Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3095054
Ik ga morgen weer naar de dierenarts want binnen een week zijn de poten van Tequila hierin verandert:
£AfbeeldingAfbeelding

En op de foto's vind ik het er minder erg uitzien dan in het echt. Ik heb er buikpijn van en ben wanhopig. Morgen naar de dierenarts en waarschijnlijk wordt hij volgespoten met prednison (daardoor heeft hij ruim twee maanden mooie pootjes gehad de laatste keer,  terwijl de pred volgens de dierenarts maar drie dagen werkte).

En ik ga om een huidtest vragen om er achter te komen waar hij zo allergisch op reageert en verder weet ik het niet meer. Ik ben zo bang dat we hem de rest van zijn leven vol moeten spuiten met prednison,  het lijkt ook steeds heftiger te worden.

En verder weet ik even niet meer wat te doen,  ik heb gisteren een holistische dierenarts gevonden die relatief dichtbij zit, daar ga ik ook contact mee opnemen,  maar ik ben nogal sceptisch,  want de website gaat mij ietwat te ver qua zweverige behandelingen, een belletje kan geen kwaad denk ik en wellicht valt het mee. Ik weet het verder niet meerAfbeelding
Door Lil
#3095060
Misschien een heel rare gedachte, maar mijn hond kreeg dit door in contact te zijn met het gras (ze was allergisch voor heel veel pollen, waaronder zo wat alle grassen). Het hielp haar enorm om schoentjes aan te doen. Daarmee bleven de pootjes wat meer heel, de rest van de atopie moest natuurlijk wel behandeld blijven aangezien ze de pollen inademende. Maar het scheelde gewoon heel veel dat ze niet meer direct contact had met de (kapotte) huid.

Heel veel sterkte  :-*

Apoquel zou een beter alternatief zijn voor prednison. Wij zijn in afwachting totdat het aan de da kan worden uitgeleverd. Er is te weinig van op dit moment. Hond van ma staat dus nog steeds op de prednison, maar zodra het binnen is, is zij de eerste die over mag op apoquel.
Door sella
#3095064
Ik gaf idd tavegil, maar alleen omdat zijn leven in gevaar was door een anafylactische shock.
Ik heb ooit in een verleden wel telfast gehad van de dierenarts voor mijn allergische meisje. Dat deed niet veel.
Ik zou idd de holistische da een kans geven, haar imuunsysteem aanpakken.
Ik ga met mijn herder eind mei naar Tannetje. Voor jullie ietwat uit de route natuurlijk in Spanje, maar ondanks de zweverige dingen, geef het een kans.
#3095069
Ik heb al allerlei schoentjes geprobeerd (met sokken, zonder sokken,  met verband) maar daar krijgt hij zulke bizarre schuurplekken van dat je na een paar dagen niet meer ziet wat erger is, de ontstekingen of de ontstoken schuurplekken. 

Dus als iemand schoentjes weet die geen schuurplekken veroorzaken dan hoor ik het graag. Het is hier warm, dat is denk ik ook belangrijk om te weten. En ik heb hier niet de mogelijkheid om op verharde paden te lopen. Overal groeien stugge stekelige planten, dat helpt ook niet..
Door de 'wijk' wandelen gaat nu ook niet, want overal heb je slierten processierupsen over de grond...

Ik wandel nu zo minimaal mogelijk met sokjes aan die na 10 afzakken.

Bedankt voor het meedenken
#3095070
Ik had het niet over jou Sella. Het was de herder van een ander lid, wellicht was het niet eens een herder, maar ik denk me dat te herinneren.

Dank voor het meedenken ook, ik ga de holistische dierenarts sowieso bellen en als het me bevalt maak ik een afspraak.
#3095074
Wellicht ook van belang, toen we hem adopteerden had hij heel ernstige demodex en daar is hij langdurig voor behandeld. Hij lijkt ook een extreem gevoelige huid te hebben op de rest van zijn lijf, na een paar dagen de gentle leader om heeft hij ook dikke korsten en schuurplekken.
Door Lil
#3095076
Laura2004 schreef: Ik heb al allerlei schoentjes geprobeerd (met sokken, zonder sokken,  met verband) maar daar krijgt hij zulke bizarre schuurplekken van dat je na een paar dagen niet meer ziet wat erger is, de ontstekingen of de ontstoken schuurplekken.  Afbeelding

Dus als iemand schoentjes weet die geen schuurplekken veroorzaken dan hoor ik het graag. Het is hier warm, dat is denk ik ook belangrijk om te weten. En ik heb hier niet de mogelijkheid om op verharde paden te lopen. Overal groeien stugge stekelige planten, dat helpt ook niet..
Door de 'wijk' wandelen gaat nu ook niet, want overal heb je slierten processierupsen over de grond...

