Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3085283
Tabitha schreef: Nee zijn voetkussentjes zijn niet rood, alleen de huid tussen zijn tenen is rood en dik
Oo dat bedoelde ik eigenlijk, dat heeft de mijne ook.
en als dat te erg wordt komt er een tussenteen ontsteking.
Door Laura2004
#3085311
Lizzy schreef: Je mag ook 75% groene thee en 25% appelazijn proberen. Even kijken wat niet brand en toch zuur genoeg is om het de gisten moeilijk te maken. Gisten houden niet van zuur.
Zet je dan gewoon groene thee alsof het om te drinken is?
Door Lizzy
#3085389
Tabitha schreef: Ok.. Allereerst super dat er zoveel reacties zijn!
Ik zal maar bij t begin beginnen.
Mijn Hond Capo heeft al zo'n 2 jaar last van tussenteenontstekingen. In het begin viel het wel mee was te behandelen en zette niet door. Nu laatste 3 maanden is het erger geworden. Zie foto's, moet wel zeggen dat eerst erger was.
het begon bij zijn voorpoten nu ook zijn achterpoten.
allemaal dik, rood en opgezwollen.
tussen zijn tenen is het ook rood met bulten wat ook regelmatig kapot knapt dus allemaal open wondjes. Er komt geen pus uit wel bloed en vocht.
En hij likt er heel veel aan.
Daarvoor had hij ernstige hotspot plekken op zn kop en achterpoten. verschillende antibiotica kuren voor gehad, maar niets werkte.  Toen heb ik Derma Formule tabletten gegeven. Dat is homeopathies. Superspul! Plek is weg.
Hij heeft nog wel kleinere plek op zn hiel.
daarna zijn die tussenteen ontstekingen begonnen.
Weer antibiotica, moet zeggen dat de plekken iets rustiger zijn máár nog niet weg, eerst de kuur afmaken..
Wat doe ik?
Elke dag na de wandeling tenen ontsmetten met betadine shampoo daarna goed droogmaking. Verder spuit ik er colodiaal zilver water op en ook via spuitje in zn bek.
Hij kreeg eerst Cavon ben nu sinds 2 maanden overgestapt naar biologisch voer (brok) waarom? Dacht dat t mischien aan de Cavon lag.. De dierenarts adviseerde mij om hypoallergeen voer te geven.
en als dat niet zou werken een allergie test laten doen of een biopt van zn plekken.
Ik zelf wil nu beginnen met vers vlees omdat ik daar een beter gevoel bij heb wil afstappen van de brokvoeding ook om te kijken hoe Capo erop reageerd en t lijkt me gezonder voor ze.
Als zn antibiotica kuur klaar is begin ik met probiotica
En ga zeker informeren naar een holistische dierenarts, bedankt voor de tip!
Wat betreft de allergie huistofmijt ed zou kunnen alhoewel ik overal zeil heb liggen en elke dag de vloer schoonmaak met Dettol hun dekentjes was ik elke 2 dagen.
maargoed een allergie test zou dat kunnen uitwijzen.
Wil niet alles in 1 keer doen.
Wil nu eerst beginnen met vers vlees, werkt dat niet dan een test laten doen. 
Nogmaals bedankt voor alle tips en reacties! Ga er zeker mee aan de slag!
Ik heb inmiddels de foto's gezien. Dit is voor mij geen tussenteenontsteking maar ziet er eerder uit als eczeem. Maar op zich maakt dat voor het verhaal niet uit hoor, mijn adviezen veranderen daarmee niet :)

Ik denk wel dat er een allergie aan ten grondslag kan liggen. Hetzij voor voeding maar net zo makkelijk voor iets in zijn omgeving. Als ik heel eerlijk ben? Ik zou stoppen met wassen met betadine en ook stoppen met schoonmaken met Dettol. Deze maatregelen zijn heel goed hoor en ik begrijp het ook wel, maar het zijn bacterie dodende maatregelen, ik denk niet dat bacterieen het probleem zijn (die komen er misschien wel bij omdat de huid zo aangedaan is maar dat is secundair) en het is helemaal niet ondenkbaar dat je hond overgevoelig is voor Betadine en Dettol. Dat komt niet vaak voor maar het komt voor. En ik krijg eerlijk gezegd ook niet de indruk dat het nou zoveel geholpen heeft? Als ik ernaast zit en de Betadine wel goed werkt: prima, maar dan zou ik zelf niet voor de shampoo kiezen maar voor de oplosbare Betadine. Dan een badje met lauw water maken en daar zijn poten in weken. En de Dettol de deur uit en je vloer gaan schoonmaken met Neutral.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3085424
Ik heb geen fotoos gezien helaas.
Zelfs toen mijn hond zijn hele huid vol plekken zat kreeg ik van de dermatoloog geen AB. De huid raakt kapot door iets onderliggends, en door krabben en open wondjes gaan er idd eerder bacterien inzitten dat klopt, en daar kun je AB voor geven en dat werkt zoalng je het geeft, want het pakt de oorzaak niet aan, dus komt het zo terug. En sterker nog je verzwakt de weerstand van het dier alleen maar zodat het onderliggende alleen maar erger wordt.

