Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3143080
Laura2004 schreef: Ik heb het super druk dus helemaal geen tijd gehad om een update te schrijven. Wel lief dat je er aan denktAfbeelding

Het gaat slechter dan ooit Afbeelding
Nu gaat het goed omdat hij weer een shot prednison heeft gehad dus weer een blij en pijnvrije hond, maar zonder prednison is het echt verschrikkelijk Afbeelding

Zodra ik wat meer tijd heb schrijf ik een wat uitgebreidere update, maar ik denk dat geen prednison voorlopig geen optie is en dat we wellicht moeten accepteren dat hij hierdoor een korter leven zal hebben maar in ieder geval zonder pijn..

We zijn druk bezig met een anti-stress therapie, aangezien hij echt last heeft van chronische stress omdat hij overloopt van allerlei emoties en we hopen dat dit uiteindelijk ook een positief effect zal hebben op zijn lichamelijke klachten.
Compleet ruk zeg.
Snap dat je prednison geeft. Ik denk dat stressmanagment sowieso wel goed is. Ik denk ook wel dat een hond met allergie en pijn en jeuk sowieso veel stress heeft van de ellende. En omdat ie veel stress heeft wordt het slechter met de huid, visieuze cirkel.  :-[
Ik zie dat hier ook gebeuren.


Huidleasis dat zijn, wondjes, of rode plekken?
En apoquel is dat nog steeds alleen via dermatoloog beschikbaar? ( anders ga ik eens een mailtje eraan wagen, kan nu niet met Maci langsgaan, maar zijn hele borst en hals zit onder en hij krabt zich een ongeluk)
@ Hope je gaf de apoquel toch niet regelmatig, alleen als het echt heel erg is toch?
#3143152
Kaio schreef: Compleet ruk zeg.
Snap dat je prednison geeft. Ik denk dat stressmanagment sowieso wel goed is. Ik denk ook wel dat een hond met allergie en pijn en jeuk sowieso veel stress heeft van de ellende. En omdat ie veel stress heeft wordt het slechter met de huid, visieuze cirkel.  :-[
Ik zie dat hier ook gebeuren.


Huidleasis dat zijn, wondjes, of rode plekken?
En apoquel is dat nog steeds alleen via dermatoloog beschikbaar? ( anders ga ik eens een mailtje eraan wagen, kan nu niet met Maci langsgaan, maar zijn hele borst en hals zit onder en hij krabt zich een ongeluk)
@ Hope je gaf de apoquel toch niet regelmatig, alleen als het echt heel erg is toch?
Hope meldt zich!

Ja, ik geef apoquel gewoon alleen als het nodig is. Hier krijg ik het inderdaad alleen bij de dermatoloog, de da heeft het niet. Ik heb standaart een doosje in de medicijnkast liggen. Als hij echt heel veel jeuk heeft (bijvoorbeeld omdat de buurman koekjes over de heg slingert  >:( ) dan krijgt hij 1 tablet. Ik zie de jeuk in twee uur afnemen. Het effect houdt hier zo'n twaalf uur aan.
#3143435
Ik heb toch besloten de Apoquel twee weken te proberen. Wie weet helpt het. We zijn nu toch al rommel in hem ah stoppen dan kunnen we net zo goed dat nog proberen, onze dierenarts heeft het. Mocht het niet helpen, dan id de onderhoudsdosis prednison.

