Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3129407
Sorrie maar wil toch nog even een topic openen.
Belle heeft waarschijnlijk Artrose en LSI.
Voor het laatste kreeg hij Carporal sinds 1 jaar.
Omdat Belle onrustig was zijn we naar een andere dierenarts toe gegaan zie ander topic.
Daar kreeg hij Troxocil voorgeschreven als pijnstilling en Trovit als voedingssuplement.
Na wat speuren en lezen hier geef ik hem nu ook iedere dag Puur Natuur erbij als extra pijnstilling en Visolie van Doyls.
De eerste week was Belle heel erg rustig en ik dacht ook voorzichtig dat zij wat soepeler liep.
Eigenlijk rent ze altijd nog veel en ook het opstaan is geen probleem. Dus hadden dit ook niet verwacht.
Nu merk ik dat ze sinds twee dagen alweer  steeds meer onrustiger wordt.
Daarom mijn vraag?
Als ik eerlijk ben weet ik het even echt niet meer.
Waardoor de onrust komt?
Ik wil niet dat zij pijn lijdt maar vind haar ook nog niet die conditie hebben om haar in te laten slapen.
Knuffels Belleke
#3129451
Hier werkt deze combinatie erg goed: 
1. Doils joint (goede omega 3 olie)
2. Corta-rx (= glucosamine, chondroitine, msm, duivelsklauw en yucca)
3. cbd/thc olie (cannabis olie)
Met name de duivelsklauw, yucca en cbd/thc olie zijn pijnstillers.
Gelukkig zijn chemische pijnstillers hierdoor (nog) niet nodig.

Voor de LSI klachten zou ik naar een osteopaat gaan en/of acupuncturist. Tannetje Koning bijvoorbeeld.
Hoe oud is Belle?

edit: de cbd/thc olie bestrijdt niet alleen de pijn, maar maakt ook rustig!
Laatst gewijzigd door luka en kira op di 30 jun 2015, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#3129554
Oh sorry het is Trovet mobilitypoeder
De meest actieve bestanddelen zijn groenlipmossel (Haliotis iris) en vissenkraakbeen en het bevat een hoge concentratie glucosamine, chondroïtine, omega-3 verzuren, vitaminen en mineralen/sporenelementen.
Het is natuur plus
Extracten van heilzame planten. Chinese ginseng, geelwortel (Curcuma), gember (Zingiber), goudpapaver (Escholzia), hop (Humulus lupulus), lavendel (Lavandula officinalis), Spaanse peper (Capsicum annuum), wierookboom (Boswellia) en zoethout (Liquiritia radix). Alcohol 35% v/v.
De trocoxil heeft ze vorige week gehad moet ze zaterdag weer. En dan iedere maand.
Hoeveel druppels cbd olie mag een hond?

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga die corta-rx ook even googelen.
KnuffelsBelleke
#3129576
Het duurt een poos voordat troxocil goed werkt. Wij zijn 3 maanden bezig geweest voordat het goed ging. In die tijd, en nu trouwens ook nog, hebben we veel overleg met de dierenarts gehad. Wij geven ook doils joint en Glucosamine. Eerst gaven we ook standaard cortaphen bij, nu duivelsklauw druppels en de cortaphen alleen nog maar heel af en toe als het echt nodig is.

Het heeft tijd nodig en het is zoeken, dus ik zou zeggen overleg met je dierenarts wat wijsheid is.

Ik meen me overigenste herinneren dat wij die eerste twee weken ook iets verkort hebben vanwege last. En de ene maand merken we na 25 dagen dat het weer tijd is en de andere keer geven we het na 35 dagen omdat we dat als maximum hebben ingesteld, maar merken we nog niets aan hem.
#3129583
Belleke schreef: Oh sorry het is Trovet mobilitypoeder
De meest actieve bestanddelen zijn groenlipmossel (Haliotis iris) en vissenkraakbeen en het bevat een hoge concentratie glucosamine, chondroïtine, omega-3 verzuren, vitaminen en mineralen/sporenelementen.
Het is natuur plus
Extracten van heilzame planten. Chinese ginseng, geelwortel (Curcuma), gember (Zingiber), goudpapaver (Escholzia), hop (Humulus lupulus), lavendel (Lavandula officinalis), Spaanse peper (Capsicum annuum), wierookboom (Boswellia) en zoethout (Liquiritia radix). Alcohol 35% v/v.
De trocoxil heeft ze vorige week gehad moet ze zaterdag weer. En dan iedere maand.
Hoeveel druppels cbd olie mag een hond?

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga die corta-rx ook even googelen.
KnuffelsBelleke
Hier kun je het bestellen:
http://www.entirelypets.com/cacowicr32oz.html
Met 2 flessen doe ik ruim een jaar voor een hond van 36 kilo.

