Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nancy199221
#3144184
hallo ik ben nieuw op deze forum, mijn naam is nancy, heb 7 jaar duitse herder had en nadien 12 jaar bouvier en heb door verdriet om mij bouvier 6 jaar geen hondje meer genomen en nu was ik weer klaar voor heb  een kleinere ras nu : een shih tzu , haar naam is Zelda.

Mijn shih tzu van 5 maanden heeft krabt veel onder haarbikje aan de zijkant en oksel,
Ben nu een week overgestapt naar rauw voer enkel voudig maling van oervoer . Geef oef week 4verschillende soorten en per week in vis en pensdag. Maar verbeterd niet, misschien nog beetje te vroeg.
Heb nu ook 2dagen geleden via oervoer een voedings analyse gedaan om te zien of ZE bepaalde diersoorten nuttkan hebben.wil niet stoppen met rauw maar zou graag hebben dat verbeterd. Normaal was haaaelke week want ZE is langharige met 1 l water en speciale zeep omdat ZE veel buiten speelt en erg vuil is na een week, borstel haar elke dag zachtjes, ook vlooien en lukt. Want kan ik doen tegen de jeuk? Liefst geen cortisone. Iemand die kan helpen  :'(
Laatst gewijzigd door nancy199221 op za 15 aug 2015, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3144189
OK, dus je hondje krabde al voordat je over was gegaan op verse voeding? Dus met andere woorden: je hond krabt op brok, je schakelt over op vers en dan moet het probleem wel binnen 1 week opgelost zijn? Ik denk dat dit inderdaad een beetje veel gevraagd is. Er kunnen namelijk heel veel redenen zijn waarom je hondje krabt.

Heeft ze vlooien? Heb je haar op een wit laken gezet en haar grondig met de vlooienkam geinspecteerd (waarna je met een plantenspuit het witte laken vochtig spuit en kijkt of zwarte korreltjes rood verkleuren: zo ja, heeft ze vlooien.

Heb je haar behandeld met vlooiengif? Zo ja: dit kan ook een oorzaak zijn voor jeuk.

Wat heeft je hondje de afgelopen 5 maanden precies gegeten en wanneer is precies de jeuk begonnen? Hoe vaak en tegen wat is je hondje gevaccineerd?

Heeft de dierenarts een afkrabsel gemaakt van de huid? Is zij gecontroleerd op mijten en schimmels en gisten? Zo niet: lijkt me het raadzaam om dat eerst te doen.

Je schrijft "liefst geen cortisone". Als je het mij vraagt is prednison helemaal geen optie. Als je het mij vraagt komt prednison pas im frage als jij moet kiezen tussen inslapen (omdat de klachten zo ernstig zijn dat het onleefbaar is) of prednison. Voor die tijd is prednison helemaal geen optie en zijn er nog 100 dingen die je kunt (en in mijn ogen moet) doorlopen. Ten eerste is ook helemaal niet duidelijk waar je hond jeuk van heeft. Zonder diagnose kun je al helemaal geen prednison geven. Want om je een voorbeeld te geven: stel je hondje heeft een voedselallergie: dan helpt prednison niet eens.

Misschien dat je de vragen van hierboven wilt beantwoorden, kunnen we daarna verder meedenken!
Door nancy199221
#3144226
Lizzy schreef: OK, dus je hondje krabde al voordat je over was gegaan op verse voeding? Dus met andere woorden: je hond krabt op brok, je schakelt over op vers en dan moet het probleem wel binnen 1 week opgelost zijn? Ik denk dat dit inderdaad een beetje veel gevraagd is. Er kunnen namelijk heel veel redenen zijn waarom je hondje krabt.

Heeft ze vlooien? Heb je haar op een wit laken gezet en haar grondig met de vlooienkam geinspecteerd (waarna je met een plantenspuit het witte laken vochtig spuit en kijkt of zwarte korreltjes rood verkleuren: zo ja, heeft ze vlooien.

Heb je haar behandeld met vlooiengif? Zo ja: dit kan ook een oorzaak zijn voor jeuk.

Wat heeft je hondje de afgelopen 5 maanden precies gegeten en wanneer is precies de jeuk begonnen? Hoe vaak en tegen wat is je hondje gevaccineerd?

Heeft de dierenarts een afkrabsel gemaakt van de huid? Is zij gecontroleerd op mijten en schimmels en gisten? Zo niet: lijkt me het raadzaam om dat eerst te doen.

Je schrijft "liefst geen cortisone". Als je het mij vraagt is prednison helemaal geen optie. Als je het mij vraagt komt prednison pas im frage als jij moet kiezen tussen inslapen (omdat de klachten zo ernstig zijn dat het onleefbaar is) of prednison. Voor die tijd is prednison helemaal geen optie en zijn er nog 100 dingen die je kunt (en in mijn ogen moet) doorlopen. Ten eerste is ook helemaal niet duidelijk waar je hond jeuk van heeft. Zonder diagnose kun je al helemaal geen prednison geven. Want om je een voorbeeld te geven: stel je hondje heeft een voedselallergie: dan helpt prednison niet eens.

