Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3138661
Ik ben sinds kort begonnen met het geven van Solidago tabletten van dr. Vogel ivm vehoogde nierwaarden bij mijn border collie.
Nu vroeg ik mij af of er ook een alternatief is voor Solidago, ik vind ze best prijzig namelijk. ik heb het zeker voor mijn hond over maar als er nog andere goede alternatieve zijn hoor ik het graag.

Groetjes Chantal
Gebruikersavatar
Door Nero
#3138818
Ik heb geen gouden tip maar ze verkopen deze tabletten ook bij De Tuinen en die hebben nu 2e artikel halve prijs, wellicht dat dat nog interessant is.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3138826
Lizzy schreef: Zijn de Puur Nier tabletten misschien goedkoper?
Puur nier is dus te vergelijken met solidago? Want ik heb nu 30 tabletten voor €14,95 en ik zag dat puur nier, 300 tabletten voor €21,95
Dat is nogal een verschil
Door Hanny
#3138848
Om te berekenen, of er prijsverschil in zit, moet je weten hoeveel van de solidago er in zit en dan ook, hoeveel er van gegeven moet worden.
Eerder kun je niet vergelijken. Soms geeft het wat gezoek om uit te vinden hoeveel er in de tabletten zit, maar meestal kun je dat wel ergens vinden.

succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door Nero
#3138935
Hanny schreef: Om te berekenen, of er prijsverschil in zit, moet je weten hoeveel van de solidago er in zit en dan ook, hoeveel er van gegeven moet worden.
Eerder kun je niet vergelijken. Soms geeft het wat gezoek om uit te vinden hoeveel er in de tabletten zit, maar meestal kun je dat wel ergens vinden.

succes,
Hanny
Dit is helemaal waar.

De tabletten van puur nier zijn 150 gram en die van A Vogel zijn 400 gram.
Dan scheelt het nog wel natuurlijk maar niet zo aanzienlijk als het lijkt.
Dan nog niet gekeken naar de werkzame stof.
Door Lizzy
#3138944
Je kunt het gewicht van de pillen niet vergelijken want je weet niet hoeveel % hulpstoffen er in pil 1 en in pil 2 zitten.

Dus dan maar een rekensommetje:

Puur Nier:

Twee a drie maal daags:

Hond > 15 kg 2 tabletten
Hond < 15 kg 1 tablet
Kat 1 tablet

Solidago tabletten van Vogel:

14,95 voor 60 tabletten en volgens mij is de dosering 1 per dag. Daar doe je dus 60 dagen mee.

Border Collie, wat weegt een Border 15 kg? Zeg 3 tabletten per dag dus daar doe je 100 dagen mee.

En dan komt Puur Nier goedkoper uit de bus. Want 1 dag dosering kost bij Puur Nier 0,22 eurocent. De dag dosering van Vogel kost 0,25 eurocent. Kortom, waar hebben we het over? Nergens over, ze zijn praktisch even duur.

Ik vind 0,22 of 0,25 eurocent per dag voor medicijnen voor je hond nou ook de wereld niet, jij?
Gebruikersavatar
Door Nero
#3138947
Ik kon zo snel niet vinden hoeveel er in Puur Nier zit.
In A. Vogel is het 3,8 % Solidago virgaurea (echte guldenroede).

De dosering van A. Vogel is overigens 2 x daags 1 tablet.

Maar eigenlijk kan je dan nog niet echt vergelijken omdat je niet precies weet hoeveel er in beide zit toch?
Je kan alleen de prijsvergelijking maken op basis van de aanbevolen dagdosering.
(al zal je op basis van de aanbevolen dagdosering al aardig in de buurt komen, maar dat is een aanname)
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3138959
Geweldig dat het rekenwerk al voor mij gedaan is ;D dank je wel!

Ik geef inderdaad 1 tablet per dag, mij hond is 19 kg. Waar heb jij dr.vogel 60 tabletten voor 14,95 gevonden Lizzy? Ik heb ze namelijk 30 tabletten voror 14,95 bij de kruitvat.
Ik kan helaas niet even naar de kruitvat om het te checken aangezien ik in Duitsland woon.

Bedankt voor het meedenken allemaal, blijf toch maar op de Solidago van Dr. Vogel  ;)
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3139396
Dan ben ik afgezet  >:( ik heb echt 30 tabletten voor 14,95

Over 2 weekjes ben ik weer in NL en zou dan weer eens naar de kruitvat gaan.

Of is er iemand bekend met een Duitse variant van Solidago? Nu zijn wij zeker 1x in de maand in NL dus dat is het probleem niet maar het zou handiger zijn om het hier te kunnen halen
Gebruikersavatar
Door Nero
#3139411
De actie bij de tuinen duurt nog tm 8 augustus.
Mocht je voor die tijd naar NL komen is dat misschien nog interessant.
Je krijgt daar nu 50% korting op het 2e artikel.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3139461
Nero schreef: De actie bij de tuinen duurt nog tm 8 augustus.
Mocht je voor die tijd naar NL komen is dat misschien nog interessant.
Je krijgt daar nu 50% korting op het 2e artikel.
Dank je! Ik zal mijn moeder eens op pad sturen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door