Wat betreft de cbd/thc olie... neem deze en niet de cbd olie (hier is de thc uitgehaald).
Juist de thc zorgt voor een pijnstillend en rustgevend effect!!!
#3129651
Kaela schreef: Het duurt een poos voordat troxocil goed werkt. Wij zijn 3 maanden bezig geweest voordat het goed ging. In die tijd, en nu trouwens ook nog, hebben we veel overleg met de dierenarts gehad. Wij geven ook doils joint en Glucosamine. Eerst gaven we ook standaard cortaphen bij, nu duivelsklauw druppels en de cortaphen alleen nog maar heel af en toe als het echt nodig is.

Het heeft tijd nodig en het is zoeken, dus ik zou zeggen overleg met je dierenarts wat wijsheid is.

Ik meen me overigenste herinneren dat wij die eerste twee weken ook iets verkort hebben vanwege last. En de ene maand merken we na 25 dagen dat het weer tijd is en de andere keer geven we het na 35 dagen omdat we dat als maximum hebben ingesteld, maar merken we nog niets aan hem.
Geef jij echt nog cortaphen (forte neem ik aan). Ik heb omdat deze uit se handel is de opvolger: phenpred. Werkt hetzelfde (nsaid+prednisolon) maar net iets andere stofjes.
#3129697
Lil schreef: Geef jij echt nog cortaphen (forte neem ik aan). Ik heb omdat deze uit se handel is de opvolger: phenpred. Werkt hetzelfde (nsaid+prednisolon) maar net iets andere stofjes.
Ja, ik geef echt nog cortaphen. Onze dierenarts heeft een voorraad in geslagen voordat het uit de handel ging. En die voorraad is nog niet op.

Tegen de tijd dat het op is, zullen we dan ook wel op phenpred oid overgaan. Het is heel af en toe nodig om iets aan de zwelling in de ruggegraat te doen, dan is de troxocil niet genoeg en duivelsklauw doet niets aan de zwelling.
#3129713
Phenpred kreeg ze van mijn eigen dierenarts. Maar ze was toen zo suf vonden wij.
Deze dierenarts zei dat het niets voor de pijn deed.
Omdat ik zef heel veel prednison geslikt heb langere tijd geef ik als het niet nodig is dit liever niet.
Maar soms ik het wel nodig is mijn eigen ervaring.
Ik zal nog eens overleggen met de dierenarts.
Bedankt voor jullie reacties knuffels Belleke
#3129740
Kaela schreef: Ja, ik geef echt nog cortaphen. Onze dierenarts heeft een voorraad in geslagen voordat het uit de handel ging. En die voorraad is nog niet op.

Tegen de tijd dat het op is, zullen we dan ook wel op phenpred oid overgaan. Het is heel af en toe nodig om iets aan de zwelling in de ruggegraat te doen, dan is de troxocil niet genoeg en duivelsklauw doet niets aan de zwelling.
Ja, ik snap dat die voor de zwelling nodig is dat doet de phenpred ook hopelijk (volgens de da, heb nu gelukkig geen lsi hond meer). Tegen die zwelling gaven wij toen idd ook de cortaphen. Die da is helemaal van die middelen afgestapt en heeft zelfs geen phenpred, kun je je dat voorstellen?  :-\ Maar misschien is hij inmiddels om, ben er al lang niet meer geweest.
Belleke schreef: Phenpred kreeg ze van mijn eigen dierenarts. Maar ze was toen zo suf vonden wij.
Deze dierenarts zei dat het niets voor de pijn deed.
Omdat ik zef heel veel prednison geslikt heb langere tijd geef ik als het niet nodig is dit liever niet.
Maar soms ik het wel nodig is mijn eigen ervaring.
Ik zal nog eens overleggen met de dierenarts.
Bedankt voor jullie reacties knuffels Belleke
Ach ja suf is heel erg sneu, hier gelukkig geen last van.
De phenpred is nsaid en wel fenylbutazon en een heel klein beetje prednisolon, dus het werkt wel degelijk tegen de pijn en ontsteking. http://www.apotheek.nl/medicijnen/fenylbutazon?product=fenylbutazon-fna
Maar helaas bij pijnstillers het werkt niet altijd of je krijgt bijwerkingen of het werkt geweldig voor een jaar of 3 en dan werkt het opeens helemaal niet meer. Helaas is dat de reden dat ik veel producten heb uitgeprobeerd. Succes met de zoektocht. En als je alleen maar nsaid kunt geven, zou ik zeker dat geven en geen combi met prednisolon, dat is echt helemaal niet lekker. Vind het alleen raar dat jou da zegt dat het helemaal niets tegen de pijn zou doen, terwijl het een pijnstiller is: een nsaid combi.

Ik heb ook contact gehad met mediwiet over de cbd olie, maar wacht nog op antwoord of het voor mijn hond wel verantwoord is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door