Misschien dat je de vragen van hierboven wilt beantwoorden, kunnen we daarna verder meedenken!


heeft voordien hils droogvoer gekregen;
heb gekamt en komen geen vloien mee, heb wel om de 3 maand zo pipet tje tegen vlooien gedaan , dat is nu al maand geleden.
heeft wel op de huid zwarte tikeltjes hier en daar die ik wel los kan vrijven , zijn dit vlooie strontjes, heb haar nog niet behandeld met vlooien gif over hele lichaam , beter eens terug dieren arts gaan. heb elke maand ontwormd en heeft al haar inentingen had die ze moet hebbben , dat is ook bijna 2 maanden geleden.
met vr. gr nancy
dank u voor de reactie
Door hamada
#3144243
Als je die zwarte spikkels op een stuk keukenrol legt en even nat maakt kun je zien of het vlooienpoep is: dan wordt het rood door het bloed wat er in zit.
Door Lizzy
#3144265
nancy199221 schreef:

heeft voordien hils droogvoer gekregen;
En toen had hij dus ook jeuk? Hoe lang heeft je hond al jeuk?
heb gekamt en komen geen vloien mee, heb wel om de 3 maand zo pipet tje tegen vlooien gedaan , dat is nu al maand geleden.
heeft wel op de huid zwarte tikeltjes hier en daar die ik wel los kan vrijven , zijn dit vlooie strontjes, heb haar nog niet behandeld met vlooien gif over hele lichaam ,
Die pipetten kunnen dus ontzettende jeuk veroorzaken. Welk merk heb je gebruikt tegen de vlooien?
beter eens terug dieren arts gaan. heb elke maand ontwormd en heeft al haar inentingen had die ze moet hebbben , dat is ook bijna 2 maanden geleden.
met vr. gr nancy
dank u voor de reactie
Misschien heeft je hondje een beetje teveel gif binnen gekregen. En last van haar entingen en vlooienpipetten. Of misschien heeft ze vlooien. Zoals gezegd, leg de zwarte korreltjes op een wit laken en spuit er met een plantenspuit water overheen. Wordt het rood: is het vlooienpoep en heeft je hond vlooien. En als ze vlooien heeft, zou ik toch proberen daar op een natuurlijke manier vanaf te komen.
Door nancy199221
#3144283
Lizzy schreef: En toen had hij dus ook jeuk? Hoe lang heeft je hond al jeuk?
Die pipetten kunnen dus ontzettende jeuk veroorzaken. Welk merk heb je gebruikt tegen de vlooien?
Misschien heeft je hondje een beetje teveel gif binnen gekregen. En last van haar entingen en vlooienpipetten. Of misschien heeft ze vlooien. Zoals gezegd, leg de zwarte korreltjes op een wit laken en spuit er met een plantenspuit water overheen. Wordt het rood: is het vlooienpoep en heeft je hond vlooien. En als ze vlooien heeft, zou ik toch proberen daar op een natuurlijke manier vanaf te komen.

Lizzy schreef: En toen had hij dus ook jeuk? Hoe lang heeft je hond al jeuk?
Die pipetten kunnen dus ontzettende jeuk veroorzaken. Welk merk heb je gebruikt tegen de vlooien?
Misschien heeft je hondje een beetje teveel gif binnen gekregen. En last van haar entingen en vlooienpipetten. Of misschien heeft ze vlooien. Zoals gezegd, leg de zwarte korreltjes op een wit laken en spuit er met een plantenspuit water overheen. Wordt het rood: is het vlooienpoep en heeft je hond vlooien. En als ze vlooien heeft, zou ik toch proberen daar op een natuurlijke manier vanaf te komen.

Lizzy schreef: En toen had hij dus ook jeuk? Hoe lang heeft je hond al jeuk?
Die pipetten kunnen dus ontzettende jeuk veroorzaken. Welk merk heb je gebruikt tegen de vlooien?
Misschien heeft je hondje een beetje teveel gif binnen gekregen. En last van haar entingen en vlooienpipetten. Of misschien heeft ze vlooien. Zoals gezegd, leg de zwarte korreltjes op een wit laken en spuit er met een plantenspuit water overheen. Wordt het rood: is het vlooienpoep en heeft je hond vlooien. En als ze vlooien heeft, zou ik toch proberen daar op een natuurlijke manier vanaf te komen.
[/quot

Had al bij de hils ben daarom overgestapt naar rauw voer.
Ga vanavond op wit papiertje doen en met planten spuit nat maken.
Voor de pipet van vlooien , het merk moet thuis zien  ben nu op mij werk.
Alvast bedankt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door