Ik wandel nu zo minimaal mogelijk met sokjes aan die na 10 afzakken.

Bedankt voor het meedenkenAfbeelding
ieuw dat is wel heel lastig inderdaad.
Ik vrees dat mijn muttluks te warm zijn. Die knelde het minste bij mijn dame. Schuurplekken maakt het inderdaad veel en veel erger. broeien maakt het ook erger. Lastig!
#3095077
Oef :-X

Ik denk dat je er heel erg goed aan doet om meerdere keren per dag de voetjes te gaan wassen. Want heel eerlijk? Ik noem dit geen tussenteenonsteking meer. Dit is eczeem. En ja, ik denk veroorzaakt door een allergie. En waarschijnlijk atopische dermatitis-achtig dus dan zal Apoquel zeker gaan werken. Maar voor nu zou ik zeggen: voetjes, wassen, voetjes wassen, voetjes wassen..... Na iedere wandeling: voetjes wassen.

Ik heb hier wat handige filmpjes van Dr Becker:



en:

Door sella
#3095078
Kan je niet proberen om met katoenwatten het als de schat slaapt de boel wat droger te laten worden?
Demodex is zo verwoestend voor het velletje :'(
Ik neem aan dat je een gewone katoenen washandje ook al geprobeerd hebt? Of een zelfgemaakt washandje van een hydrofiele luier?
Ik deed de washand aan het pootje "vastsnoeren"door er leukoplast omheen te draaien. Op het washandje zelf, je raakt de huid niet.
Dat is alleen absoluut niet bestendig tegen prikkers, maar ik denk dat het wel helpt de huid wat droger te krijgen.
Of gewoon maizena of talkpoeder op de natte plekken strooien?
Door Lil
#3095082
talkpoeder mocht ik van mijn da absoluut niet gebruiken.

wassen is inderdaad goed. Hoe droog jij de voetjes?
Ik moest dat doen met fohn op koude stand of met papier (ivm allergie huisstofmijt niet met handdoeken). De voetjes moeten zo droog als mogelijk worden. Dus sindsdien staat hier een waterblazer.
#3095086
Laura2004 schreef: Ik heb al allerlei schoentjes geprobeerd (met sokken, zonder sokken,  met verband) maar daar krijgt hij zulke bizarre schuurplekken van dat je na een paar dagen niet meer ziet wat erger is, de ontstekingen of de ontstoken schuurplekken.  Afbeelding

Dus als iemand schoentjes weet die geen schuurplekken veroorzaken dan hoor ik het graag. Het is hier warm, dat is denk ik ook belangrijk om te weten. En ik heb hier niet de mogelijkheid om op verharde paden te lopen. Overal groeien stugge stekelige planten, dat helpt ook niet..
Door de 'wijk' wandelen gaat nu ook niet, want overal heb je slierten processierupsen over de grond...

Ik wandel nu zo minimaal mogelijk met sokjes aan die na 10 afzakken.

Bedankt voor het meedenkenAfbeelding
Ik zou inderdaad zeker ook schoentjes o.i.d. aantrekken. Zeker als er processie rupsen zitten, liggen de naalden ook op andere plekken. Als je ze alleen bij het uitlaten zo kort mogelijk aan doet, krijgt ze dan ook schuurplekken? En omwikkelen met zelfklevend verband? Eventueel met een dun laagje vette watten eronder?
Zelf heb ik een hond met heel gevoelige pootjes. Daarbij pak ik eerst het duimnageltje in met een plukje vette watten (vooral tussen/onder het duimnageltje omdat het anders in het pootje drukt), dan een dun laagje vette watten om het hele voetje en dat omwikkelen met zelfklevend verband. Daaroverheen doe ik dan de zomerschoentjes van neo-paw. Het stroeve zelfklevende verband zorgt er tevens voor dat ik het schoentje niet zo strak hoef te doen, omdat het dan minder snel uit schiet. Als ik ze niet te lang aan laat gaat dat nog het beste.
ps. zinkzalf helpt hier ook redelijk.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 05 apr 2015, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3095087
Laura2004 schreef: Ik ga de filmpjes gelijk kijken trouwens, Tequila is al bang als ik het teiltje oppak, dan verstopt hij zich, hij is de voetenbadjes zo zat..
:'(
ik kan mij dat goed voorstellen.

Hier deed ik het trouwens met stromend water, dat vond mevrouw minder erg dan baden. Ik gebruikte een gieter, want dan kon ik er lekker warm water in mengen. Tuinslang vond ik te omslachtig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door