En ik ga me ook in die cbd-olie verdiepen. Ik heb alleen hier de ervaring dat natuurlijke middelen en suplementen niets helpen. Ik kan niets natuurlijks bedenken waar Teki baat bij heeft gehad.
#3146102
Tequila krijgt nu 4 dagen Apoquel en het lijkt hiermee redelijk onder controle en hij heeft voorlopig geen last van de bijwerkingen, dat had hij met de atopica wel. Hij krijgt dus al 4 dagen geen prednison en is ook niet meer opgeblazen, dat was hij op de prednison heel erg. We doen geen voetenbadjes meer, want zijn huid werd daar heel week van. We maken nu zijn pootjes schoon met een vochtig gaasje met betadine of fisiologische zoutoplossing.
#3146109
Laura2004 schreef: Tequila krijgt nu 4 dagen Apoquel en het lijkt hiermee redelijk onder controle en hij heeft voorlopig geen last van de bijwerkingen, dat had hij met de atopica wel. Hij krijgt dus al 4 dagen geen prednison en is ook niet meer opgeblazen, dat was hij op de prednison heel erg. We doen geen voetenbadjes meer, want zijn huid werd daar heel week van. We maken nu zijn pootjes schoon met een vochtig gaasje met betadine of fisiologische zoutoplossing.
Wauw, dat klinkt goed!
Ik duim voor je dat het zo blijft gaan en het op apoquel te doen is. Het is gewoon een veel minder schadelijk middel dan prednison.
Heb je nog nagedacht over die olie?
#3146115
Laura2004 schreef: Tequila krijgt nu 4 dagen Apoquel en het lijkt hiermee redelijk onder controle en hij heeft voorlopig geen last van de bijwerkingen, dat had hij met de atopica wel. Hij krijgt dus al 4 dagen geen prednison en is ook niet meer opgeblazen, dat was hij op de prednison heel erg. We doen geen voetenbadjes meer, want zijn huid werd daar heel week van. We maken nu zijn pootjes schoon met een vochtig gaasje met betadine of fisiologische zoutoplossing.
Oh, dat is goed nieuws! Ik hoop zo dat hij het hier helemaal goed op gaat doen!
#3146117
Ik ook joh, ik zou zo blij zijn als hij geen prednison meer hoeft te gebruiken. Ik ga dit weekend suplementen bestellen en ga ook de cbd-olie bestellen. Volgende lente hoop ik dat we door het eerder inzetten van puur pollen en Apoquel kunnen voorkomen dat het zo erg wordt dat hij aan de prednison moet.
#3292878
Heb dit topic er weer bijgezocht, verschrikkelijk om die foto's terug te zien.
IMG-20170403-WA0020.jpg
Zo ziet zijn pootje er nu uit. Zonder prednison. Ik ben nog iedere dag bang voor een terugval en kan het nog steeds niet echt geloven.
IMG-20170403-WA0020.jpg (281.09 KiB) 3377 keer bekeken
#3292895
Lizzy schreef:Hoe heb je het zo ver weten te krijgen?
Hij heeft ruim twee jaar dagelijks een onderhoudsdosis prednison gekregen. En dat ging goed, alleen was hij super opgeblazen en begon ook kaal te worden, maar zijn voetjes bleven redelijk. Een maand of vier/vijf geleden kwam mijn moeder aan met een zakje kruiden, voor mij en Tequila, hier in Spanje heet het PERILLA. Ze had in een boek, van een catalaanse man die allerlei medicinale kruiden verbouwd, gelezen dat dit kruid heel veel effect had bij allergische mensen en bij atopische dermatitis. Ik ben dit gaan geven en heb in een week de prednison afgebouwd. Hij krijgt sindsdien iedere dag een glas thee door zijn voer heen. Hij krijgt geen enkel suplement meer, ik ben ook extreem strikt met zijn voer, hij krijgt niets industrieels. Dus ik weet niet of het door de thee komt, of doordat ik zo strikt ben met zijn voer of omdat het een hele natte winter is geweest en het nog niet echt heel warm is geweest, maar zijn poten zien er voor zijn doen perfect uit. Ik was zijn pootjes ook niet meer en hij loopt de hele dag buiten rond.
#3292905
Laura2004 schreef:Hij heeft ruim twee jaar dagelijks een onderhoudsdosis prednison gekregen. En dat ging goed, alleen was hij super opgeblazen en begon ook kaal te worden, maar zijn voetjes bleven redelijk. Een maand of vier/vijf geleden kwam mijn moeder aan met een zakje kruiden, voor mij en Tequila, hier in Spanje heet het PERILLA. Ze had in een boek, van een catalaanse man die allerlei medicinale kruiden verbouwd, gelezen dat dit kruid heel veel effect had bij allergische mensen en bij atopische dermatitis. Ik ben dit gaan geven en heb in een week de prednison afgebouwd. Hij krijgt sindsdien iedere dag een glas thee door zijn voer heen. Hij krijgt geen enkel suplement meer, ik ben ook extreem strikt met zijn voer, hij krijgt niets industrieels. Dus ik weet niet of het door de thee komt, of doordat ik zo strikt ben met zijn voer of omdat het een hele natte winter is geweest en het nog niet echt heel warm is geweest, maar zijn poten zien er voor zijn doen perfect uit. Ik was zijn pootjes ook niet meer en hij loopt de hele dag buiten rond.
Pjieuw! Wat GOED zeg! Nou, hartstikke fijn voor hem. Ik vond dit over Perilla: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... n-allergie. Zou me niet verbazen als het daardoor zoveel beter gaat!
#3292908
Laura2004 schreef:Hij heeft ruim twee jaar dagelijks een onderhoudsdosis prednison gekregen. En dat ging goed, alleen was hij super opgeblazen en begon ook kaal te worden, maar zijn voetjes bleven redelijk. Een maand of vier/vijf geleden kwam mijn moeder aan met een zakje kruiden, voor mij en Tequila, hier in Spanje heet het PERILLA. Ze had in een boek, van een catalaanse man die allerlei medicinale kruiden verbouwd, gelezen dat dit kruid heel veel effect had bij allergische mensen en bij atopische dermatitis. Ik ben dit gaan geven en heb in een week de prednison afgebouwd. Hij krijgt sindsdien iedere dag een glas thee door zijn voer heen. Hij krijgt geen enkel suplement meer, ik ben ook extreem strikt met zijn voer, hij krijgt niets industrieels. Dus ik weet niet of het door de thee komt, of doordat ik zo strikt ben met zijn voer of omdat het een hele natte winter is geweest en het nog niet echt heel warm is geweest, maar zijn poten zien er voor zijn doen perfect uit. Ik was zijn pootjes ook niet meer en hij loopt de hele dag buiten rond.
Ik heb inmiddels Tannetje een vraag gesteld over het kruid. Ik zou het nl. eventueel zelf kunnen kweken en dan dagelijks wat van het blad door Harrie's groentenmix doen. Harrie heeft nl. atopische dermatitis. Ben benieuwd naar haar antwoord!
Wat geweldig dat je de prednison hebt kunnen afbouwen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door