Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3117735
Vanochtend scopie gehad. Duurde stuk langer dan verwacht.

En echt sneu, want meneer was al ziek toen hij binnenkwam, gisteren zichzelf op een rondje velden getrakteerd door weg te lopen bij oppas..kon ik m na middernacht uit werk ophalen, kwam gelukkig direct toen ik door de velden reed, maar heeft wel eea verorberd daar waar hij ziek van werd....

Tja..scopie gaf meerdere afwijkingen te zien.

Darm was erg donker en wat verdikt, alsof hij chronisch ontstoken is of iets als leukemie speelt, maar daarvoor zijn klachten waarschijnlijk al te lang. Biopten genomen van darm

Overgang maag/darm ging erg moeizaam, ze kwamer er moeilijk door. Dit kan komen omdat hij vandaag zo niet lekker was, kan ook zijn dat dit altijd speelt, en de passage van maag naar darm dus moeilijk is. Hiervoor zijn gelukkig wel operatieve ingrepen mogelijk.

Bij de ingang van de maag was een verdikking met een rode plek, ook hier is boipt genomen.

Nu afwachten tot uitslag biopten volgende week. Rest van de maag zag er wel goed uit, maar dus wel veel cellen aangetroffen die lijken te wijzen op voedselallergie.

Afwachten maar, en voor mijn mannetje zorgen nu, triest hoopje.... :'( :'(
Door Lizzy
#3117894
Ach gossie, arme Mucho :'(
Ik hoop dat hij gauw opknapt en jij gauw weet waar je aan toe bent met je mannetje :-*
Sterkte met wachten op de uitslag :-*
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3118007
Ja, arm beestje. hij is ook echt ziek van die narcose. Supersuf, zwalken, heel diep slapen, veel hijgen.

Even afwachten, voor nu is dat duidelijk en kan ik het gelukkig redelijk makkelijk loslaten. Heeft niet echt zin om je druk te maken over dingen die je nog niet weet.
Ik blijf gewoon denken dat het reactie is op voeding, en dat iets als IBD een rol speelt.

Volgende week ook even afleiding in Frankrijk, hoop dat die werkvakantie goed eindigd met een positief bericht....
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3118015
wat wel heeel fijn is dat zijn rug de laatste weken zo goed lijkt te gaan..kunnen we ieg lekker wandelen, dat is toch de beste afleiding als je pijn in je buik hebt..

Voor komende week blijf ik ook emiprid geven, dat lijkt goed te helpen tegen ochtendgras eten. Wel een keer gebraakt deze week, eten er onverteerd uit, maar had toen ook op bezoek bij vriendin de kattenbrokjesbak gevonden en razendsnel leeg gegeten...En vanochtend echt niet lekker, voor scopie, maar dat kan best komen omdat hij op de velden eea te pakken heeft gehad.

Tja. Ik ga gewoon heel hard hopen dat het aan zijn intolerantie voor voeding ligt, dat lijkt nu de best mogelijke uitslag...en hopen dat hij zich morgen weer beter voelt, vind m zo suf nog...
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3122112
Uitslag eindelijjk binnen. Eosifoniele enteritis. Zowel in maag als darm eosinofiele cellen aangetroffen, in "matige" vorm, wat helaas niet matig betekent. voorstel is om met prednison te beginnen en HA voeding, het eerste omdat hij er veel last van heeft (slechte week wederom ondanks emiprid), tweede omdat dit door voeding komt.

even laten bezinken en hopen dat we iets gaan vinden waar hij het goed op doet, want momenteel is er niet veel meer aan voor Much. Naast kortere stukken buitenlopen waar hij gelukkig van geniet, doet hij verder niets dan slapen slapen slapen en is duidelijk niet lekker en heel erg moe. Arm beestje  :'(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3122126
Jemig. Dat is schrikken.

Als ik jou was ging ik eerst eens een tijd met je da mee. Gewoon maar prednison er in en brok. Want jullie hebben al zoveel geprobeerd en je gond is zo ziek, daar moet eerst rust komen.

