natuur ook wel eens bevroren eten. Het kan wat buikpijn geven hoor, en wat diarree maar zelfs daar hebben heel veel honden geen last van.


Bedankt voor de snelle reactie! ik zou eigenlijk naar het strand gaan morgen, dan ga ik nu maar alleen met de blonde (Eigen schuld :biggrin2: )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door