Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3136441
Ik zou ook in overleg gaan of het aantal pillen omlaag zou kunnen (dus wat kan ook in andere vorm gegeven worden).

Weet niet of het een optie is maar je kan bij de apotheek ook lege capsules krijgen, weet niet in hoeverre je meerdere pillen in 1 zo'n capsule kan krijgen en hoe verspreid alle pillen op een dag gegeven moeten worden maar is wel een optie om over na te denken wanneer je zoveel geeft lijkt mij  ;)
Gebruikersavatar
Door joel
#3136580
thanks iedereen! Als ik het zo lees moet het niet zo lastig zijn, maar ik zal ook even duidelijker zijn van wat ie krijgt,

6x 250 mg AB Tetracycline (is er niet in 3x500 na overleg DA) Moet elke 8 uur nuchter (1 uur voor of 2 uur erna pas eten), en niet met melkproducten, moet in capsule blijven, we smeren ze in met leverworst/smeerkaas, maar hij is superslim en heeft dit truukje dus al door  :-\ en sabbelt de worst en kaas eraf en spuugt de rest terug
Het meest ideale is als hij een andere AB krijgt, Doxycycline, die hoeft maar 1 x per 24 uur, maar Diergeneeskunde Utrecht vond dit de beste AB om mee te starten.....

3x 500 mg vit B3 moet het liefst half uur na de AB, ivm betere opname, deze geven we nu gewoon in de bek met als beloning en plakje rodiworst, de worst rekenen we maar niet als eten.

3x visoliecapsule, die heb ik vanavond open geknipt en over zijn eten gedaan, (spoot recht de keuken in en op mij, dus ik ruik nu heerlijk naar vis, dus moet even handigheidje in krijgen) maar hij laat nu dus zijn vlees staan  :-\ kan ook zijn door het groenteprutje, dus we proberen het morgen weer, die Doils skin gaat zometeen toch ook over zijn eten dus hij moet even zijn best doen, want zalm vind ie verder prima om te eten!

1x 1000 mg Biotine,  is een superklein tabletje dus die eet ie zo op met zijn eten, dus die is geen probleem.

Wat wel echt een goeie in het algemeen, eruit laten zien als iets superlekkers, (gehaktballetjes!)ALS je een hond hebt die graag werkt of snacks verdient, ideaal!!! Maarja, daar doet Qadir dus niet aan, het zal hem een worst wezen of Lizzy wel iets krijgt en hij niet, op puppycursus wist de trainer ook niet meer waar hij Qadir nu helemaal wild van kon krijgen, dus trainden we altijd met extra dikke knuffels  :bigarmhug:

Maargoed, zal eens een lekkere KVV kopen, ook een goeie tip, gewoon voor de afwisseling ;)
En als het een beetje meezit zijn we over 4 maanden klaar met de AB en Vit B dus dat scheelt 9 capsules!, duimen maar !!
Door Lil
#3136613
Hier verstop ik idd in smeerleverworst, kvv, smeerkaas etc. Soms krijg ik periode dat hij het op de meest knappe manieren weet uit te tuffen. Dan duw ik het letterlijk de strot af, geef meteen mega beloning die ik al overduidelijk heb klaarliggen voordat ik de pil erin duw. Hij vindt het een prima methode.
Door zurca
#3136688
Tous tuft zijn pillen ook uit als ik die in worst geef. Maar alles wat in de carnibest gaat eet tie zo op, zelfs een grote probioticacapsule...
Misschien dat Quadir daar ook in trapt? Gewoon een bak eten...Alleen zitten dan die pillen er in verstopt...
Door miik
#3136719
joel schreef: 6x 250 mg AB Tetracycline (is er niet in 3x500 na overleg DA)
Humaan bestaat het wel, de 500mg... anders even vragen of je over mag op humaan... dan schrijft de dierenarts een recept en moet je het bij de gewone apotheek ophalen. (Tenminste als ik op google zoek....)
Door Jantina
#3136835
Precies, de pillenschieter. Ik maak daar nooit zo'n 'feest' van hoor, verstoppen in lekkers enz. Pillen moeten gewoon naar binnen, klaar. Op een lepel water en achterin de bek is een optie, maar een pillenschieter is ook ideaal. Snap niet dat ze die dingen niet standaard bij de dierenarts verkopen...
Gebruikersavatar
Door joel
#3136888
Ik haal de Tetra al bij onze eigen apotheek, de DA zei dat dit de enige gangbare dosering was.....

Die lepel met met water en pil vind ik ook echt een goeie, vooral omdat toch bijna alle pillen 'nuchter' gegeven moeten worden, bedankt Jantina
En die pillenschieter bewaren we dan als laatste optie, tis niet dat het een heel gevecht is om z'n medicijnen te geven maar was ook wel benieuwd naar alternatieven als onze worst of kaas t even niet was  :biggrin2:
Ohja de visolie lekprikken met een naald en leegknijpen over z'n eten ging al veel beter  8)
Door Lil
#3136915
Jantina schreef: Precies, de pillenschieter. Ik maak daar nooit zo'n 'feest' van hoor, verstoppen in lekkers enz. Pillen moeten gewoon naar binnen, klaar. Op een lepel water en achterin de bek is een optie, maar een pillenschieter is ook ideaal. Snap niet dat ze die dingen niet standaard bij de dierenarts verkopen...
Ik heb nu in totaal zo'n 15 verschillende da's bezocht de afgelopen 20 jaar en allemaal zonder uitzondering verkochten ze pillenschieters in 2 maten.

Zelf doe ik het liever met de hand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door