Ook mijn hond heeft huistofmijt allergie uit de test, maar toch sinds de schildklier tabletten is het 80% verbeterd, hij had idd iets onderliggends en ik geloof best dat dat ook allergien bevorderd als het lichaam niet in orde is.
Ik houd niet alles klinisch schoon, euh dat is ook niet te doen met 3 newfies  ::) . Maar zijn allergien zijn gelukkig wel rustig.
Je hebt kans dat het met vers een stuk verbetert, al is het alleen vanwege geen graan ( zitten vaak ook mijten in )  en  vanwege het feit dat de hond op vers een fatsoenlijke maag-darm flora krijgt, en alles begint met de maag-darmen.
En natuurlijk vinden wij op BP vers altijd beter dan brok  ;) :biggrin2:
Door miik
#3085437
Mijn Mickey reageert heel sterk op verkeerde voeding... 1 boterham en ze krijgt ook van die rode poten....
Dan gaat ze likken, door het likken wordt het kaal en geirriteerd en gaat ze meer likken, en is het hek van de dam....
Dus ik ben heeeeel streng, echt alleen vlees (zelfgemalen KVV) en echt Geen granen !
En als ze wel iets verkeerds eet, dan krijgt ze ene kraag om zodat ze niet kan likken en smeer ik de zere plekken in met honingzalf....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3085439
Dat werkt  :)
Ja dat ziet er meer algeheel geirriteerd uit, idd eczeem achtig

Hier nog een tussenteen ontsteking foto van Maci
Afbeelding

Kan best zijn dat het wel af en toe een tussenteen ontsteking tot gevolg heeft?
Die ene teen ziet er trouwens wel opgezwollen uit, klopt dat?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3085486
Hallo,

Mijn nieuwste hond (sinds 20 januari in huis) heeft ook problemen met zijn tenen: geirriteerde huid, met bloed gevulde pijnlijke bultjes in al zijn tussenteenvliezen. Ik ben er inmiddels achter dat hij een huisstofmijtallergie heeft. Sinds 6 weken wordt hij 'behandeld' met 1) BARF!!! (want hij komt van de brokken - uit Spanje), 2) 2x per week voeten wassen met chloorhexidine shampoo, en sinds 2 weken nog maar 1x per week. 3) hij krijgt antihistaminica - maar vooral voor zijn traanogen en niezen, maar het doet wellicht ook iets voor zijn tenen.
En ik moet zeggen: hij is al 80-90% verbeterd.

Waarbij ik de eerste (verse voeding) als de echte oplossing voor het probleem zie, en de laatste 2 meer als ondersteuning voor als hij klachten heeft.
Misschien heb je er wat aan.....
Door ywa100
#3085901
Hier ook een hond met een mijtenallergie, dezelfde klachten.
Als het te erg wordt druppel ik hem met STRONGHOLD druppels (voor in de nek),
die zijn nl ook tegen mijten.
Door Laura2004
#3086008
Lizzy schreef: Ja, groene thee zoals je 'm drinkt. En als de oplossing te zuur is, te sterk is en prikt of brand: doe je er ook nog een deel water bij.
Ik heb appelazijn, maar zie dat er sulfaat in zit, handig of niet handig om te geven? Zo niet, dan ga ik straks direct na het werk even zonder sulfaat zoeken, bestaat dat eigenlijk wel? En na het sprayen van het azijnmengsel even droogdeppen of gewoon laten drogen, ik ben zo huiverig voor vochtigheid bij die tenen :-\.

Sorry Tabitha  :-[
Gebruikersavatar
Door Hope
#3086038
Laura2004 schreef: Ik heb appelazijn, maar zie dat er sulfaat in zit, handig of niet handig om te geven? Zo niet, dan ga ik straks direct na het werk even zonder sulfaat zoeken, bestaat dat eigenlijk wel? En na het sprayen van het azijnmengsel even droogdeppen of gewoon laten drogen, ik ben zo huiverig voor vochtigheid bij die tenen :-\.

Sorry Tabitha  :-[
Ik laat het drogen. Het deppen irriteert de huid meer naar mijn gevoel.

ywa100 schreef: Hier ook een hond met een mijtenallergie, dezelfde klachten.
Als het te erg wordt druppel ik hem met STRONGHOLD druppels (voor in de nek),
die zijn nl ook tegen mijten.
Ook bij deze hond, van TS, zou ik dat niet doen.
Ik ben absoluut geen fan van dit soort druppels en er zijn genoeg alternatieven.
Gooi je het er op en je hond blijkt allergisch heb je de poppen aan het dansen.
Door ywa100
#3086050
Ik ben al jaren bezig om mijn hond te helpen.
Eerst natuurlijk gewoon DA, daarna ook een Heilpraktiker (Duitse homeopaat)
Ik heb echt alles geprobeerd. Ik kan het bijna niet opnoemen.
Uiteraard uitsluit dieeten.
Neem spray,teatree,groenethee+appelazijn etc. etc.
Kruiden om in te nemen, spullen vh merk "Puur , groene leem, ik weet het allemaal niet meer.
Echinae forte, knoflook, levertraan, zalmolie, kokosolie, zeewier en foeneknofzeewier, aloe Vera
Geloof me om wanhopig van te worden!
Het grootste deel vh jaar kan ik hem wel met "natuurlijke"middeltjes helpen, maar sommige maanden is het zo erg en zo zielig.
DAN pak ik de Stronghold druppels, soms moet je kwaad met kwaad bestrijden, ik zou het ook liever anders zien, maar bij hem helpt dit.
Geloof me als je je hond zo zielig ziet, dan moet je zelf wel eens van je geloof af!!
Door Lizzy
#3086279
Sinds wanneer helpt Stronghold bij huisstofmijt?

Het werkt tegen schurftmijt bijvoorbeeld. Maar het werkt niet tegen huisstofmijt. Kortom, niet zo heel verstandig omdat random te adviseren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3086300
Ik heb het even nagevraagd.
Stronghold werkt alleen tegen oormijt en schurftmijt, vlooien en teken en hartworm, maar niet tegen huisstofmijt.

Als het bij jouw hond werkt heb je dus te maken met iets anders dan huisstofmijt en ging ik daar naar zoeken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door