Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EvaFrerichs
#3144565
Mijn bouvier van 14 heeft afgelopen kerst een hersenbloeding gehad. Hoe de ogen bewegen (verticaal of horizontaal) blijkt cruciaal. Volgens de weekendarts was het einde verhaal.... Koppig als ik ben heb ik hem mee naar huis genomen en hem verzorgd. Hij heeft prednison, dexoral, rimadyl enz. gehad. Hij deed het niet goed op alle medicijnen. Hij liep slecht, 'loeide' heel hard, had vaak buikpijn (die lúcht!) en was er gewoon niet helemaal. Ik heb hem onlangs van alle medicijnen afgehaald en het ging toen een stuk beter. Inmiddels houdt hij zijn kop niet meer schuin en heeft hij pas weer op het strand gehuppeld (op een ouwemannetjesmanier). Ik ben zo blij dat ik koppig ben.
Toch kreeg ik het idee dat hij gewoon koppijn had (hete plek op zijn hoofd en met zijn hoofd bonken op de grond). Ik heb hem op aanraden van iemand 100 mg aspirine (dus geen paracetamol) gegeven. Bijna direct had ik een andere hond in huis. Nog steeds een oude man, maar geen geloei en gebonk meer en hij keek helder uit zijn ogen.
Ik wil graag de aspirine blijven geven, maar ben benieuwd of iemand hier slechte ervaringen mee heeft uit de eerste hand. Zouden jullie deze met mij willen delen?
Gebruikersavatar
Door kira
#3144576
Onze Sanne heeft zeker een half jaar aspirine gehad. Onze ervaring was goed. Geen schadelijke neveneffecten bemerkt (waarmee ik niet zeg dat die er niet geweest zouden kunnen zijn, maar wij hebben het niet gemerkt, de waardes bloed niet gewijzigd en ze voelde zich wel beter).
Door Henny V.
#3144586
Onze drib zit op de gapabetine en diesel op de carprodyl voor de syringo.
Tommy en Joohz hebben hier op de tramadol gezeten voor de hoofdpijnen.
Allevier hadden/hebben  met hoofdpijn te maken.
Misschien zit hier nog een middeltje tussen wat je nog niet gebruikt heb n waar je wat aan kan hebben?
Door hamada
#3144621
Joy zit op de gabapentine en prednoral ivm haar syringo, en krijgt 2x 2 druppels CBD olie 4% per dag tegen de pijnklachten. Ze reageert goed op de CBD.
In algemeenheid wordt CBD olie ook gebruikt bij mensen en dieren met zenuw/hersenproblemen zoals MS, Epilepsie, Alzheimer, Parkinson. Ik kan me voorstellen dat het de moeite waard is te kijken of CBD olie iets kan betekenen.
Toen onze kat Nymphea een hersenbloeding had een aantal maanden geleden heb ik haar ook vit. B en wat CBD tinctuur gegeven. Intussen is ze aardig bijgetrokken: loopt gewoon, kop is weer recht, geen nystagmus meer.
Sterkte met de patient.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144688
Heeft jouw hond niet "gewoon" een GVS? Aangezien dit nogal snel en erg vaak wordt aangezien voor hersenbloeding.

Ik mag toch hopen dat hij die prednoral en rimadyl niet tesamen heeft gehad, dat wordt over het algemeen sterk afgeraden. Met "niks" en alleen wat tijd en TLC kan een hond ook herstellen van een GVS. Dus tenzij hij die medicjnen ook nog voor wat anders krijgt zou ik die snel afbouwen.

Sterkte met je oudje  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door