Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3140914
Hope schreef: Kan je niet toch iets bedenken wat de oorzaak aanpakt? Meer zachte ligplekken in huis? Rubber in de bench?
Als ie snachts in zijn hok ligt is de grond bedekt met een nep-biabed mand en een echt biabed matras. Overdag halen ver het matras eruit en leggen dat braaf op de plek waar meneer het hebben wil (en geloof me, dat weet ie heel goed te vertellen  ;D).
Als ik hem op de zachte ligplekken wil houden, dan moet ik hem of opsluiten, of verplichten de hele dag op zijn plaats te liggen en dat vind ik teveel inperking van zijn bewegingsvrijheid. Meer zachte ligplekken zal niet helpen, hij ploft over de hele dag verspreid overal en nergens neer. Hij ligt wel altijd in de woonkamer, slechts zeer zelden op de plavuizen van de keuken. De woonkamer heeft vloerbedekking.

Ik hoop echt dat de cbd zalf gaat helpen. De oorzaak is uiteindelijk vooral de afwijkende kwaliteit van huid op die plekken. Normaal gezonde huid zou hier op de vloerbedekking echt geen problemen moeten geven. Dus ik hoop dat de cbd zalf daar iets in gaat doen.

Ik moet nog even vragen hoe vaak per dag ik de zalf smeren moet. Stel dat ik met 1 keer per dag kan volstaan, dan kan ik best weer zijn mouw aantrekken. Dan geef je het wat meer kans te genezen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3140979
Als een kous helpt, zou ik proberen die om te houden. Dus eerder minder smeren dan.

Ik lees trouwens net dat je, voor stevigere voetzooltjes, de voetjes in moet smeren met een mengels van glycerine en kampherspiritus. Daar schijnt weefsel dikker van te worden.
Wellicht is dat ook nog wat?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3140983
Dat zou best een idee kunnen zijn voor als het goed dicht is. Want in principe zijn het eeltplekken, dus als die stevig en soepel genoeg zijn, dan zouden die heel moeten blijven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3141083
Niet het fijnste spul, maar hier heeft surolan ooit geholpen bij plekken die ik nergens anders mee weg kreeg.
Laatst gewijzigd door doranto op di 04 aug 2015, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3141106
Lil schreef: En die optie van die op te plakken schuim tegen doorliggen?
Dat is ook nog steeds wel een optie, maar niet in combinatie met smeren. Ik krijg dat er niet drie keer per dag goed om en af.

Ik noteer gehwol en surolan ook bij mogelijk middelen. Morgen komt hopelijk de cbdzalf.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141126
Kaela schreef: Dat is ook nog steeds wel een optie, maar niet in combinatie met smeren. Ik krijg dat er niet drie keer per dag goed om en af.

Ik noteer gehwol en surolan ook bij mogelijk middelen. Morgen komt hopelijk de cbdzalf.
Ik kon het niet laten en ben eens gaan zoeken voor je.
Is dit niks? Want dit zou goed blijven zitten en is gemakkelijker aan- en uit te doen dan verband of kousen lijkt me.

http://www.petorthopedics.be/NL/producten/elleboogbeschermers.html
Ze zeggen dat het de druk op de ellebogen goed verlaagd zonder dat het de bewegingsvrijheid van de hond beperkt.
Laatst gewijzigd door Hope op di 04 aug 2015, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3141231
Hope schreef: Ik kon het niet laten en ben eens gaan zoeken voor je.
Is dit niks? Want dit zou goed blijven zitten en is gemakkelijker aan- en uit te doen dan verband of kousen lijkt me.

http://www.petorthopedics.be/NL/producten/elleboogbeschermers.html
Ze zeggen dat het de druk op de ellebogen goed verlaagd zonder dat het de bewegingsvrijheid van de hond beperkt.
Wow dat ziet er supersonisch uit!

Heb de link opgeslagen! Thank you very much  :-*
Door sella
#3142142
Ik smeer 1 keer per dag, meer heeft geen zin qua helingsproces. Als het pijnstillind moet zijn, dan wel 2 keer daags.
Voor de pijn geef ik inwendig cbd en thc druppels en Buffel is totaal vrij van pijnstilling, terwijl hij het nog uitgilde van de pijn op tramadol 100 mg retard.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3142282
sella schreef: Ik smeer 1 keer per dag, meer heeft geen zin qua helingsproces. Als het pijnstillind moet zijn, dan wel 2 keer daags.
Voor de pijn geef ik inwendig cbd en thc druppels en Buffel is totaal vrij van pijnstilling, terwijl hij het nog uitgilde van de pijn op tramadol 100 mg retard.
Ik heb als instructie gekregen drie maal daags, dus dat doe ik ook braaf. Ik ben er woensdagavond mee begonnen en ik heb de indruk dat het verbeterd. Het is alleen moeilijk inschatten, omdat ik er drie keer daags met mijn neus bovenop ziet. Ik maak dus elke dag foto's en ik blijf eerst maar even op deze manier doorgaan.

Het fijne van deze zalf is in ieder geval dat het wat dikker is, dus ik kan echt goed een laagje op de wond zelf smeren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3144024
Hope schreef: Hoe gaat het nu?
Lief dat je er naar vraagt!

Ik smeer nu een week twee tot drie maal daags en ik heb het idee dat het kleiner wordt. Ik zit er elke dag met mijn neus bovenop, dus ik vind het moeilijk oordelen. Het is in ieder geval niet meer groter geworden en deze plekken genezen heel traag, dus vooralsnog ben ik positief.

Ik moet dinsdag met Pluk naar de dierenarts, dan maak ik smorgens weer even foto's en overleg ik weer even. Ben benieuwd wat ie er van vindt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door