Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Neally
#3184368
Ik duim voor jullie en je knappe vent dat het indeed een afgebroken nagel is en het gewoon op deze manier door blijft gaan. :duimen: :-*
Gebruikersavatar
Door joel
#3186504
vandaag toch weer een '' losse nagel :'( hubertusklauw bloedde flink tijdens een lange wandeling, hij zit nog wel vast, maar voor hoelang? Ik denk dan nog...."tja hij was flink aan het rennen, en daardoor kan het ook zijn gebeurd, andere honden hebben toch ook wel eens een losse nagel, maar ja, voel me dan net een struisvogel met zn kop lekker diep in t zand....
Dus weer naar de DA en weer pijnstilling opgehaald.

Vraagje voor de mensen die ook pijnstilling gebruiken:
Moeten jullie altijd de hond meenemen als je voor pijnstilling komt? Ik wilde hem eigenlijk gewoon thuislaten, (hadden net bijna 14 km gelopen) want ip zijn we onder behandeling van Silverlinde, maarja, pijnstilling kan ik toch gewoon ophalen dacht ik? Maar nee, hij moest mee terwijl ze helemaal op de hoogte zijn van hoe en wat......hoe doen jullie dat?
Door Yvonne K
#3186507
De meeste keren dat ik pijnstilling nodig had, waren we al bij de da voor behandeling maar in het verleden heb ik ook weleens pijnstilling gehaald zonder dat de hond meekwam want de klacht was bekend. Het was een soort van herhalingsrecept, zeg maar.

Veel sterkte voor Qadir!!
Door hamada
#3186544
Hier ook voor dat soort standaard zaken voor bekende klachten.
Vaak bespreek ik wel dat als na een bepaalde tijd klachten niet beter zijn, ik alsnog langs kom.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3186587
Ik kan gewoon bij mijn da medicatie ophalen. Daar hoeft t betreffend dier niet voor mee.
Je kunt ook een soort huis apotheek hebben net zoals je dat voor jezelf hebt. Succes met de knappe man. :-*
Gebruikersavatar
Door joel
#3186715
Bedankt voor jullie antwoorden, dacht even dat ik misschien een zeur was, maarja, snap wel dat zij hem ook nog wel willen zien. Maar alles wat er bij de Silverlinde wordt besproken gaat ook naar hun, dus een prima samenwerking dacht ik zo......
Door tt-tjes
#3186731
Ik kon toendertijd voor Fjurdy ook gewoon ophalen. Nu met Chendo heeft Eersel zijn status doorgestuurd, en als ik iets op wil halen en ze willen iets vragen bellen ze naar Eersel, verder geen punt.
Gebruikersavatar
Door joel
#3208661
Toch nog maar eens een update over Qadir:
Om maar gelijk te beginnen, HET GAAT SUPER GOED met hem (afkloppen!!)

Op 9 januari hebben we de visolie weer verhoogd tot 6 ml Doils visolie per dag. We hebben een tijd de helft gegeven, maar door de afgevallen nagel na oud en nieuw (stress?) toch verhoogd.
En nu bijna 3 maanden later EN veel loopse teven in de buurt, wat toch ook wel weer z'n problemen geeft met z'n prostaat, gaat het qua nagels prima. Ik hoef bijna niet te dremelen, we laten zijn vacht aan de tenen maar weer groeien. En hij gaat prima mee met de fiets, rennen en ravotten als vanouds, geen meds meer (behalve de prostavit even) en zelfs al 2 keer meegeweest naar de renbaan, waar hij supergoed loopt en heel veel plezier in heeft!!
Kortom, we zijn weer happy :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3208823
Wat een fijne update dat het nu dan toch onder controle lijkt te zijn :)
Ik duim dat het ook onder controle blijft zoals het nu gaat ;)
Gebruikersavatar
Door joel
#3208952
T
dinky89 schreef:Wat een fijne update dat het nu dan toch onder controle lijkt te zijn :)
Ik duim dat het ook onder controle blijft zoals het nu gaat ;)
Ja we gaan er nu vanuit dat het in remissie is.....al moeten we het altijd in ons achterhoofd houden dat het weer kan opspelen.
Maar voor nu hopelijk geen berichten meer van onze kant.
Vind het wel netjes om dit hoofdstuk zo af te sluiten en daarnaast, mocht er ooit iemand een hond hebben met nagelproblemen, is het fijn om zo'n topic dan door te lezen MET een eind aan het hele verhaal. Heb zelf zoveel gezocht en er maar weinig over kunnen vinden.
Gelukkig heeft de fb-pagina ons ook erg geholpen. In mei vorig jaar begon de hele ellende.... Nu een jaar later ziet het er veel zonniger uit!!! Joepie !!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door