Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3100338
Omeprazol kan wel misselijkheid geven, maar 99 van de 100 keer komt het omdat de maag zo van de leg is van de cox remmer.
Ik heb dat probleem gehad met Buffel, en die krijgt nooit meer een cox remmer.
Voor de operatie pijn kreeg hij tramadol en moderin, de cortico verdraagt hij stukken beter dan een cox remmer dus kiezen uit 2 kwaden bij een rug operatie en zwelling moeten beperken.

Leida weet ook wel veel natuurlijke pijnstilling, ook heeft ze bij mijn Diego veel de laser gebruikt om de endorfinen aanmaak van het eigen lichaam te stimuleren(dat is je lichaamseigen pijnstillende stof)

Succes vandaag.
#3100382
Hier dus ook een absoluut verbod op cox remmers. Is jaren goed gegaan, maar nu gaat het na 2 x geven al mis en ik geef dus al een maagbeschermer en dat is absoluut geen maagzuurremmer! Het legt alleen een laagje aan de binnenkant van de maag en slokdarm, zodat het niet geprikkeld wordt. Neurontin is alleen bij zenuwpijn. Tramadol werkt ook bij andere soorten pijn.
#3100599
Heel wat wijzer geworden vandaag bij Leida.

Wat een fijn consult, en ben zo blij met haar naast mijn DA. Steven is echt goed, maar Leida heeft echt veel meer verstand van vers vlees en dat is met Much zijn maag/darmen heel erg fijn.

Omdat afgelopen dagen zijn rug een stukje beter ging, en hij echt lekkerder in zijn vel zat, is de conclusie wel dat hij het goed doet op pijnstillers, en die dus soms mogelijk nodig zijn. Dit zal uittesten zijn, een aantal besproken, idd tramadol en neurotin, maar uit de cox is de previcox(?) nog mogelijk. Ja,, wel een cox eventueel.

Zij gaf aan dat tramadol en neurotin veel minder vaak maag/darmklachten als gevolg hebben, maar dat zij wel een hond gehad heeft die daarop reageerde met maagklachten. Tramadol kan voor bepaalde rassen tot tripsituaties leiden, heeel fijn dat ze bij elk middel ook de bijweringen uitgelegd heeft. Daarnaast nog een kruidenmiddel, maar daar had zij maar weinig goede resultaten mee. Het is een individueel verhaal blijkbaar, die pijnstillers...Net als dat Mucho op metacam weinig verbetering gaf, maar op onsior wel veel verbetering liet zien, zo kan ook previcox voor een hond met maagklachten wel goed uitpakken, en iets als neurotin niet..

overigens denk ik wel eerst een andere uit te proberen, die niet uit de cox komt, maar voor nu proberen om eerst de maag rust te geven. Die was erg verkrampt, gisteren weer al het eten er onverteerd uitgegooid.

En dan komt het fijne: zij heeft hem daarin met osteopathie in geholpen, en daarbij een alternatief voor maagzuurremmer: YOGHURT!! en mocht dat niet helpen, dan heb ik een potje Slipping Elm mee gekregen, dat zorgt ook voor een laagje...En dat vind ik dus erg fijn, waar mijn DA door zijn ervaring met brokgevoerde honden maagzuurremmer aanbiedt, geeft zij aan dat dat voor vers gevoerde honden wel degelijk een probleem kan zijn, ook buiten de pijnstiller om! Dus mijn gevoel dat de omezaprol hem zeker ook geen goed deed, kan best kloppen...

Ook voelden zijn darmen veel beter (en dat merk ik ook aan verminderde ontlasting en steeds donkerdere kleur, minder rommelen) en dat is wel erg belangrijk. De glutamine lijkt dus iets te doen!

Voor nu gaan we proberen om eerst even rust te creeeren, en geen pijnstillers te geven zolang rug zo blijft, en dan volgende consult verder te kijken (5 mei) De rug ben ik nu ook wel uit: het is geen artrose, het is echt zenuwpijn, door de vernauwing.

Daar heeft ze nog met een "laserdouche"heel voorzichtig iets aan gedaan, mn omdat Mucho helemaal niet gecharmeerd was van acupunctuur. Dit ging gelukkig goed, en zo gaan we acupunctuur stapje voor stapje opbouwen bij hem

Vooralsnog ben ik ieg weer even heel erg blij....en opgelucht.

