Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JudithA
#3125602
Hoi!

Sinds een maand hebben we er een nieuwe hond bij  :). Het is een driejarige kruising, een teefje. Ze stond voorheen op brokken maar vanaf de eerst dag bij ons heb is ze natuurlijk op vers vlees gezet. De eerst dagen kreeg ze kvv om wat te wennen maar na 4 dagen barft ze volledig mee met onze andere honden.
Toen ze bij ons aankwam, had ze last van oormijt. Omdat ze zich de eerste dagen moeilijk liet aanraken, zeker haar oren en omdat we een zeer gevoelige Cocker hebben, heb ik haar maar meteen behandeld met stronghold. Nadat ze een week hier was, heb ik haar 7 dagen groene klei gegeven om te ontgiften.
Nu na 4 weken heeft ze regelmatig jeuk, een beetje overal. Ze heeft ook een aantal rode bultjes in haar lies. Ze verhaart ook heel erg. Zou dit nog van het ontgiften kunnen zijn? Kan ik haar best dan nog langer groene klei geven of gewoon afwachten? Of zou het toch iets anders zijn zoals een allergie oid?

Judith
Gebruikersavatar
Door Hope
#3125610
7 dagen ontgiften is niet lang.
Ik zou drie weken doen, een dessertlepel per dag.

Het kan natuurlijk ook heel goed van de Stronghold komen. Niet voor het eerst hoor ik deze klachten na gebruik van dit middel.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3125693
Hope schreef: 7 dagen ontgiften is niet lang.
Ik zou drie weken doen, een dessertlepel per dag.

Het kan natuurlijk ook heel goed van de Stronghold komen. Niet voor het eerst hoor ik deze klachten na gebruik van dit middel.
Is misschien ook niet zo handig geweest om dat meteen te doen, zijn wel heel veel veranderingen in een keer ;) Heb je nu niets meer aan, maar miss voor een volgende keer... Was die stronghold overigens echt noodzakelijk?
Gebruikersavatar
Door JudithA
#3125697
Hope schreef: 7 dagen ontgiften is niet lang.
Ik zou drie weken doen, een dessertlepel per dag.

Het kan natuurlijk ook heel goed van de Stronghold komen. Niet voor het eerst hoor ik deze klachten na gebruik van dit middel.
Oké, dus gewoon effe opnieuw starten en langer volhouden.
Irta schreef: Is misschien ook niet zo handig geweest om dat meteen te doen, zijn wel heel veel veranderingen in een keer ;) Heb je nu niets meer aan, maar miss voor een volgende keer... Was die stronghold overigens echt noodzakelijk?
Ik heb er een paar dagen over getwijfeld, maar ze schudde en krabte heel de dag aan haar oren. En het heeft een tiental dagen geduurd voordat we haar oren konden aanraken zonder gegrom of een hap. Maar vooral het feit dat we hier met een Cocker zitten die echt super gevoelig is aan alle soorten oorinfecties heeft de doorslag gegeven. Ik kon niet riskeren dat de cocker weeral oorproblemen had (ze is nu eindelijk goed). Maarja achteraf gezien was het wrsch wat te veel, dat onthouden we dan weer voor de volgende keer!
Ik probeer dus nu opnieuw voor een aantal weken, hopelijk gaat het dan snel beter.

Dank je wel voor de tips!!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3125729
Tja, ik zou het ook gedaan hebben hoor. Het vertrouwen opbouwen is dan toch belangrijker.

Is het probleem aan de oren nu opgelost?
Gebruikersavatar
Door JudithA
#3125842
Hope schreef: Tja, ik zou het ook gedaan hebben hoor. Het vertrouwen opbouwen is dan toch belangrijker.

Is het probleem aan de oren nu opgelost?
Dat vond ik ook, gewoon aanraken was in het begin al moeilijk, maar nu is het vertrouwen al 100x beter, sommige plaatsen vind ze nog niet helemaal oké maar er wordt niet meer gegromd of gehapt  :). De oormijt is gelukkig helemaal weg, nu enkel de ontgiftingssymptomen nog (ze verhaart verschrikkelijk, is overal wat jeukerig en ruikt niet zo fris  ::) ). Maar dat komt wel in orde!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door