Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#3078714
Yara is nu, op een paar dagen na, 6 maanden oud.
Haar babyhoektandjes zitten nog muurvast, maar pal ernaast zijn haar 'grote' tanden al een heel stuk doorgekomen.

Heeft iemand er ervaring mee? Is er kans dat de tanden er zelf nog uit gaan of moeten ze echt verwijderd worden? Wat zijn de gevolgen als ik ze laat staan?
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3078715
Hoi Chantal! Dit was bij kira ook rond die leeftijd. De grote tanden zullen uiteindelijk de melktandjes wegduwen. Heel soms is er hulp bij nodig van de DA, maar als ik jou was gewoon nog weekje of 2-3 wachten en het dan aankijken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Lizzy
#3078718
Mijn DA laat ze tot de 7de maand zitten. En ik heb hier meerdere keren pups gehad die tot 7 maanden dubbele hoektanden hadden. En die zaten MUURVAST. En ineens waren ze toch pleite. Een keer met een trekspelletje (met zo'n flosstouw).
Door ChantalKrijn
#3078726
Dan wachten we gewoon nog even  :biggrin2:

Ik hoop natuurlijk dat ze er zelf uit vallen, moet er niet aan denken mijn kleine baby onder narcose..
Door inni
#3078773
Bij Berre is er destijds één hoektand uitgehaald op bijna 10 maand (laat omdat hij vaak ziek was en toen toch onder narcose moest om biopten te nemen)en hij had een bochtje in zijn gebit maar had er geen last van. Bij Tobi uiteindelijk onder narcose 1 hoektand en 3 kiesjes op 7.5maand en bij Boy, die pas laat is beginnen wisselen(5,5 maand) zijn alle hoektanden uiteindelijk toen hij 9 maand was uitgevallen, twee kiesjes heeft de da er nog uitgehaald. Hij liet het netjes toe en hoefde dus niet onder narcose.

Bij Tobi standen de hoektanden dubbel naast mekaar, bij Boy en Berre achter mekaar.
Laatst gewijzigd door inni op do 26 feb 2015, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3078785
ChantalKrijn schreef: Ok, nog  even wachten dus zeggen jullie  :)

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
Zo zag het er bij kira ook bijna een maand lang uit :) dus wachten maar...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3079058
ChantalKrijn schreef: Ok, nog  even wachten dus zeggen jullie  :)

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
Hier zou ik me inderdaad nog lang geen zorgen om maken!
Door vagebond
#3080111
Bij mijn teckel ook pas met 7 maanden de hoektanden eruit. Eentje leek echt vast te zitten, maar toch in ene foetsie. Ik heb toen wel eenmalig ff een runderknie gegeven. Eigenlijk is dat veels te hard.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#3080351
Ons teefje had dit ook, heb er hier toen ook dezelfde vraag geplaatst.
Bij onze dame is het ook vanzelf goedgekomen... Lekker laten kauwen en idd een trekspelletje kan zeker helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door