Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3088352
pluk schreef: Ik denk dat er wel elke ochtend sprake is van misselijkheid maar dat die tijdens de boswandeling is gezakt, mogelijk door de gras sappen maar ook omdat de maag merkt dat er niets komt en dus stopt met maagzuur aanmaken.

Misschien eens een paar dagen s ochtends een lange wandeling maken?
Nee die misselijkheid is om de paar dagen, merk dat direct want er zijn ook ochtenden dat ze direct al wat eten wil.
Maar als het zo blijft is wellicht 's ochtends wandelen in het bos de oplossing.
#3088376
Het wordt mij uit je verhalen echt niet duidelijk hoe strak het regiem is en of ze al begint te anticiperen op haar voeding zodra ze je wekker af hoort gaan, bijvoorbeeld. En dat aarde zegt me nog steeds niets, het klinkt goed dus ik zou zeggen "probeer het gewoon" (het is volgens mij verder heel onschuldig spul).

Als je nou eens een kommetje lauwe geitenmelk aan haar geeft met die aarde erin, je gaat daarna met haar wandelen en je geeft haar eten ergens gedurende de dag met wat Puur Maag: en dan eens kijken hoe dat gaat?
#3088579
Lizzy schreef: Het wordt mij uit je verhalen echt niet duidelijk hoe strak het regiem is en of ze al begint te anticiperen op haar voeding zodra ze je wekker af hoort gaan, bijvoorbeeld. En dat aarde zegt me nog steeds niets, het klinkt goed dus ik zou zeggen "probeer het gewoon" (het is volgens mij verder heel onschuldig spul).

Als je nou eens een kommetje lauwe geitenmelk aan haar geeft met die aarde erin, je gaat daarna met haar wandelen en je geeft haar eten ergens gedurende de dag met wat Puur Maag: en dan eens kijken hoe dat gaat?
Door omstandigheden begin ik pas volgende week met barf.
Tot die tijd de hypoallergene brokjes.
Vanavond begonnen met geitenmelk met de puur maag erdoorheen. Ze vond het heerlijk. Wilde dit dan volgende week uitbreiden met de aarde door het vlees.
Als je het een goed plan vindt hoeveel geitenmelk mag ze dan per dag vanaf 's morgens?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 20 mar 2015, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#3088581
Lazy Garfield schreef: Door omstandigheden begin ik pas volgende week met barf.
Tot die tijd de hypoallergene brokjes.
Vandaag begonnen met geitenmelk met de puur maag erdoorheen. Wilde dit dan volgende week uitbreiden met de aarde door het vlees.
Als je het een goed plan vindt hoeveel geitenmelk mag ze dan per dag?
Ja, goed plan. Ik zou haar gewoon een lekker scheutje geven (wat zal het zijn 100 ml ofzo?).
#3088584
Lizzy schreef: Ja, goed plan. Ik zou haar gewoon een lekker scheutje geven (wat zal het zijn 100 ml ofzo?).
Heeft denk ik net wel wat meer gehad, een bodempje in zo'n klein rvs bakje.
Zal eens kijken hoeveel 100ml is. Dan geef ik dat dus vanaf morgenochtend 1 keer per dag?
#3088587
Lazy Garfield schreef: Heeft denk ik net wel wat meer gehad, een bodempje in zo'n klein rvs bakje.
Zal eens kijken hoeveel 100ml is. Dan geef ik dat dus vanaf morgenochtend 1 keer per dag?
Volgens mij heb je dat prima gedaan zo. En ja, ik zou dat dan gelijk in de ochtend geven, direct als je bent opgestaan.
#3088750
Lizzy schreef:

Als je nou eens een kommetje lauwe geitenmelk aan haar geeft met die aarde erin, je gaat daarna met haar wandelen en je geeft haar eten ergens gedurende de dag met wat Puur Maag: en dan eens kijken hoe dat gaat?
wat is het idee achter de geitenmelk? soort probiotica?

Over de DA-aarde: naast vlooien en eitjes "verdrogen" kan het ook inwendig gebruikt worden, hier wat stond toen ik het spul aanschafte:

Geschiedenis

Dit product komen we onder veel verschillende namen tegen zoals kiezelaarde, kiezelgur, silicium(dioxide) , silicea, E551 en opgelost in water als kiezelzuur.?

Vrijwel allemaal namen die wijzen op het silicium / kiezel wat, na ijzer, het meest voorkomende element op deze aarde is en hoofdbestanddeel van dit product, 99,9999.... %.?

Naast gebruik bij dieren / mensen kent het nog vele andere toepassingen zoals bij glas maken en gebruik in computers ( SiliconValley).?

Silicium

De diatomeeënaarde bestaat feitelijk uit 150 miljoen jaar oude eencellige schelpdiertjes met een skelet van bijna 100 % silicium en nog 15 andere sporen elementen.?

