Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#347060
Ziggy die heeft gisteren tijdens het wandelen schijnbaar in iets scherps gestaan, waardoor er een hele diepe snee in haar voetzooltje zit. Ik ben naar de DA geweest en die heeft het verbonden, ook heb ik een ab kuur meegekregen, zodat het niet gaat ontsteken. Wat ik nu wel terecht vind, want het is echt een groot stuk wat er af ligt. Nu vroeg ik me af of die ab kuur een negatieve werking op een aantal homeopatische middelen die ik geef heeft? Ik geef ablavetsem, een ontgiftingskuur, en probiotica. Is er iets wat ik erbij kan geven om de genezing te bevorderen? (homeopatisch)
Door Audrina
#347063
Die ab zou ik dus echt niet geven zolang het niet ontstoken is. Uit voorzorg ab geven vind ik net zoiets als zelf aspirine nemen omdat je nog geen hoofdpijn hebt, maar het misschien wel eens zou kunnen krijgen.

Je zou eventueel calendula wondspray van VSM kunnen halen bij de drogist en dat een paar keer per dag erop spuiten. Dat bijt wel een beetje maar je houdt de wond er goed mee schoon en de calendula bevorderd de genezing.
Door Ine
#347071
Er staan hier bij medisch meerdere topics over voetzooltjes. 1 daarvan is van Pam. Even op haar naam hier zoeken misschien.
Misschien kun je daar wat uithalen als hulp.
Door Laura2004
#347198
Dus geen ab kuur geven? Dat is dan de tweede ongebruikte ab kuur die ik in huis heb. (gisteren was ik vergeten dat ik er nog een in huis had en dus heb ik deze ook weer meegenomen) Ik kan er bijna een handeltje in beginnen. Ik kijk het wel ff aan. Ze heeft een schoentje aan en een lampekap op en dat gaat prima. Ik ga vrijdag het verbandje ff vervangen en dan kijk ik hoe het gaat. En als ik zie dat het ontstoken is dan begin ik wel met die ab-kuur. Ze heeft er zelf helemaal geen last van hoor. Het ziet er alleen heel heftig uit. Bedankt voor de reacties!
Door Audrina
#347216
Zo'n ab richt (als er nog geen ontsteking is dan he) meer kwaad aan dan goeds (darmen van slag, de in het lichaam aanwezige bacterien worden op den duur resistent voor ab, enz). Dus zo lang het niet ontstoken is, zou ik zelf geen ab geven maar dat is mijn persoonlijke mening. Als het toch wel gaat ontsteken kan je altijd nog ab gaan geven.
Maar de meeste da's weten het altijd leuk te brengen, zodat je er aan gaat twijfelen of het nu wel zo verstandig is om geen ab te geven.
Die schoentjes zijn prima, dan kan er geen vuil bij en heeft ze ook geen last als ze met het gehavende pootje op bijv. een steentje gaat staan.
Als het over een paar dagen wat beter dicht zit, zou je kunnen proberen om het zoveel mogelijk aan de lucht (dus zonder verbandje) te laten genezen. En op momenten dat je haar niet in de gaten kan houden desnoods het pootje toch nog ff inpakken zodat ze het niet weer open / stuk kan likken of bijten.
Door Laura2004
#347303
Ik heb het net opnieuw verbonden, want het verbandje was er afgegleden en het zag er goed uit. heel erg schoon en niet ontstoken. Hoe lang kan ik het verbandje het beste laten zitten? En hoe lang kan ik het beste het schoentje aan doen tijdens het wandelen?
Door Doedels
#347329
Met de voorgaande commentaren over een prefentieve ab kuur ben ik het helemaal eens. Bovendien ben je aan het ontgiften vanwege Ziggy's huidprobleem. Dat doe je met een ab kuur weer teniet. Als het moet, dan moet het natuurlijk. Maar voorlopig ziet het voetje er nog goed uit zeg je zelf. Het schoentje zou ik tijdens de wandeling gebruiken tot de wond gesloten is. Thuis uit laten. Voetzolen helen vaak lastig en je moet voorkomen dat de wond steeds weer open gaat. Mocht de wond toch tekenen van ontsteking vertonen kan je het proberen met een paar keer per dag weken in de biotex. Wel stoppen als de ontsteking over is, want biotex maakt de wond erg zacht. Bij voetzolen duurt het herstel dan langer omdat ze dan weer gemakkelijker stuk gaan.
