Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kim en Casper
#3127052
Zo direct met Casper naar de da ivm rabiesenting Normandië. Hoe zit t daar met hartworm? Ik lees dat de kans erg klein is maar toch dat er wel milbemax wordt aangeraden. Andere site geeft <10% kans en alleen bij temperaturen van 2 weken minimaal boven de 27 graden. Het liefste geef ik niks maar wil geen risico lopen. Maar is er risico in Normandië?
Door Lizzy
#3127063
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat er een kans is maar dat ie klein is. Maar ik durf eigenlijk niet te zeggen of je er nou verstandig aan doet om preventief Milbemax in te zetten... Op zich kan het niet zoveel kwaad om het wel te doen, denk ik.
Gebruikersavatar
Door kira
#3127075
Als die gezond van lijf en leden is zou ik het maar inzetten.

Men riep ook altijd geen teken in hoog in de bergen in Zwitserland, onze beren kregen daar ook teken. Dus ze kunnen wel zeggen alleen hartworm risico als boven x graden, maar hartworm is redelijk schadelijk volgens mij, dus ik zou bij een gezonde hond die wormenkuur er maar indrukken.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3127081
Ik heb het vorig jaar wel gedaan, 2x ter preventie (volgens advies dierenarts) en ruime tijd daarna nog eens laten controleren bij het Woud.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3127092
ik heb het bij alle honden gebruikt toen we in zuid frankrijk waren, idd toen we terug kwamen en een maand later. (is ook afhankelijk van hoe lang je op vakantie gaat, anders moet het p vakantie al) Ik heb totaal bij geen van de 3 negatieve dingen opgemerkt ervan. En hartworm nou ja dat wil je natuurlijk helemaal niet oplopen. En volgens mij is milbemax de beste oplossing met de meeste zekerheid. Kunt ook scalibor band gebruiken, omdat ie de vliegjes ook weert maar ikzelf vind dat wel minder betrouwbaar
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3127109
Wij zijn in mei naar Normandië geweest, en heb ook de dag nadat we terug kwamen en 4 weken later herhaald de wormkuur voor hartworm. Zandvliegjes schijnen die over te brengen en wij zaten aan zee, dus ik nam het risico liever niet....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door