Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3112798
Ik weet niet hoor, maar het gaat nu ook niet je van het natuurlijk.  Toen men ooit nog niet zeker was dat/of 1 van mijn honden een alvleesklieronteking had kreeg ze ondertussen wel clavubactin. Toen na dubbel bloedonderzoek bleek dat er wel degelijk een alvleesklierontsteking gaande was, kreeg ze een meer specifieker ab en knapte vanaf die dag met de dag op.
Door tt-tjes
#3112976
Fjurdy heeft chronische pancreatitis. Hij krijgt elke dag tramadol en eet op dit moment carnibest pancreas. Daar doet hij het goed op. Ook heb ik verse pancreas in huis voor het geval ik ff geen carnibest kan krijgen.
Je moet hem echt hele kleine beetjes voeren. Als Fjurdy een aanval heeft krijgt hij zelfs 8x per dag.
Kijk uit met uitdroging, de laatste keer dat hij een aanval had dronk hij ook nog zelf maar was toen vreselijk uitgedroogd. Hij heeft toen een dag aan het infuus gelegen met AB er in en antibraakmiddelen. Toen ook nog spuiten mee naar huis gekregen om zelf te spuiten.
Ik kookte voor hem konijn, vis, kalkoen, kip tot bet helemaal gaar was, in dat kookwater kookte ik de rijst helemaal tot pap. Het vlees maalde ik fijn en vermengde dat met de gekookte rijst.
Ik deed dat in porties in de vriezer.
Daar kreeg hij dan 8x per dag een klein beetje van, echt niet meer dan 50 gr per keer. Ook deed ik daar multivitamine bij.
En zo steeds een klein stapje verder. Het heeft bij hem heel lang geduurd voordat hij weer vers kon eten. Gelukkig eet hij de verse pancreas wel goed.
Maar op het gekookte eten zonder pancreas werd hij broodmager.
Nu hij op de carnibest zit heeft hij weer iets op zijn ribben. De carnibest vind ik niet glibberig.
Degomeat heeft ook een paar pancreas versies, maar die zijn behoorlijk vet, zeker de kip. Fjurdy verdraagt nog steeds geen vet.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 15 mei 2015, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3112981
Verder kookte ik groentes, pureerde die en ook in de vriezer. Daar kreeg hij na een aantal weken ook een lepeltje van. Ook zoete aardappel kookte ik in grote hoeveelheden en vroor dat in poties in.
Uiteindelijk moest hij toch weer pancreas gaan eten omdat zijn alvleesklier bijna niet meer werkt. Zymoral poeder heeft hij nog nooit gehad maar dat zou ik wel gaan gebruiken als hij echt geen rauw meer zou verdragen.

Zelfs nu nog krijgt hij 4x per dag te eten, omdat hij anders weer ziek wordt, de hoeveelheid is dan te groot.
#3112998
tt-tjes schreef: Fjurdy heeft chronische pancreatitis. Hij krijgt elke dag tramadol en eet op dit moment carnibest pancreas. Daar doet hij het goed op. Ook heb ik verse pancreas in huis voor het geval ik ff geen carnibest kan krijgen.
Je moet hem echt hele kleine beetjes voeren. Als Fjurdy een aanval heeft krijgt hij zelfs 8x per dag.
Kijk uit met uitdroging, de laatste keer dat hij een aanval had dronk hij ook nog zelf maar was toen vreselijk uitgedroogd. Hij heeft toen een dag aan het infuus gelegen met AB er in en antibraakmiddelen. Toen ook nog spuiten mee naar huis gekregen om zelf te spuiten.
Ik kookte voor hem konijn, vis, kalkoen, kip tot bet helemaal gaar was, in dat kookwater kookte ik de rijst helemaal tot pap. Het vlees maalde ik fijn en vermengde dat met de gekookte rijst.
Ik deed dat in porties in de vriezer.
Daar kreeg hij dan 8x per dag een klein beetje van, echt niet meer dan 50 gr per keer. Ook deed ik daar multivitamine bij.
En zo steeds een klein stapje verder. Het heeft bij hem heel lang geduurd voordat hij weer vers kon eten. Gelukkig eet hij de verse pancreas wel goed.
Maar op het gekookte eten zonder pancreas werd hij broodmager.
Nu hij op de carnibest zit heeft hij weer iets op zijn ribben. De carnibest vind ik niet glibberig.
Degomeat heeft ook een paar pancreas versies, maar die zijn behoorlijk vet, zeker de kip. Fjurdy verdraagt nog steeds geen vet.
Dankjewel voor je antwoord. Vandaag heeft hij 5 kleine porties eten gehad - 1x pens en 4x gekookte kip tot pap gepureerd met wat brokjes erin geweekt en zymoral poeder. Ik heb verse pancreas geprobeerd, maar dat is echt te glibberig voor hem (lever en nier eet hij ook nooit zonder dat ik het pureer en in de rest van zijn eten verstop) en ik heb de pancreas-kvv van Carnis geprobeerd wat hij weigert. Ik heb ook nog geprobeerd of ik de verse pancreas kon pureren, maar daar loopt mijn blender telkens op vast, dus dat gaat niet lukken.
Ik heb ook nog carnibest pancreas liggen, dat wilde ik morgen eens gaan proberen.
Vet gaat inderdaad niet goed, dat heb ik ook gemerkt, dan moet hij direct braken. Dus dat doen we voorlopig niet meer. Jammer, want het is al zo'n mager hondje. En ik zal nog wat andere spullen gaan koken voor hem - ik heb nog mooie stukken konijn liggen, wie weet of hij dat lust.
Vandaag was een redelijke dag voor hem. Hopelijk krijg ik hem gauw weer van de brokken af en op het gekookte eten of de CB pancreas.
Door inni
#3113027
Voor Berre maalde ik eendennekken en eendenborst waar echt héél zorgvuldig alle vet af was. Ook van de verse pancreas haalde ik het meeste vet weg, dan maalde ik dat heel fijn en kon dat dan zo onder z'n voer mengen. Hij deed het er best goed op, kreeg geen ontsteking meer en kwam weer bij in gewicht. Berre at alleen eend omdat hij  niks anders verdroeg.
Succes.
Door tt-tjes
#3113093
Pancreas kun je het beste malen als het nog bevroren is. Eerst in kleine stukjes knippen/hakken en dan malen. Wel maar met kleine beetjes tegelijk en dan meteen in dagporties invriezen. Pancreas mag niet meerdere keren ontdooien en bevriezen. Verliest dan veel van zijn werking.
Door tt-tjes
#3113126
Verder is het ook goed om het eten heel even in een bakje in wat warm water te zetten zodat het wat warmer is. De pancreas enzymen gaan dan al aan het werk zodat zijn eigen pancreas meer rust krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door