Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#352406
Lizzy schreef: Ik zou zelf naar 500 mg gram gaan. En als Petr daar geen dunne ontlasting van krijgt, dan zou ik tijdelijk zelfs naar 1000 mg gaan (wel opbouwen!).
Waar baseer je dat op? Volgens de urine strips scheidt hij al een hoge dosis asc. zuur uit. Ik vraag me af of een hogere dosis dan nog uit maakt.
Door Doedels
#354652
Ik heb het idee dat Petr op dit moment minder last heeft. We geven hem veel te drinken (bouillon) en hij wordt veel uitgelaten. De vorige keer was de toestand ook zomaar verbeterd. Zou dat kunnen zonder ab? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wacht overigens nog steeds op de uitslag van de bacteriekweek.
Door Lizzy
#354749
Doedels schreef: Waar baseer je dat op? Volgens de urine strips scheidt hij al een hoge dosis asc. zuur uit. Ik vraag me af of een hogere dosis dan nog uit maakt.
Oh oeps! Dit had ik niet gezien :-[. Ik baseer dat op het feit dat ik 300 a 400 mg best weinig vind en dit meestal te weinig is om een goed verzurend effect mee te krijgen. Mijn ervaring is dat er meestal zo'n 700 a 1000 a 1500 mg voor nodig is. Het is best handig als je zelf de pH waarde van de urine kan meten!
Door Lizzy
#354754
Doedels schreef: Ik heb het idee dat Petr op dit moment minder last heeft. We geven hem veel te drinken (bouillon) en hij wordt veel uitgelaten. De vorige keer was de toestand ook zomaar verbeterd. Zou dat kunnen zonder ab? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wacht overigens nog steeds op de uitslag van de bacteriekweek.
Ik houd dat niet voor onmogelijk. Misschien is het ook afhankelijk van wat de problemen zijn? Ben ook benieuwd wat er uit de bacterie-kweek komt.
Door Doedels
#355947
Lizzy schreef: Oh oeps! Dit had ik niet gezien :-[. Ik baseer dat op het feit dat ik 300 a 400 mg best weinig vind en dit meestal te weinig is om een goed verzurend effect mee te krijgen. Mijn ervaring is dat er meestal zo'n 700 a 1000 a 1500 mg voor nodig is. Het is best handig als je zelf de pH waarde van de urine kan meten!

Ha, ha ik dacht al: plotseling komt ze hem wel weer tegen. En ja hoor :D OK dan ga ik de vit C verhogen. Petr is nu van de diarree af dus morgen ga ik verder met de appel azijn. Verder ben ik nog steeds in stille afwachting van de uitslag van de bacteriekweek. Morgen ga ik bellen als ik niets hoor. Een week in de stoof lijkt me wel genoeg. Ik heb urinestrips dus morgen ook maar weer meten.
Door Doedels
#356458
De uitslag van de bacteriekweek is is binnen! Het is de staphylococcus intermedium. Die is resistent voor een aantal ab. Ook voor het ab dat ik tot nu toe kreeg. Nu heb ik voor 10 dagen Cefaral (cefalexine-monohydraat) gekregen. Ik ben wel blij met met deze uitslag, want het is nu duidelijk waarom de strufietkristallen steeds terug kwamen. Ik heb er goede hoop op dat we het nu onder de knie krijgen. Cefaral is een breed spectrum ab. Dat is minder leuk. Petr is net van de diarree af. Daar gaat z'n darmflora weer... :(
Door Mevroi Kruim
#356463
Doedels schreef: De uitslag van de bacteriekweek is is binnen! Het is de staphylococcus intermedium. Die is resistent voor een aantal ab. Ook voor het ab dat ik tot nu toe kreeg. Nu heb ik voor 10 dagen Cefaral (cefalexine-monohydraat) gekregen. Ik ben wel blij met met deze uitslag, want het is nu duidelijk waarom de strufietkristallen steeds terug kwamen. Ik heb er goede hoop op dat we het nu onder de knie krijgen. Cefaral is een breed spectrum ab. Dat is minder leuk. Petr is net van de diarree af. Daar gaat z'n darmflora weer... :(
Goed nieuws en minder goed nieuws dus. Maar iig heb je nu een boosdoener en een hopelijk effectieve bestrijding. Dus effe doorbijten nog, en dan ben je er hopelijk van af.
Sterkte, voor Petr en voor jou.
Door Lizzy
#357150
Doedels schreef: De uitslag van de bacteriekweek is is binnen! Het is de staphylococcus intermedium. Die is resistent voor een aantal ab. Ook voor het ab dat ik tot nu toe kreeg. Nu heb ik voor 10 dagen Cefaral (cefalexine-monohydraat) gekregen. Ik ben wel blij met met deze uitslag, want het is nu duidelijk waarom de strufietkristallen steeds terug kwamen. Ik heb er goede hoop op dat we het nu onder de knie krijgen. Cefaral is een breed spectrum ab. Dat is minder leuk. Petr is net van de diarree af. Daar gaat z'n darmflora weer... :(
Nou ja, toch erg goed om te weten!!! Want dat zal dan zeker de reden zijn geweest waarom je de boel niet onder controle kreeg... ja, balen is dat he, dat je weer aan de AB moet..... Veel probiotica geven! Nu al, tijdens de kuur. En dan na de kuur nog gewoon een paar weken blijven geven.
Door Doedels
#357305
Lizzy schreef: Nou ja, toch erg goed om te weten!!! Want dat zal dan zeker de reden zijn geweest waarom je de boel niet onder controle kreeg... ja, balen is dat he, dat je weer aan de AB moet..... Veel probiotica geven! Nu al, tijdens de kuur. En dan na de kuur nog gewoon een paar weken blijven geven.
Ja, hoor we zijn flink aan de probiotica. En dat blijft voorlopig ook zo. Ik ben ook erg blij dat ik die bacteriekweek heb laten maken. De assistente vond het geloof ik maar een raar verzoek. Ik hoorde haar met de da smoezen op een toon van 'dat mens is niet wijs'. Toen de da zag dat ik het was, gaf ze meteen toe. De da's hebben gelukkig al met me leren leven. Na afloop van de ab kuur doen we nog een bacteriekweek en dan hoop ik dat Petr er echt van verlost is.
Door Truus
#357308
Doedels schreef: Ja, hoor we zijn flink aan de probiotica. En dat blijft voorlopig ook zo. Ik ben ook erg blij dat ik die bacteriekweek heb laten maken. De assistente vond het geloof ik maar een raar verzoek. Ik hoorde haar met de da smoezen op een toon van 'dat mens is niet wijs'. Toen de da zag dat ik het was, gaf ze meteen toe. De da's hebben gelukkig al met me leren leven. Na afloop van de ab kuur doen we nog een bacteriekweek en dan hoop ik dat Petr er echt van verlost is.
Het is maar goed dat je lekker eigenwijs bent, anders hadden ze die test nooit gedaan ;)
Sterkte en beterschap voor Petr :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door