Door SHIVA
#347351
Mijn honden hebben dus regelmatig last van kapotte voetzooltjes
Vanwege onze jeugd die de lege flesjes kapot gooien
Zodra er weer eens een hond in iets scherps heeft gestaan gaan ze gelijk in de soda en een schoentje aan als ze uitgelaten worden
het gaat op deze manier nog steeds goed
ik trek er wel altijd een week vooruit
hoop dat je hier iets mee kunt
gr shiva
Door K@rin
#347642
Noël heeft ook pas een snee in zijn zool gehad ......
Hij heeft een paar dagen mank gelopen. Ik heb er helemaal NIETS aangedaan ::)
Ik heb het natuurlijk WEL in de gaten gehouden en iedere dag bekeken, maar het zag er heel mooi schoon en droog uit ............
Het is dus vanzelf weer overgegaan ...............
Door K@rin
#347643
Laura2004 schreef: Dus geen ab kuur geven? Dat is dan de tweede ongebruikte ab kuur die ik in huis heb. (gisteren was ik vergeten dat ik er nog een in huis had en dus heb ik deze ook weer meegenomen)
Terugbrengen naar de DA en zeggen dat je nog zo'n kuur thuis had liggen .............. ;)
Door bas rouge
#347733
Rein heeft zaterdag bij het spelen in het water ergens ingestaan. Het zag er niet dramatisch uit en ik heb het gewoon zo gelaten.
V.a. woensdag staat hij niet meer op die poot en is hij er erg pijnlijk aan, dus toch onstoken waarschijnlijk.
Poot is nu verbonden, hij heeft een kuur synulox. Morgen mag het verband eraf en dan moet ik 2 maal daags poot in de biotex. Maandag moet hij er weer op staan. Anders wil de d'arts foto's omdat er dan wshl iets inzit wat er niet hoort.

Ik heb de snee echt onderschat en ging ervan uit dat hij gezond en fit er wel zelf van zou genezen.
Door Laura2004
#347785
Bij Ziggy is het een snee van een centimeter diep en hangen er twee flinke stukken van haar kussentje los, dus dat ziet er wel ernstig uit. Het vervelende is dat het met dit weer iedere keer nat word en zo dus niet geneest. Er zit ook iedere keer een heel klein beetje bloed aan het verbandje. Dus het blijft gewoon vochtig. Ik baal er echt van, want het ging net beter met Ziggy en nu heeft ze weer zoiets. Echt vervelend. Ik ga voortaan de boel eerst maar grondig inspecteren voor ik een van mijn honden los laat. :-\
Door Audrina
#347788
Wat hier goed heeft geholpen toen mijn oudste teef laatst een hele grote wond op haar poot had na een vechtpartij was wondgel van prodier. Dat smeer je erop en dan moet het drogen. Nadat het is opgedroogd maakt het een soort korstje op de wond. Maar ja, dat was wel op haar voorpoot net boven de pols zeg maar en niet in het voetzooltje.
Door Laura2004
#347802
Audrina schreef: Wat hier goed heeft geholpen toen mijn oudste teef laatst een hele grote wond op haar poot had na een vechtpartij was wondgel van prodier. Dat smeer je erop en dan moet het drogen. Nadat het is opgedroogd maakt het een soort korstje op de wond. Maar ja, dat was wel op haar voorpoot net boven de pols zeg maar en niet in het voetzooltje.
Ik denk dat je dat alleen via het internet kan bestellen toch? En tegen de tijd dat het er is is het misschien al genezen. Ik kijk het ff een weekje aan en dan kan ik het misschien als nog kopen. Maar bedankt voor de tip! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door