Er zijn alternatieven, en met Much gaat het vandaag en gisteren erg goed, afgezonderd dan van het niet lekker verteren van zijn eten, maar daar heeft hij overdag niet echt last van, alleen later op de avond...Ik hoop dat zijn rug even rustig blijft, en we zijn lijf even rust kunnen geven, en verder kunnen met dingen 1 voor 1 tacklen...
#3102665
Diego is met 5 jaar al overleden. Had vele problemen. Het is ook al 5 jaar geleden dat ik Leida gezien heb met een hond. Ik bestel nog wel regelmatig dingen bij haar.
En Diego deed het niet goed op elk nsaid door zijn pancreas problemen, dus tramadol en groot hoefblad dacht ik, maar dat was meer om het dragelijk te houden met de tramadol als hij zo een buikpijn had.
#3102797
ja herkenbaar....hier hangen nog net zoveel foto's van mijn eerste hond als van Much, maar de tranen zijn meestal vervangen door een brede glimlach als ik aan hem terugdenk..

Leida gaf trouwens wel aan dat bij de ene hond neurotin ook bijwerkingen gaf, en dat die het dan wel goed op de previcox deed...tja...het zal wel duidelijk moeten worden door proberen helaas...maar voorlopig hoop ik dat het even niet nodig is...pest is dat de vlooien ook nog weer terug lijken te komen...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...kiezen uit vele kwaden idd....maar wil ook echt niet weer wormen....onmogelijk soms...keuzes maken...morgen maar eens flink aan de gang met de vlooienkam...snap niet waar die beesten elke keer vandaan komen...ga toch ernstig twijfelen aan mijn kippen...die morgen ook maar behandelen tegen luis etc...die hebben gelukkig wat minder last van het chemische goedje...

puur natuur, zoveel mogelijk...maar die vlooien..tja...uitgeprobeerd met natuurlijke middeltjes geloof ik...bastards!
#3103052
tja, dat kan ik 5 mei vragen...in verband met de wormen stond ze de vorige keer wel achter de comfortis, heeft toen ook niets gezegd over alternatief (ze weet wel dat ik van alles geprobeerd heb op niet-chemisch gebied).

Nu wel aan het dubben. Eigen DA raadt toch de previcox aan als eerste. Was per mail, hem niet kunnen bereiken vandaag.

Much was gisteren wel echt niet lekker, vandaag ook. Stond niet op toen ik naar werk ging, en kwam ook niet kijken toen ik terug kwam.

vind het zo lastig...zijn maag is nog niet helemaal tot rust (eet nog gras), maar hij heeft ook duidelijk ergens last van...is het zijn maag, is het de rug...loopt erg rustig, geniet wel van de wandeling, maar zijn tempo....zag twee konijnen en ging er gwoon naar zitten KIJKEN....tja...das niet Much....

Wil hem het liefst even niets geven en tot rust laten komen, maar wil hem ook niet onnodig pijn laten lijden. 5 mei is volgende afspraak met Leida. Zij had hem ook laserdouche gegeven trouwens, en tot gisteren leek hij best oke, mogelijk heeft dat dus ook wat geholpen..


wijsheid..soms weet ik het even niet....al die veranderingen elke keer terwijl ik eigenlijk gewoon 1 lijn wil volgen...jammer dat ik mijn eigen DA niet voor dinsdag kan spreken over zijn voorkeur voor de previcox. Weet wel dat Leida previcox ook als middel wilde inzetten, of neurotin of tramadol...

maar even aankijken vandaag en morgen..
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3103234
na drie dagen kijk ik het niet meer langer aan. De twijfel om weer iets verkeerds te geven blijft, maar als zowel Leida als Steven aangeven dat het met pijnstilling uitproberen blijft, en de ene hond het hier goed op doet en de andere hond daar, kan ik geloof ik niet anders. Steven raadde previcox aan, stond ook bij leida op het lijstje.

op hoop van zegen ga ik dat nu maar ophalen en geven. Want dit is echt niet leuk meer, soms denk ik aan een jaar geleden, en dan springen de tranen me in mijn ogen. hele dagen wandelen, combisport, fietsen naar het bos....tja...daar is weinig van over...

het lijkt wel alsof alles wat ik doe bestaat uit kiezen uit twee kwaden:

vlooien niet chemisch bestrijden met risico op derde worminfectie of vlomiddel geven wat niet goed is maar worminfectie mogelijk voorkomt
voerverandering wat niet fijn is voor darmen of zelfde voer geven wat weer belastend is
geen pijnstiller om rust te krijgen in maag, of wel een pijnstiller voor rugpijn met mogelijk bijwerking op maag... :'( :'(

tijd zal het leren, ik hoop dat de theorie van 7 vette jaren opgaat....7 vette, nu een mager jaar, en erna weer 7 vette jaren en een snelle pijnloze dood.....en als die theorie opgaat, is dit jaar bijna voorbij 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door