Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door miik
#3136720
Abby had dat ook... ik kreeg van Tannetje het advies om er levertraan zalf op te smeren (Acederm zalf) ook als het goed gaat. Dus nu ligt dat standaard hier en af en toe een lik zalf erop en idd gaat het nu super. Maar het duurde wel even voordat het echt minder werd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3136875
[quote="miik"]
Abby had dat ook... ik kreeg van Tannetje het advies om er levertraan zalf op te smeren (Acederm zalf) ook als het goed gaat. Dus nu ligt dat standaard hier en af en toe een lik zalf erop en idd gaat het nu super. Maar het duurde wel even voordat het echt minder werd.
[/quote]

Dit berichtje had ik nog niet gezien, maar ik moest vandaag met de papegaai naar de dierenarts en we hebben gelijk nog even de ellenbogen besproken. Ik heb acederm meegekregen. Een spuitbus  :o, maar ik mag het op een doekje sprayen en dan op de ellenbogen doen. Het zou er voor zorgen dat het bindweefsel steviger wordt, zodat de oorzaak aangepakt wordt.
Het hoeft niet meer ingepakt te worden, maar als ik twijfel mag het wel. Dus dan onthoudt ik de verbindtechniek en de traagschuim hieltjes.

Hij deelde mijn zorg ook wel voor als het erger wordt. Dan kunnen er abcessen komen en dan ben je echt wel verder van huis, zeker met gevalletje Oscar. Dus we gaan duimen dat de acederm zijn werk gaat doen.
Door Lil
#3136883
Acederm is er ook in zalf ipv in spray! Ik gebruij spray bij grote vlakken bij paarden bijv de zalf is fijner bij kleine plekjes. Voordat ik honing zalf leerde kennen gebruikte ik altijd acederm en was er tevreden mee.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3136923
[quote="Lil"]
Acederm is er ook in zalf ipv in spray! Ik gebruij spray bij grote vlakken bij paarden bijv de zalf is fijner bij kleine plekjes. Voordat ik honing zalf leerde kennen gebruikte ik altijd acederm en was er tevreden mee.
[/quote]

Ik ga even op internet kijken, thanks. Ik heb het er nu op gekregen, maar echt heel handig was het niet. Tubetje zalf is dan beter nu ik weet dat het bestaat.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3137008
[quote="Kaela"]
Ik ga even op internet kijken, thanks. Ik heb het er nu op gekregen, maar echt heel handig was het niet. Tubetje zalf is dan beter nu ik weet dat het bestaat.
[/quote]

Als het open is: acederm spray prikt echt gigantisch. Echt héél, héél erg.
Ik zou gaan voor een tube zalf.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3137211
Hope schreef: Als het open is: acederm spray prikt echt gigantisch. Echt héél, héél erg.
Ik zou gaan voor een tube zalf.
Ohw. De dierenarts zei juist dat het verkoelend werkt.

Ik wilde vanmiddag even langs de ruitersportwinkel om te zien of ze een tube hebben, maar ik ben in slaap gevallen. Morgen rij ik er even langs.
Door miik
#3137266
Ja, bij Abby dus ook preventief nu en hier werkt het !
Maar pfff een spray, das niet zo handig, beter even tube zalf scoren ergens ;)
Succes !
Gebruikersavatar
Door Hope
#3137270
Kaela schreef: Ohw. De dierenarts zei juist dat het verkoelend werkt.

Ik wilde vanmiddag even langs de ruitersportwinkel om te zien of ze een tube hebben, maar ik ben in slaap gevallen. Morgen rij ik er even langs.
Ja, dat zeiden ze tegen mij ook. Tot mijn merrie me bijna het licht uit de ogen sloeg van de pijn  :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3137313
Hope schreef: Ja, dat zeiden ze tegen mij ook. Tot mijn merrie me bijna het licht uit de ogen sloeg van de pijn  :-X
Het geluid van het sprayen zelf geeft ook al teveel stress, dus het is hoe dan ook niet zo'n succes. En ik ga niet wachten tot hij het niet meer toelaat. Ik rij zo even langs de ruitersportwinkel en hopelijk hebben ze het daar.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3137765
Kaela schreef: Het geluid van het sprayen zelf geeft ook al teveel stress, dus het is hoe dan ook niet zo'n succes. En ik ga niet wachten tot hij het niet meer toelaat. Ik rij zo even langs de ruitersportwinkel en hopelijk hebben ze het daar.
Is het gelukt?
Anders hebben ze het bij medhorse. Daar bestel ik het meestal.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3137773
Hope schreef: Is het gelukt?
Anders hebben ze het bij medhorse. Daar bestel ik het meestal.
Ja, ze hadden het!

Ik heb alleen het idee dat de zalf toch ook wel irriteert. En we kunnen niet helemaal onze eigen routine aanhouden, van lekker op zijn zij liggen en dan relaxt zalven. Dat lukt natuurlijk wel aan de ene kant, maar dan moet ie de andere kant zittend of staand laten doen en dat bevalt hem niet. Nou ja, ik concentreer me op de ergste kan en neem de minst erge kant mee als het lukt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3137853
Kaela schreef: Ja, ze hadden het!

Ik heb alleen het idee dat de zalf toch ook wel irriteert. En we kunnen niet helemaal onze eigen routine aanhouden, van lekker op zijn zij liggen en dan relaxt zalven. Dat lukt natuurlijk wel aan de ene kant, maar dan moet ie de andere kant zittend of staand laten doen en dat bevalt hem niet. Nou ja, ik concentreer me op de ergste kan en neem de minst erge kant mee als het lukt.
Acederm is gewoon echt niet fijn. Ik geloof meteen dat het ook irriteert als zalf.
Normaal zeg ik, wat moet, dat moet. Maar ja. Oscar moet het wel goed blijven vinden natuurlijk  :-\
Door Lil
#3138128
eelke schreef: Ohh ik heb niet het idee dat acederm zalf irriteert eigenlijk...
De zalf prikt niet. Heb dat ook vaker op mijzelf gebruikt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door