Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#3143346
Ik heb hier een vermoeden van giardia bij mijn honden.....en ben dus vannacht gaan googlen. Waarmee kan ik nu best aan de slag ivm het reinigen van kussens, dekens en woning. Ik bel rond 9 uur naar mijn da voor een afspraak maar ik vraag hier alvast info. ;)
Door deja
#3143389
Ik zou eerst een test laten doen met de honden, om nu al alles op zijn kop te zetten terwijl je nog niets zeker weet, het duurt toch wel even voordat ze daar dan weer af zijn. Sterkte.
Door inni
#3143398
Inmiddels met een potje poep bij de da geweest, volgens haar geen giardia. Morgen maar eerst een volledig bloedonderzoek bij de jongste als de oudste nog diarree heeft gaat hij mee voor onderzoek. Verd......ik blijf klooien met die jongste
:(
Door deja
#3143768
Heb de arts een test van 3 dagen gedaan of met zo,n stickje en dan van 1 dag ontlasting. Die is nl. niet zo betrouwbaar als de 3 dagen test.
Door inni
#3143931
Voorlopig wil de da mijn vermoeden niet aannemen en denkt eerder aan een virus bij Tobi. Bij Boy is gisteren bloed afgenomen om één en ander uit te sluiten. Hij is de laatste tijd meer loom dan wakker. De dagen dat hij prima is zijn schaars maar dan poept hij opmerkelijk minder en vaster. Hij eet altijd (of toch bijna) met evenveel trek en kan meestal niet genoeg krijgen maar is al aan de zware kant dus krijgt hij afgewogen. Wel valt me op dat hij 2 tot 2,5 uur na het eten onrustig begint te worden en dan met z'n kop op de steunbalkjes tussen de poten van een stoel gaat liggen.  Rauw gaat bij Boy niet goed, hij gaat braken en het beetje wat toch binnen blijft komt er bijna terug als kvv weer uit. Daarom eet hij na een tijdje brokken wat ook niet goed ging nu de Sanimed worst (gelijkend op houdbare Rodi) maar dat geeft hetzelfde resultaat als de brokjes. We doen nu nog maar even door en wachten de resultaten van het bloedonderzoek af maandagavond.
Door deja
#3144488
Nou sterkte er mee, hoop dat het mee valt, maar dit is inderdaad mss wel heel iets anders dan Giardia. Hoop voor jullie dat in het bloed wat ontdekt wordt wat de klachten van Tobi veroorzaken en dat er snel wat aan gedaan kan worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door