Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3113295
Naar de da geweest om een afkrabseltje te laten maken. Daar was niets op te zien. Dus geen mijten.
Het zal waarschijnlijk dan van te krabben zijn dat hij die wondjes heeft.
Nu is het krabben wel al een dag of 2-3 verminderd.
Van de groene leem lijkt hij geen last te hebben.

Het lijkt er precies op of zijn hele lichaam is na 9 maanden kvv, nu maar voor de 100% aangepast aan de kvv.

Voor vorige week had hij wel 1-2 dagen per week last van slappe stoelgang, nu vanaf begin deze week heeft hij perfecte poepjes.
Heb toen voor de zekerheid een wormentest bij Het Woud laten doen en in 1 keer ook laten testen op Giardia. En gelukkig was de test negatief.
#3116303
De jeuk op zijn rug en het verharen beginnen goed te verbeteren. Hij moet nu nog 1 week groene leem krijgen en dan heeft hij het 3 weken gehad.
Maar omdat zijn rechter oor maar vuil bleef en hij aan dat oor toch bleef krabben heb ik er toch maar Puur Oor in gedaan.

Nu heb ik dit 4 dagen gedaan en zijn oorschelp werd helemaal rood en voelde zeer warm aan.

Nu toch maar gestopt met de Puur oor en nu doe ik er terug de oordruppels (Aurizon) van de da in voor het terug escaleert in een zware oorontsteking.

Heeft er nog iemand ervaring mee, dat de oorschelp helemaal rood word van de Puur Oor?
#3116632
Puur oor gaf hier ook wel een dik rood oortje. Misschien iets minder gebruiken?
Ik heb ook wel eens aloe vera gebruikt, dat werkte  prima. Nu staat er een flesje AST oorreiniger in de kast, geeft ook wel wat reactie, hoor.
Als het nodig is, dan wordt het spaarzaam gebruikt en het werkt voor Roos goed. Oortje vol gooien, even masseren en klaar.
We hebben het maar heel weinig nodig, dus een goede graadmeter zijn we niet.
Ergens heb ik laatst gelezen, dat die middelen, waar je  de hele oorgang mee voldoet beter werken, dan die middelen, die een paar druppeltjes nodig hebben. Of het zo is?????

succes,
Hanny
#3122778
Ondertussen is de kuur groene leem afgerond.
Nu krijgt hij nog een weekje of 2 probiotica.

Hij doet het heel goed.
De jeuk is weg, zijn rode oor is ook weg.
Alleen blijven de kale plekjes nog zichtbaar op zijn oor. Maar dat zal waarschijnlijk nog een tijdje nodig hebben om te genezen.

Ik zag wel vandaag roos tussen zijn vacht gezien en zijn vacht ziet er een beetje droog uit. Hij blinkt wel, maar dat mag misschien nog een beetje extra zijn.

Nu moet hij binnen 2 weken zijn eerste show lopen. Hier zijn we volop voor aan het trainen. Want mooi volgen aan de lijn lukt niet altijd als er andere honden in de buurt zijn, dan denkt hij alleen aan spelen.

Is er nog iets dat ik kan geven om zijn vacht in top conditie te brengen?
Zijn % vis is sinds vorige week al naar omhoog gehaald tot ongeveer 9-10%.
#3132074
Uit mijn eigen ervaring zit ik toch aan Mijten te denken.
Jouw verhaal klinkt heel veel hetzelfde als het verhaal van Murphy.
Eerst ook geen mijten en van alles geprobeerd, uitsluitdieeten, allerlei natuurlijke en chemische middelen, prednison etc.
Nu na jaren erachter dat zijn grootste allergie toch mijten is. (demodex!)
Hij is nu inmiddels 9 1/2 en heeft altijd wel periodes met meer of mindere mate jeuk gehad en soms geen jeuk en vieze oren.
Nu heb ik het zo goed als helemaal onder controle, zonder gevolgen van de behandelmethodes, ( ik bedoel de bijwerkingen van prednison en de bijwerking van Stronghold, wat op zich goed hielp, maar voor hem bijwerkingen had)
Ik gebruik "Trixie spot on, Natuurlijk tekenmiddel ook tegen mijten en vlooien en bij hem werkt het.
Normaal gesproken was ik mijn honden nooit, maar hem heb ik gewassen met shampoo met knoflookvlokken, aloe vera, ginseng en nog wat.
Verder heb ik het forum hier doorgespit en veel tips gevonden. Hij krijgt nu ook het curcumaprutje wat hier vermeld staat om zijn weerstand te verhogen.
Wat ik wil zeggen is dat één afschraapsel niet altijd een goed beeld kan geven hoe kundig de DA ook is!
Succes.

Groetjes,
Yvonne

Groetjes,
Yvonne
#3132142
Bedankt voor de Tips.

Ondertussen is juist zijn 3de oorontsteking genezen en nu moet ik 1 keer per week een oorreiniger gebruiken.

De jeuk is wel volledig weg en de lipplooi-eczeem is ook weg gebleven. Wel ontsmet ik zijn lippen nog af en toe met iso-betadine.

Wel blijft hij aan 1 oor verschillende kale plekjes houden en ook verschillende plekjes met een klein korstje op. Maar hij krabt niet aan zijn oor, dus heeft geen jeuk).

Mijn da is nu nog met vakantie en daarna ga ik eens langs om echt nog eens alles te laten onderzoeken. Van mijten tot ringworm en alles daartussen.

Het rare is dat de oorontsteking telkens een ander oor is dan de vorige keer, en de kale plekjes zijn enkel te zien aan zijn rechteroor, nooit op zijn linkeroor.
Ik dacht dat als het mijt of iets anders zou zijn, dat het dan overal wel zou komen en niet enkel op het rechteroor zou blijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door