Binnen de natuurgeneeskunde ziet men het als een versterker van het algehele gestel, dus onmisbaar om behandeling tot een succes te maken. ?

Hoge concentraties silicium zijn in het lichaam te vinden in het bindweefsel en de daarvan afgeleide weefsels zoals bot, kraakbeen, pezen, huid, haar, hoeven, bloed en lymfevaten, lever, nieren en longen.
?
Silicium ondersteunt daarbij de versteviging van het bindweefsel door zijn vermogen water te binden.
Een positieve waterbalans garandeert dat voldoende voedingsstoffen worden opgenomen en helpt bindweefsel en bloedvaten om hun elasticiteit te bewaren.
?
Dit geeft wel aan dat dit een essentieel element is wat helaas, als onderdeel van ons voedsel, een neerwaartse tendens laat zien over de laatste 50 jaar !


Werking in voeding

Naast aanvoer van het element silicium werkt het als een anti-klontermiddel wat maakt dat de voedseldeeltjes los van elkaar blijven. Hierdoor kan er, zowel bacterieel als enzymmatig, een optimale voedingsopname plaatsvinden.

Verbetert de eiwit vertering, gaat ammoniak ontwikeling tegen.

Voorkomt zand eten of likken.

Wordt preventief tegen wormbesmetting ingezet bij vee in Engeland.
Kan toxische stoffen binden die zo het lichaam kunnen verlaten, vergelijkbaar met klei maar dan minder heftig.
Ontzuurt het maag darm milieu en beschermt en verbetert de maag en darmwand conditie, indirect werkt dit preventief ten aanzien van darmparasieten.
Voorkomt het uitkomen van vliegenlarven in de mest.
#3088786
Lazy Garfield schreef: Ik gebruik het al jaren als wormenkuur en zag dat van de maag en darmen bij toeval.
Ga het zeker gebruiken, het zal toch niet waar zijn dat dat de oplossing is?
Zou best eens kunnen.
Straks stond de oplossing al tijden in je keukenkastje. ;)
Ik hoop dat er snel iets gaat werken en dat je dametje straks dagelijks van haar barf kan genieten!
Je laat het wel even weten, hè?
#3088788
Ruisje schreef: Straks stond de oplossing al tijden in je keukenkastje. ;)
Ik hoop dat er snel iets gaat werken en dat je dametje straks dagelijks van haar barf kan genieten!
Je laat het wel even weten, hè?
Ik hoop het, zie in eerste instantie erg op tegen het snijden van een heel lamshart, runder en geitenpens.
En die hele kwartel met. kop en poten moet ik ook kleiner maken.
ben bang dat ik begin te kokhalzen en straalmisselijk wordt.  ;D
We gaan het zien.
#3088796
Lazy Garfield schreef: Ik hoop het, zie in eerste instantie erg op tegen het snijden van een heel lamshart, runder en geitenpens.
En die hele kwartel met. kop en poten moet ik ook kleiner maken.
ben bang dat ik begin te kokhalzen en straalmisselijk wordt.  ;D
We gaan het zien.
Het went snel hoor  ;)
Waar haal je die kwartels vandaan?  Ik heb ze tot nu toe altijd zonder kop en poten gehad..
#3088797
Lazy Garfield schreef: Ik hoop het, zie in eerste instantie erg op tegen het snijden van een heel lamshart, runder en geitenpens.
En die hele kwartel met. kop en poten moet ik ook kleiner maken.
ben bang dat ik begin te kokhalzen en straalmisselijk wordt.  ;D
We gaan het zien.
Tip: Puur Maag of diatomeeënaarde! :biggrin2:

De darmen zijn er toch wel al uit, hè?
Ach, valt best mee allemaal en over een tijdje weet je niet beter.
#3088798
pluk schreef: Het went snel hoor  ;)
Waar haal je die kwartels vandaan?  Ik heb ze tot nu toe altijd zonder kop en poten gehad..
Kokhalzen lijkt me niet te wennen, maar we zullen zien.
Vrouwen kunnen dat beter wellicht?
Die kwartels komen van versvoer.nl 1.50 euro per stuk, zie ze overal veel duurder.
#3088799
Ruisje schreef: Tip: Puur Maag of diatomeeënaarde! :biggrin2:

De darmen zijn er toch wel al uit, hè?
Ach, valt best mee allemaal en over een tijdje weet je niet beter.
We zullen het zien!
Zijn hele kwartels zo te zien, dus die zullen er nog wel inzitten.
Nee, puur maag door de geitenmelk en de diatomeeënaarde door de barf.
Is geheel onschuldig spul dus kan beide tegelijkertijd lijkt me.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 21 mar 2015, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door