Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#347665
Oh, dat wist ik niet, ik dacht dat ze van vers juist donkerder gingen poepen. Maar ik had hier ergens op bp toch gelezen dat gele ontlasting kwam door een teveel aan granen in het voer?(bij een "gezonde"hond dan ;))
Door Lizzy
#347667
Bij mijn weten is de ontlasting bij leverproblemen glimmend en heel licht van kleur. Eng van kleur.

En lam en rijst voeding geven echt vaak een gele ontlasting. Zeker wanneer je ze net op deze voeding zet. En het is dus te toevallig dat jij hem overschakelt op lam en dat direct zijn ontlasting geel is. Dus nee, de ontlasting is van versvlees niet altijd donker. Het hangt dus af van wat je geeft.

Het is trouwens gek, niet ieder merk lam en rijst geeft gele ontlasting. En als ik lamsvleesmaaltijden aan mijn honden geef, is de ontlasting ook niet geel. Maar ik heb het bij Energique en bij Duck gezien dat de ontlasting echt knal-geel werd.
Door amber13
#347677
Oke, dan zal het wel goed komen dus.

En wat betreft die "enge" ontlasting bij leverproblemen, kan je dat ns uitleggen. (ik dacht nl dat de ontlasting bij leverproblemen ook geel kan worden van een teveel aan bilirubine)
Door diana
#348433
Wanneer je hond regelmatig last heeft van diarree ,
Kan het wel eens te maken hebben met de manier van watergeven .
Ververs je het water meerdere malen per dag????
Want dat was de oorzaak van de hond van mijn moeder die kon niet tegen koud water bleek na een hele lange tijd per toeval.
Zelfs de dierenarts kwam daar niet op en gaf ook steeds weer een kuurtje of adviseerde ander voer
Totdat ik heel toevallig een keer bij zat toen het warm weer was ,
Er werd een ""lekker bakje koel water"" voor hem neergezet waarop ik zei ; "mam hoe vaak doe je dat per dag ?
""ohh iedere keer hoor paar keer per dag en bij warm weer nog vaker vindt ie lekker""
Is ook lekker fris beetje koel water natuurlijk..."",
Wij drinken toch ook geen lauw spul?
Heb gezegd dat DAT misschien het probleem wel eens kon zijn en ja hoor!!
Nou vanaf die dag alleen nog water gegeven op kamertemperatuur wat ze in een kan heeft staan ook in de winter
En het diaree probleem is totaal opgelost .
Wanneer mijn honden wat dunnere ontlasting hebben soms [ bij warm weer af en toe] dan geef ik ze wat Roosvicee Stop door wat biogarde of yoghurt of kwark,
Heb ook altijd standaard Kindigest van vsm in huis een babymiddel tegen maag/darmproblemen,
deze middeltjes werken goed wanneer het geen infectie betreft.
_________________
Door diana
#348436
maar een beetje karnemelk gegeven (hij moet iets in z'n maag hebben ivm de medicijnen die hij krijgt) met een hele capsule Acidophilus erdoor en een tabletje Okugest.

ik las dit ook in je eerste berichtje;
heb het zelf ook altijd verkeerd gedaan ,
want okugest is een homeopatisch middel
en dat kan je het beste nooit door het voer mengen
mijn d.a zegd;
in een schone bek 1/2 uur voor of na het eten
en vrijdag kwam de assistente met ; het mag tegenwoordig ook in een beetje melk.
maar ik geef de voorkeur aan een schone bek.
Door Lizzy
#348484
amber13 schreef: Oke, dan zal het wel goed komen dus.

En wat betreft die "enge" ontlasting bij leverproblemen, kan je dat ns uitleggen. (ik dacht nl dat de ontlasting bij leverproblemen ook geel kan worden van een teveel aan bilirubine)
Bij mijn weten is de ontlasting echt heel licht. En het glimt viezig.

Even een paar quotes:

Light colored stool- If the biliary tree is prevented from secreting normal bile pigments into the intestine the stool will lack pigmentation and appear lighter in color.

Dough-like light colored stool points onto the absence of bile (liver diseases).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#348519
Kelly van mij had lichtgele /wittige (zoals stopverf) kleurige ontlasting toen ze een acute alvleesklier ontsteking had.
Ziet er inderdaad niet gezond uit, heel anders dan wanneer mijn honden nu een gele ontlasting hebben omdat ze bv kalkoen hebben gegeten, of omdat ze een beetje veel bot hebben gehad.
Door Mevroi Kruim
#348714
sylvia schreef: Kelly van mij had lichtgele /wittige (zoals stopverf) kleurige ontlasting toen ze een acute alvleesklier ontsteking had.
Ziet er inderdaad niet gezond uit, heel anders dan wanneer mijn honden nu een gele ontlasting hebben omdat ze bv kalkoen hebben gegeten, of omdat ze een beetje veel bot hebben gehad.
Is dat niet het vet, dat ze niet kunnen verteren omdat de lever niet goed werkt? Even uit de blote bol.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door