Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#3107143
Luna heeft hd, hiervoor hebben we indien nodig pijnstillers.
het zelfgemaakte glucosamine chondritine preparaat vd dierenarts hielp niks dus die hebben we achterwege gelaten (al een hele tijd terug toen ze nog br?k at)
Nadat ze weer terug zat op barf gingen de klachten ook grotendeels over.
het lijfje moest wel herstellen van de brokken en dat duurde een tijd, nu merken we dat ze makkelijker op gewicht komt en blijft.
Maar het probleem nu is, bij het kleinste beetje overgewicht (voor haar dat ze net niet meer schraal/mager is) krijgt ze last van haar heupen.
en (toeval?) sinds een week of 2 verliest ze urine druppels als ze opstaat uit de mand of van het kussen.
Dit gebeurt op de gekste tijden, meestal net na het wandelen.
ze laat nu geen pijn zien aan haar heupen, kan 1 en 1 toch verband houden?

ze doet het niet express, maar merkt het wel (erg sneu)

Welke supplementen staan hiervoor goed bekend? (Ze kan echt niet goed over graan, dan stinken wij het huis uit en zal zij ongetwijfeld buikpijn hebben)

ze is op 1,5 jarige leeftijd om medische reden gesteriliseerd (leek alleen een beginnend bmo, bleken er ook tumoren/cystes op de eierstokken en bm)
Daarbij kan ze niet tegen het roesje of narcose (shock)
De supplementen icm pijstillers maakten haar sloom/duf en zelfs zo dat we haar op een dag naar huis moesten dragen (ze sliep op onze armen dat was doodeng)

Dus wat doen we tegen de evt heupklachten? (Een hond met duidelijk zichtbare ribben vind ik niks, moet ze toch zo schraal of mag ze wat voller?)

Het liefst los ik dit natuurlijk op ipv reguliere medicatie doordat ze dus zo gevoelig is.
Dus : hd verlichten en incontinentie verhelpen/verlichten als dat kan.
Maar hoe en waarmee?

Edit, ze had niet tot nauwlijks zichtbare artrose op de foto's 1 jaar geleden.
#3107172
luuntje schreef: Cbd olie? Waar haal ik dat?
Je kunt het bestellen via stichting medi-wiet. Ze hebben daar veel ervaring met cbd-olie voor zowel mens als dier.
Het best stuur je een mail met daarin de klacht, ze nemen later contact met je op en adviseren op maat.
Door Ruisje
#3107364
Hope schreef: De incontinente teef van mijn schoonouders doet het super op het supplement van de huisdierdokter.
Onze inmiddels overleden Buzzer is de laatste 3 jaar incontinent geweest. Begon met verlies van wat druppels tot hele sloten. ;) Wij hebben hem ook incontinentie-stop van de huisdierendokter gegeven in die tijd en het werkte geweldig! Toen het urineverlies echt veel werd verloor hij nog wel enkele druppels, maar daarvoor helemaal niks.
Het laatste jaar liep Buzzer binnenshuis met een bellyband met een incontinentie luier erin.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door