Daarna kan je altijd naar alternatieven gaan kijken. Maar een hond die dag in dag uit doodongelukkig is wilde ik nu wel snel zien opknappen.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3122200
ja, voor de prednison en brok ga ik zeker. Er is geen vleessoort zo ongeveer die meneer nog niet gehad heeft, en hoe het nu is is het echt niet leuk meer. Voor hem en mij niet. Prednison zou ook tijdelijk zijn, om te kijken of het hem helpt om zich beter te voelen. Morgen gaan we even overleggen hoe en wat. Leida had nog voorstel over allergie onderzoek Jean Dodds, maar kost ook weer 250 euro en dan heb je nog niet eens je pakketje naar de VS gestuurd...Ga ik wel even meenemen in overleg morgen...want stel dat je daarmee echt aan  kunt tonen waar hij intolerant,  op reageert, dan zijn die 300 euro (met verzenden) een eitje...

Gelukkig lukt het wel heel goed om zoveel mogelijk te genieten samen, het hele gebeuren afgelopen maanden heeft er wel voor gezorgd dat er een gevoel van "het is zoals het is"is ontstaan, iets waar ik vroeger allergisch voor was. Nu werkt dat wel positief, genieten van wat er is. Maar ook wel erg verdrietig op momenten, hij is verdorie net acht, en behalve op de momenten van knuffelen en buiten, zie ik hem gewoon niet lekker zijn...wat een verschil met een jaar geleden..


nu maar heel positief denken...dat er gewoon een oplossing komt voor Much. Vind dat hij dat wel verdiend..
Door KingCharlie
#3122327
Dat is een nare uitslag  :(
Wat is er te zien in Mucho's bloed? Zijn de eosinofielen ook in zijn bloed verhoogd?

En over de prednison, ik ben er geen voorstander van maar het verricht voor sommige honden wel wonderen. Charlie heeft eens een maand op prednison gestaan en dat heeft hem er toen weer helemaal bovenop geholpen.

Wat nu belangrijk is inderdaad is dat hij zich weer beter begint te voelen. Veel sterkte met hem en hopelijk vinden jullie snel iets wat werkt voor hem.
Door hamada
#3122355
Arme Mucho, maar wel goed dat er nu concreet actie kan worden ondernomen. Ook al is dat pred en brok, maar als dit effect heeft zou ik er voor tekenen.
Sterkte met de patient.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3122409
ja, ik ook. Echt al langere tijd overtuigd dat vers vlees heel veel voordelen heeft, maar mogelijk dat hier toch een uitzondering op de regel is...en in die zin is de hypo-allergene brok wel  nodig om ervoor te zorgen dat de kans dat zijn lichaam erop reageert zo klein mogelijk is...want dat weet ik niet met welke diersoort dan ook...ook op een nieuw onbekende diersoort kan hij namelijk heel snel weer een reactie ontwikkwelen, en dat is nu echt niet gewenst..

ik hoop ook zo enorm dat het hem gaat helpen....het is zo sneu voor hem. Hij geniet echt wel van de wandelingen, op en top zelfs, maar na wat vroeger een klein rondje naar de moestuin was, is dat nu een groot rondje geworden..

tijd dat hij zich weer als een jonge god gaat voelen. Morgen overleg met Steven,  hij aarzelde wel wat over de prednison, mogelijk eerst brok proberen omdat mannetje zo extreem gevoelig is op chemische dingen en medicatie, en ondersteunen met chinese kruiden van Leida, maar dat gaan we morgen overleggen. Wel heel fijn om 2 DA's te hebben die elkaar kennen en aan kunnen vullen.  Leida was ook geen voorstander van de commerciele hypo-brokken, maar ging wel mee in het advies, omdat rust in zijn systeem nu het belangrijkste is.

we gaan het zien...vol goede moed over op het zoveelste plan... ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Radja
#3122421
Hè bah wat een nare uitslag! Maar aan de andere kant heb je eindelijk een uitslag en weet jij eindelijk wat hij mankeert :-*,leuk is het niet,maar nu kan je eindelijk gericht bezig gaan,toch?

Verder ga ik ook met de anderen mee,prednison en ha brokken er moet rust komen in zijn lijfje!

Meissie heel veel beterschap voor je lieverd en sterkte voor jou!  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3122822
Nou, nu weet je dan eindelijk wat er speelt. Wel heel jammer dat brok en prednison nu de oplossing lijken, maar ik zou het ook doen hoor. En als alles goed gaat en jou mannetje weer vrolijk en fit is, kun je altijd nog eens kijken of je (deels) terug kan naar vers. Eerst maar eens zorgen dat hij weer fitter wordt en jij weer met en van hem kan gaan genieten!

Hou je ons op de hoogte?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door