Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door star
#3096001
Vandaag is helaas een hond van een kennis aangereden.
VoorPoot op twee plaatsten gebroken en ze zal morgen naar Utrecht gaan waar ze verder word onderzocht.
Nou gaat het hier om een KNPV (politiehond in opleiding) van 1.5 jaar waar dus intensief mee getraind word/werd.
De artsen zeiden dat het mooie breuken zijn en na rust ze weer zou kunnen verder gaan met de opleiding.
Omdat ze erg belast zal gaan worden heb ik voorgesteld om rond te vragen wat handig is om als supplementen te gaan geven.

Zelf dacht ik aan omega 3 en puur bot, maar als er nog meer of betere middelen zijn om te geven hoor ik dat graag.
Heeft het nog zin om traumeel te geven naast de pijnstillers??? En glucosamine?
Door sella
#3096134
Traumeel heeft zeker zin, omdat het de bloeduitstortingen en zwelling van al het weefsel sneller helpt op te lossen. Het mag met pijnstilling samen gebruikt worden.
Ik zou zelf met een gebroken bot geen glucosamine geven tijdens de heling, ik zou iets homeopatisch geven om het botvlies te helpen herstellen, en er is ook nog een homeopatisch middel dat helpt het bot helen.
Ik kan momenteel niet op de namen komen :-X
#3096147
Super!! Erg bedankt ik geef het door.
Zo sneu voor de hond.
Vandaag in Utrecht geweest en ze zal morgen geopereerd worden.
Herstel van 5 à 6 maanden maar mag dan weer ingezet worden en verder mee getraind worden gelukkig.
Ze zal een plaat met schroeven krijgen.
#3096426
sella schreef: Ik zou zelf met een gebroken bot geen glucosamine geven tijdens de heling, ik zou iets homeopatisch geven om het botvlies te helpen herstellen, en er is ook nog een homeopatisch middel dat helpt het bot helen.
Ik kan momenteel niet op de namen komen :-X
Sella,

Mag ik je vragen waarom je geen glucosamine zou geven?

De smeerwortel (symphytum), gebruik je die inwendig of uitwendig? Indien inwendig, in welke verdunning?
Ik meen me namelijk te herinneren dat smeerwortel toxisch kan werken op de lever (bij humaan gebruik)?

Ik volg even aangezien mijn lieveling herstellende is van haar 2e TPLO...
Momenteel geef ik: traumeel, groenlipmossel en glucosamine/chondroitine

Groetjes
Door sella
#3096435
Voor een ok moet je dat humaan ook stoppen omdat het bloedverdunnend werkt.
Ik zelf geef en gebruik voor gebroken onderdelen geen glucosamine erbij.
Wel gebruik ik glucosamine voor artrose en om de gewrichten te smeren.
Ik zie geen toegevoegde waarde voor een gebroken poot.

Ik gebruik symphytum uitwendig bij enstige kneuzingen van het botvlies op bv scheenbeen.
Inwendig gebruik ik d6- d 30 hangt van de locatie af. Maar tplo is knie dus d6
#3096507
Star,

Allereerst heel veel sterkte morgen gevolgd door veel geduld tijdens het revalidatieproces!!
(sorry dat ik even inbrak in jouw topic  ::) )

Nog even ter info, "Puur Bot" bevat volgende ingrediënten: Verdunde extracten van Den (Pinus), Echte tijm (Thymus vulgaris), Gewone smeerwortel (Symphytum officinale), Heermoes (Equisetum arvense), Maretak (Viscum album) en Wierookboom (Boswellia serata). Alcohol 35% v/v.
Nadeel: het zijn druppels en geen tabletjes... bij een kieskeurige eter durft dat wel eens lastig zijn.

Stella,

Bedankt voor de info. Wat betreft de glucosamine heb je volkomen gelijk. Bij louter een botbreuk niet direct een meerwaarde en pre operatief geen goed idee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door