Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#3131704
Bleek was hier echt wit, spierwit en geen kleurverschil. Ademhaling is niet ok, maar ja wat wil je met zijn problemen en dit weer. Klinkt niet echt heel super te veel. Boris had ook 43 per minuut afgelopen zaterdag.
Door Erna
#3131830
Ellen, ik zou wel even langs de da gaan al was het alleen maar om vast te stellen dat er niets aan de hand is. Longtumoren hebben de vervelende eigenschap dat ze kunnen gaan bloeden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3134131
Lief dat je naar hem vraagt.
We zijn in nwh en ben vanmorgen naar de da geweest
Hij hijgt veel...Is de weg kwijt, weet niet hoe of wat met plassen en poepen en laat dat geregeld gewoon lopen, gisteren stonden zn ogen ver in zn oogkassen en was er effe niet meer bij
Is zo mager, spuugt regelmatig en eet af en toe belabberd
Van de 26.5  2 mnd geleden weegt ie er nu nog 25
Krijgt nu 6 x pd te eten (koolhydraten)
Slentert achter me aan alhoewel hij als ik zeg van ga je mee erg enthousiast is
Tumoortjes bij zn poeperd houd ie zelf bij door ze stuk te bijten als ze in de weg zitten...
As maandag voor controle terug in Dordrecht
Vanmorgen nog naar zn longen geluisterd en was op zich 'goed'
Maar in feite zegt dat niks..
Ik heb zoveel moeite met t accepteren..  :'(
Hij wil zo graag en ik ook..
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 14 jul 2015, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3134152
Me and my boys! schreef: Lief dat je naar hem vraagt.
We zijn in nwh en ben vanmorgen naar de da geweest
Hij hijgt veel...Is de weg kwijt, weet niet hoe of wat met plassen en poepen en laat dat geregeld gewoon lopen, gisteren stonden zn ogen ver in zn oogkassen en was er effe niet meer bij
Is zo mager, spuugt regelmatig en eet af en toe belabberd
Van de 26.5  2 mnd geleden weegt ie er nu nog 25
Krijgt nu 6 x pd te eten (koolhydraten)
Slentert achter me aan alhoewel hij als ik zeg van ga je mee erg enthousiast is
Tumoortjes bij zn poeperd houd ie zelf bij door ze stuk te bijten als ze in de weg zitten...
As maandag voor controle terug in Dordrecht
Vanmorgen nog naar zn longen geluisterd en was op zich 'goed'
Maar in feite zegt dat niks..
Ik heb zoveel moeite met t accepteren..  :'(
Hij wil zo graag en ik ook..
Naar voor jou dat hij zo slecht is.  :'(
Ik snap dat je niet kunt accepteren, maar gelukkig ben je een hele sterke vrouw  :-*

Denk aan jullie!  :bigarmhug:
Door Erna
#3134155
Klote, Ellen.  Ik hoop dat het nog mee gaat vallen en hij nog een tijdje bij je mag zijn maar ik herken veel van wat je schrijft. Onze Sebastiaan bleek naast de longtumor ook een levertumor te hebben waardoor ze misselijk was en afviel. Ze reageerde goed op tabeltjes voor de misselijkheid en ging daardoor ook weer beter eten. Misschien is dat iets voor Zimba?

Ik had overigens je vraag over het bloed ophoesten gemist.. Wat ik ervan begrepen heb is dat het niet zo hoeft te zijn dat ze bloed ophoesten als de tumor bloed. Het is maar net waar ie zit en waar ie gaat bloeden. Het kan dus ook aan de buitenkant van de long zijn.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3134175
Begrijp goed dat je 't moeilijk vind om te accepteren...  :'( :'( :'(
Je doet al het mogelijke om zijn leven zo comfortabel en leuk mogelijk te houden...
Maar deze rotziekte is zo verwoestend...  :(
Lijkt me vooral naar om te zien dat ie hijgt en de weg kwijt lijkt te zijn...
Hoop dat Zimba nog een poosje bij je blijft in een acceptabele toestand...
Sterkte voor jou en je mannetje  :-*
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3134178
We kunnen meer met med om hem t zo comfortabel mogelijk te maken, dat ga ik een maandag bespreken
Ik zou hem nooit onnodig laten lijden,  hij heeft nog plezier in alles wat ik met hem doet,  morgen gaan we weer ffies naar t strand dan loopt ie uit zichzelf de zee in en dan zie je hem genieten genieten!!
Door hamada
#3134186
Wat erg dat je dit met hem moet meemaken, maar ook wat mooi dat hij kan blijven genieten, ondanks zijn conditie.
Heel veel sterkte en hopelijk nog veel mooie momenten.
Door Anne in Zweden
#3134188
Verdikkeme, Ellen... Het gaat altijd veel te hard. Al zou het nog drie jaar duren, dan nog gaat het te hard. :'(

Sterkte. Ik blijf duimen dat jullie nog langlanglang van elkaar mogen genieten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door