Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#3121390
Fendi heeft een flinke snee in haar voetzool.
Ik heb bij me, groeneleem zalf, soda, en honingzalf.
Wat is jullie advies?

Net even in de soda gehad, en honingzalf op gesmeerd.
Hoe heelt het het snelst? Is groene leem goed?
Door Lil
#3121405
Groene leem kleit het mooi dicht zodat je niet allemaal bloedpootjes in huis hebt. Ik vond dat wel handig bij sneeen in pootjes.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3121415
Hier toevallig vandaag ook een hond met een flink bloedende poot. Ik heb het haar aan de onderkant wat weggeknipt (hij heeft lang haar tussen zijn kussentjes) en er een flinke dot mesitranzalf op gedaan. Toen losjes een steriel gaasje erom en daaromheen niet te strak 'kleefverband' (weet niet meer hoe dat heet). Ik ga dat nu 1x daags vervangen tot het beter is. Ik heb heel goede ervaring met mesitranzalf.
Gebruikersavatar
Door nova
#3121417
groene leem is goed.

hier is dat ook eens gebeurd, toen heeft Nova tijdelijk een schoentje gedragen als ze naar buiten ging. Binnenshuis vond ik dat niet nodig,  want  de vloer is hier  altijd steriel... :biggrin2: ;D ;D ;D

Dus niet he ..
Door Danny
#3121490
Als ik er groene leem op smeer moet ik daar dan steeds een nieuwe laag op doen? Moet ik haar dan nog in de soda zetten of de groene leem eraf halen?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3121520
Danny schreef: Als ik er groene leem op smeer moet ik daar dan steeds een nieuwe laag op doen? Moet ik haar dan nog in de soda zetten of de groene leem eraf halen?
De groene leem kan je gewoon aanbrengen op de oude laag, je hoeft het er niet af te halen.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3121523
soda is naar mijn weten ook nogal achterhaald. Vraag me niet waarom, weet ik zo niet meer ::) Maar gebruik het zelf zeker niet meer voor lichamelijke verzorging van enig soort.

Dushi had vorig jaar een flinke snee in haar poot. Ik heb het alleen schoon gehouden met pure azijn en echinaforce, en rust (dus geen lange wandelingen). Is mooi en snel geheeld.
Door Lil
#3121559
Azijn in wonden doet pijn vind ik zelf. Soda en biotex schijnt te agressief te zijn. Klassieke badedas raad de da wel aan.

Voor de leem hoef je de laag niet eraf te halen maar ik baad pootjes omdat er vuil inde wond komt.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3121571
Irta schreef: soda is naar mijn weten ook nogal achterhaald. Vraag me niet waarom, weet ik zo niet meer ::) Maar gebruik het zelf zeker niet meer voor lichamelijke verzorging van enig soort.
Dat weet ik toevallig, soda is zelf heel onzuiver, beter is groene biotex.
Tenzij je zoals ikzelf allergisch bent voor Biotex, dan is soda beter dan niets Afbeelding (had een bezoekje huisarts nodig na een woede aanval van onze poes Willem Afbeelding)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3121647
Irta schreef: soda is naar mijn weten ook nogal achterhaald. Vraag me niet waarom, weet ik zo niet meer ::) Maar gebruik het zelf zeker niet meer voor lichamelijke verzorging van enig soort.

Dushi had vorig jaar een flinke snee in haar poot. Ik heb het alleen schoon gehouden met pure azijn en echinaforce, en rust (dus geen lange wandelingen). Is mooi en snel geheeld.
Omdat soda, en ook biotex, veel en veel te week maken. Zo week dat bij paarden de schokdemping uit de voet weekt en paarden daar flink kreupel op kunnen gaan lopen.
Afspoelen met biotex oke, weken niet.

Groene leem zou ik kiezen, dat droogt het mooi op en houdt de voetzool stevig.
Door Lil
#3121689
Hope schreef: Omdat soda, en ook biotex, veel en veel te week maken. Zo week dat bij paarden de schokdemping uit de voet weekt en paarden daar flink kreupel op kunnen gaan lopen.
Afspoelen met biotex oke, weken niet.

Groene leem zou ik kiezen, dat droogt het mooi op en houdt de voetzool stevig.
Ah met te agressief bedoelt men dus te week. Ja, idd een paard gekend waar het baden ivm hoefzweer voor grote ellende zorgde.
Door Danny
#3121704
Normaal ben ik van de badedas, maar ben nu met vakantie en heb helaas het een en ander vergeten.
Dus moet nu kiezen tussen, soda, honingzalf, en soda
Door Tamara
#3121716
Ik zou zelf honingzalf gebruiken, senna's operatiewond was erg rood en is nu al heel erg veel huidkleuriger geworden door 1 keer vertramil honingzalf erop te smeren vanmiddag.
Deze zalf blijft in ieder geval als nood in huis!

Nu alleen kijken of mijn knaagdieren dit ook mogen hebben  :biggrin2: zie het al voor me een rat met wondje, zalf erop en kraagje om.
ff op internet gekeken, haha het bestaat ook nog echt ook  :2funny:  zooo schattig!

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door