Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3133421
Hallo,

Zal me even voorstellen.
Ik ben het baasje van Mollie.
Mollie is een Maltezerleeuwtje vrouwtje van bijna 9 jaar die verdenking op de ziekte van Cushing heeft.

Ben hier natuurlijk heel erg van geschrokken, en sta een beetje met mijn handen in het haar.
Ze kreeg altijd Royal Canin speciaal op de Maltezer afgestemd, en daarnaast kreeg ze in de avond een blikje gourmet voor katten, maar wel met vlees, en geen mouse.
Soms kreeg ze runderhart.
Haar ontlasting zag er altijd erg mooi uit, en ook volgens de dierenarts ziet ze er in de eerste instantie heel mooi, en goed uit.
Toen ze een gezondheid check aanboden, had ik meteen zo iets van doe maar, en toen bleek een bepaalde waarde in haar lever niet een klein beetje verhoogd, maar veeeeeeels te hoog te zijn. Normale waarde is 23, 212 is erg hoog, maar bij haar was deze 1676 U/L  :'(

Ik ben gaan Googelen, en ben zo bij jullie op het forum terecht gekomen.
Meteen dacht ik hier moet ik iets mee gaan doen, en ben begonnen met een kippenvleugel omdat ik weet dat ze erg goed kauwt.  (Ze eet ook staartjes van Haring.)
Nu zijn we op dag twee in de ochtend, en normaal poept ze in de ochtend, maar nu is ze erg down, en heeft ze een erg opgezwollen buik.
Heb haar net een theelepeltje olijfolie gegeven om het op te wekken, maar ben toch erg bezorgd.

Heeft iemand een idee, en is er iemand die mij raad kan geven.
Ze heeft vanmorgen wel normaal gegeten runderhart.
Alvast heel erg bedankt van een enorm bezorgde mensenmoeder.  :-[
Laatst gewijzigd door Mollie op zo 12 jul 2015, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#3133422
Mollie schreef: Hallo,

Zal me even voorstellen.
Ik ben het baasje van Mollie.
Mollie is een Maltezerleeuwtje vrouwtje van bijna 9 jaar die verdenking op de ziekte van Cushing heeft.

Ben hier natuurlijk heel erg van geschrokken, en sta een beetje met mijn handen in het haar.
Ze kreeg altijd Royal Canin speciaal op de Maltezer afgestemd, en daarnaast kreeg ze in de avond een blikje gourmet voor katten, maar wel met vlees, en geen mouse.
Soms kreeg ze runderhart.
Haar ontlasting zag er altijd erg mooi uit, en ook volgens de dierenarts ziet ze er in de eerste instantie heel mooi, en goed uit.
Toen ze een gezondheid check aanboden, had ik meteen zo iets van doe maar, en toen bleek een bepaalde waarde in haar lever niet een klein beetje verhoogd, maar veeeeeeels te hoog te zijn. Normale waarde is 23, 212 is erg hoog, maar bij haar was deze 1676 U/L  :'(

Ik ben gaan Googelen, en ben zo bij jullie op het forum terecht gekomen.
Meteen dacht ik hier moet ik iets mee gaan doen, en ben begonnen met een kippenvleugel omdat ik weet dat ze erg goed kauwt.  (Ze eet ook staartjes van Haring.)
Nu zijn we op dag twee in de ochtend, en normaal poept ze in de ochtend, maar nu is ze erg down, en heeft ze een erg opgezwollen buik.
Heb haar net een theelepeltje olijfolie gegeven om het op te wekken, maar ben toch erg bezorgd.

Heeft iemand een idee, en is er iemand die mij raad kan geven.
Ze heeft vanmorgen wel normaal gegeten runderhart.
Alvast heel erg bedankt van een enorm bezorgde mensenmoeder.  :-[
Laatst gewijzigd door Mollie op zo 12 jul 2015, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#3133425
Ik snap dat je je erg zorgen maakt. Overstappen op vers kan heel veel gezondheidsproblemen ondersteun, niet oplossen.
Alleen is het dan wel belangrijk om de overstap goed te maken, via een goede gemalen voeding. Deze kun je vinden bij de betere dierenspeciaalzaken (barfmenu, duck, farm food fresh oa), bij welkoop of via webwinkels. En pas daarna ga je echte barfmaaltijden geven met de juiste verhoudingen bot, spiervlees en orgaanvlees.

Stertke.
#3133427
Hoi Mijati,

Dankjewel voor je reactie.
Is gemalen voeding uit een betere dierenzaak wel betrouwbaar dan?
Had juist begrepen dat je beter vlees voor menselijke consumptie kon nemen omdat er met dierenvoer minder strengere regels zijn, en dat ze dan alsnog dingen binnen krijgen die niet goed zijn.

Ben echt heel benieuwd, en hoop hier een hoop te leren.
#3133467
Wat fijn dat Mollie er goed op lijkt te reageren!! :circle:

Misschien kun je eens een KVV proberen, dat zijn kant en klaarmaaltijden die grotendeels volledig zijn. Als je daar meerdere smaken en merken van voert, voer je compleet.

Hier kun je daar meer over lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html

KVV kun je ook leuk met BARF combineren, BARF betekent dat je het allemaal zelf samensteld. Daar kun je hier wat over lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html

Als je echt volledig op BARF, dus zelf samenstellen wil overstappen, kan ik deze pagina aanraden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 897.0.html

Je kunt dan een menu samenstellen en het hier door anderen laten nakijken.
Succes!!

Ojah, foto's van Mollie zullen hier trouwens ook gewenst zijn  ;)
#3133471
tt-tjes schreef: En hoe ga je dan verder als ik vragen mag? Met alleen een kippenvleugel en hart? Dan loopt ze geheid tekorten op. Lees eerst eens goed in de bibliotheek en tot die tijd denk ik dat je dan idd beter bij een dierenspeciaal zaak naar een goede kvv zoals carnibest kunt gaan zoeken.


100 % mee  eens  :) Voor elke hond geldt : Een goede verse voeding met de juiste percentages . Voor een hondje wat (mogelijk ) ziek is is voeding naar mijn mening nog veel belangrijker .  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door