Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149196
Bah, dat is echt niet fijn. Dit blijft dus zo als ik het goed begrijp? Hopelijk kunnen jullie samen met de laxerende tips en klysma nog voldoende goed helpen  voor Balou.
Door tt-tjes
#3152706
Kaio schreef: Bah, dat is echt niet fijn. Dit blijft dus zo als ik het goed begrijp? Hopelijk kunnen jullie samen met de laxerende tips en klysma nog voldoende goed helpen  voor Balou.
Dat blijft idd zo maar kan nog erger worden.
Door tt-tjes
#3153710
Doranto schreef: Wat een narigheid  :'(
Hopelijk heeft het ventje zelf er niet al te veel last van en kun je het voor hem nog een beetje fijn houden.
Op het moment dat het vol gaat zitten heeft hij er wel last van. Hij krijgt dan een bult onder zijn anus, heeft ook problemen om dan goed te plassen, en het drukt in zijn bekken. Ik zie het dan ook aan zijn vacht boven zijn staart omdat hij daar dan gaat bijten.
Ik probeer hem zo goed mogelijk in de gaten te houden en er op te letten dat hij regelmatig poept. Zodra ik aan zijn ontlasting zie dat het niet meer mooi rond is, maar aan 1 kant platter, weet ik al dat hij een klysma moet.
Door Paul_Barte
#3154127
Een gigantisch rotprobleem, hopelijk kun je het met een speciaal dieet redden zodat de hond blijft poepen.
Wij hebben een Schotse Collie gehad met een dergelijk probleem.
2x per dag vasthouden en met een handschoen aan (met glij) en leeglepelen was de enigste optie. De lucht die ervan af kwam hangt nog in mijn neus vreselijk.
We hebben dit ongeveer 1 jaar volgehouden en de hond is ingeslapen door andere kwalen.
Veel succes !!

Grtz
Paul
Door tt-tjes
#3154184
Paul_Barte schreef: Een gigantisch rotprobleem, hopelijk kun je het met een speciaal dieet redden zodat de hond blijft poepen.
Wij hebben een Schotse Collie gehad met een dergelijk probleem.
2x per dag vasthouden en met een handschoen aan (met glij) en leeglepelen was de enigste optie. De lucht die ervan af kwam hangt nog in mijn neus vreselijk.
We hebben dit ongeveer 1 jaar volgehouden en de hond is ingeslapen door andere kwalen.
Veel succes !!

Grtz
Paul
Dat kun je wel stellen dat het een rotprobleem is.
Gelukkig is het bij Balou nog niet zo ver dat ik het er telkens zelf uit moet halen. Als ik voel dat het fout zit (kan ik aan de buitenkant voelen), dan ga ik ook met een handschoen aan en glijmiddel proberen de prop wat kleiner te maken. Daarna maak ik een klysma van warm water met hibiscrub, en daarna naar buiten. Hij poept dan de prop uit (met af en toe een gil) en is weer helemaal happy.
DA had al een voorstel om zo ongeveer om de 3 dagen uit voorzorg een klysma te zetten. Dat kan ik altijd nog doen als het nodig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door