Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tabitha
#3109755
Hoi,

Wie kan mij advies geven?
mijn hond Macho heeft sinds 4 weken elke x bloed bij zijn ontlastingBen bij de Dierenarts geweest en die zei dat zijn anaalklieren waren verstopt/ontstoken dus 5 dagen antibiotica daarvoor gekregen.. Maar het heeft niet geholpen.
Weer terug naar Dierenarts nu dachten ze dat het waarschijnlijk een bacterie was, heb van 3 dagen zijn ontlasting bewaard voor testen, uitslag weer niks.
Ik maak me toch zorgen want t hoort niet!
Dierenarts weet t verder ook niet, waarschijnlijk niks ernstigs was hun antwoord..
Wat moet ik nou?
Macho is een boerboel/pitbull kruising van 6 jaar.

Wat is jullie mening/ advies hierover?

Gr Tabitha
Laatst gewijzigd door Tabitha op do 07 mei 2015, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3109771
5 dagen ab is sowieso erg kort als er anaalklieren ontstoken zijn. Het hoort idd niet, zeker geen 4 weken lang. Het kan een keer gebeuren. Beetje suf van de da om het zo af te doen. Is de ontlasting soms aan de harde kant dat je hond te hard moet persen en er daardoor misschien wat bloedingkjes ontstaan?

Kun je naar een andere da gaan? eentje die meer wijsheid in pacht heeft en er wellicht een echo/foto oid aan wil/kan wagen.
Door Lizzy
#3109832
Tabitha schreef: Hoi,

Wie kan mij advies geven?
mijn hond Macho heeft sinds 4 weken elke x bloed bij zijn ontlastingBen bij de Dierenarts geweest en die zei dat zijn anaalklieren waren verstopt/ontstoken dus 5 dagen antibiotica daarvoor gekregen.. Maar het heeft niet geholpen.
Weer terug naar Dierenarts nu dachten ze dat het waarschijnlijk een bacterie was, heb van 3 dagen zijn ontlasting bewaard voor testen, uitslag weer niks.
Ik maak me toch zorgen want t hoort niet!
Dierenarts weet t verder ook niet, waarschijnlijk niks ernstigs was hun antwoord..
Wat moet ik nou?
Macho is een boerboel/pitbull kruising van 6 jaar.

Wat is jullie mening/ advies hierover?

Gr Tabitha
Hoe ziet dat eruit, de ontlasting met bloed? Gaat het om vers rood bloed? Of is de ontlasting zwart gekleurd? Zijn het sliertjes bloed of druppels bloed?
Door Tabitha
#3109841
Hoi.
Zijn ontlasting is zacht niet hard, zijn meer slierten bloed erdoor heen. Dit is ook al mijn 2 e dierenarts..
Erg frustrerend dat ik niet verder kom..
Door Lizzy
#3109911
Ik ben met Angelique eens, dit hoort niet. En als de anaalklieren ontstoken zijn, moet dat van buitenaf te zien zijn. Je zou een korte kuur Psyllium Husk + probiotica kunnen proberen. Om de darmen te beschermen en te boosten. Als dat niet met een week helpt, ging ik toch op zoek naar dierenarts nummer 3.
Door Tabitha
#3109934
Hoi Lizzy, kan ik die Psylium Husk probiotica bij DA bestellen of online?
dan probeer ik liever eerst dat, ben niet echt n voorstander om overal antibiotica voor te geven alleen als t écht nodig is
Door Lizzy
#3109947
Tabitha schreef: Hoi Lizzy, kan ik die Psylium Husk probiotica bij DA bestellen of online?
dan probeer ik liever eerst dat, ben niet echt n voorstander om overal antibiotica voor te geven alleen als t écht nodig is
Dat kun je online bestellen. Van Puur hebben ze een goeie. Je moet wel zorgen dat je hond er voldoende bij blijft drinken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door