Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#3117899
Ben een poos geleden met Bindi naar de DA geweest i.v.m. startpijn li.achter. het onderzoek bracht een beschadigde kruisband aan het licht, waarvoor 10 dagen  rymadil  en lijnrust  geadviseerd werd. Pijnstillers en lijnrust deden hun werk en na  een paar dagen waren de klachten verdwenen. Echter vanaf  dag 8 rymadil  is Bindi gaan overgeven  :-\. Contact opgenomen met DA , en op advies  stoppen met de rymadil. Knieklachten bleven gelukkig weg,  maar  haar buik raakte steeds verder van de wap. Dit houdt in:  vreselijk gerommel in de buik, niet of slecht willen eten, veel drinken,  braken,  spuitpoep en wat sloom. Maar geen koorts. Terug  naar de DA. Bindi werd uitgebreider onderzocht,  nu met  foto en echo van de buik, foto ook van haar knie, en  bloedafname  .
Foto's  en echo  leverde geen afwijkende beelden op, en ook de bloeduitslagen zijn voor zover gekeken is, allemaal Ok
bloed is getest op, suikerziekte, pancreatitis, nierfalen , leverwaardes, ontstekingsreacties, witte- en rode  bloedlich. (wat ik me zo ff herinner  ;) ).

Maar sindsdien is het  belabberd slecht met haar eten. Ze eet met lange tanden, of ze eet helemaal niks. Ook niet als ik haar eten opleuk . Vandaag heeft ze ong. 200gr. gegeten, ondanks diverse keren aanbieden. Ze moet minimaal  800 gr. eten om op gewicht te blijven. Bindi is inmiddels wel al afgevallen. :-\
Ze lijkt niet misselijk, ik zie haar niet slikken of speekselen, wel hoor ik haar buik rommelen.
Verder is ze wat passief, ofschoon ze  vanmiddag naar buiten kwam  een om een uitblaasbeurt te halen. Vond ze zalig, ze bood zelfs haar buik aan om uit te blazen ;D De rest van de dag verstopt ze zich onder een  tafel  :-\

Wie heeft ideetjes of tips die het proberen waard zijn, ik weet het ff niet meer.
Door Lil
#3117904
Miet Boris heeft hetzelfde. Alleen eet die nog. Jones heeft ook rommelbuik en slappe ontlasting. Hond moeders zelfde als Jones.

Virus?

Verder wat eet ze wel nog? Ik laat zieke honden soms zelf kiezen. Eet ze gekookt spiervlees evt pompoen/aardappel?
Gebruikersavatar
Door nova
#3117907
Lil schreef: Miet Boris heeft hetzelfde. Alleen eet die nog. Jones heeft ook rommelbuik en slappe ontlasting. Hond moeders zelfde als Jones.

Virus?

Verder wat eet ze wel nog? Ik laat zieke honden soms zelf kiezen. Eet ze gekookt spiervlees evt pompoen/aardappel?
Ik heb al kippensoep voor haar gemakt maar de stukjes vlees gooit ze eruit :-\
Door Lil
#3117912
Oei dat is niet handig. Kun je misschien nog de staafmixer erin zetten zodat het vlees zeeeeeeer klein is?
Door Ellie
#3118043
Hai. Ik zou haar/hemsowieso op supplementen zetten en dan denk ik aan:
Puur veendrenkstof om de goede bacteriën weer in haar darmen terug te krijgen. Dit is een prebiotica en kun je beschouwen als en soort groene leem, die alle foute stoffen wegvangt. Dit spul brengt de goede gelijk weer terug.
Daarnaast Probiotica van Puur.

Op deze manier breng je haar darmen weer in de goede staat terug

Je zou daarnaast van hetzelfde merk (het beste volglens mij) ook op Puur spijsvertering kunnen zetten, maar ik vermoed dat je met de eerste 2 al een heel eind komt.

Succes
Door Lil
#3118049
Veendrenkstof heeft hier nog nooit maar enig effect bij een hond gehad in tegenstelling tot veel andere producten. Probiotica werkt goed op de darmen maar toch niet op de maag?

Maagcompositum heeft trouwens wel vaker effect gehad. Je zou ook kunnen overwegen om regulier bij de da maagbescherming (laagjesspul) te vragen en eventueel eetlustopwekker.
Gebruikersavatar
Door nova
#3119781
Lil schreef: Hoe gaat het met mijn lieve dame?
Vrijdag  mondeling overleg gehad met de DA.  Besloten om Bindi medicijnen te geven die het maagsap remmen en binden. tevens een afspraak gemaakt voor een uitgebreide echo van de buik. Gelukkig reageert Bindi goed op de omeprazol, en sinds zaterdag avond wil ze ook weer eten  :D Tevens is  ze  vrolijker en actiever.
Vandaag toch nog gegaan voor de echo,  maar daar was niks  op te zien wat niet bij Bindi past.  Door eerdere operaties heeft ze geen normaal darmstelsel meer, en dat is zichtbaar op een echo, maar bij deze hond verklaarbaar.. 
Ze zal wel nog even  deze tabletten moeten blijven gebruiken, daarna wil ik haar dagelijks geitenmelk gaan geven.

Ben erg opgelucht om deze uitslag, de DA  verwachtte een tumor op het buikvlies aan te treffen  :-X

De oorzaak van al deze ellende ligt duidelijk in het verkeerd reageren op de rymadil
hannabelgje schreef: Wanneer is ze voor het laatst loops geweest?
Bindi is  3 jaar gelden gecastreerd  ;)
Laatst gewijzigd door nova op ma 01 jun 2015, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3119809
Dat is ondanks alle ellende wel goed nieuws.
Hier ook maagzuurremmers (zitac) en als dat helpt is dat super.
Door tt-tjes
#3119879
nova schreef: Kefir is ook een idee, ik zou het kunnen maken van geitenmelk. Maar ik zal eerst op jacht moeten naar kefirroosjes  ;)
Ik heb er, maar die zijn nog zo klein. Ik weet niet of ik hier al iets vanaf kan halen.
Gebruikersavatar
Door nova
#3120099
tt-tjes schreef: Ik heb er, maar die zijn nog zo klein. Ik weet niet of ik hier al iets vanaf kan halen.

Misschien over een poosje, dan zijn ze weer  wat gegroeid. Ik hou me in elk geval aanbevolen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door