Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3128940
Hope schreef: +1

Een furminator maakt de vacht echt kapot. Leuk als je een hond hebt die niet heel gevoelig is.
Maar ik zou tegen iedereen hier die zegt 'ik heb geen trimsalon nodig' eens willen zeggen: probeer het eens. Ik riep dat namelijk ook altijd. Joh, ik heb een lab, die borstel ik zelf wel.
Tot ik dat door ziekte niet kon en ik hem weg bracht. Mijn hemel ik wist niet wat ik meemaakte! De vacht zo mooi luchtig en dun, veel minder haren in huis en ik hoefde hem het eerste half jaar niet te borstelen (alleen met een rubber borstel zachtjes de losse haren eruit). Hij is sneller droog, hij zit lekkerder in zijn vel. Dus ja, ik blijf erbij: naar de trimsalon met je hond.
Van mij mag iedereen naar een trimsalon gaan hoor, maar moeten...neuh, wat hier genoemd wordt wat dan zaligmakend zou moeten zijn...soppen en blazen, dat kun je thuis ook. Het is geen hogere wiskunde om een hond in bad te stoppen en er een waterblazer op te zetten.
#3128982
Angelique schreef: Van mij mag iedereen naar een trimsalon gaan hoor, maar moeten...neuh, wat hier genoemd wordt wat dan zaligmakend zou moeten zijn...soppen en blazen, dat kun je thuis ook. Het is geen hogere wiskunde om een hond in bad te stoppen en er een waterblazer op te zetten.
Als je een waterblazer hebt niet nee, klopt. En ik zal ook niet zeggen dat er geen honden zijn waarbij borstelen gewoon echt goed is hoor. Maar dan wel met een borstel die geschikt is voor de vacht.
#3129010
C@rine schreef: Wat vooral van belang is......blijf van die ondervacht af!!!!
Wassen, badderen, en wanneer je een plukhond hebt, die om de een of andere reden niet te plukken is, dan is daar ook een oplossing voor!
maar....blijf van die ondervacht  af !!
Waterblazer aanwezig en ook het badderen douchen doen we tijdens de ruiperiode, maar ook dat is echt niet zaligmakend.
Het hangt ook echt van het type vacht af. Ik heb een Wooly wat in feite gewoon een genfout is. Met andere woorden, als je die niet 'helpt' te ruien blijft de (dode) onderwol in de dekharen hangen en valt dus niet uit. Gevolg? Een enorme viltlaag. Aangezien we dat niet moeten willen wordt er hier dus gewoon ontwolt/ ontklit/ gewassen en geblazen  ;)
#3129140
Cathy schreef: Er wordt gesproken over water en shampoo , maar ik wil geen shampoo op mijn hond ( atopie ) krijg je dan toch het zelfde resultaat ?
Dat is een lastige zeg!

Werkt een hypoallergene shampoo zonder havermeel ook niet? Nelson blijkt namelijk allergisch voor havermeel. Het was even zoeken, maar nu heb ik een shampoo die hem juist van de jeuk afhelpt, ideaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door