Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3076985
Vanmiddag kwamen 2 zusjes van Chica op bezoek. Een daarvan vreet verrot wilgenhout dat in de tuin ligt. Niet 1 stukje, maar gewoon heel veel hout. Het komt er allemaal wel uit, maar wat zou dat kunnen zijn? Kan dat niet verstoppingen veroorzaken?
Het was geen succes met die schijnzwangere muts van mij, tot 2x toe bijna knokken. Pff, hoe doe je dat met een reunie?Heb me dat altijd al afgevraagd, zijn het niet de reuen die erop gaan, nu zijn het die teven, en niet zo misselijk ook.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Hope
#3076989
Nelson at stenen. En hout. En bladeren.
Eigenlijk alles.
Het enige wat hielp was voorkomen en hem afleiden met iets leuks. Het is vanzelf overgegaan.
Door vagebond
#3077006
Okay, was dat ook zo'n beetje deze leeftijd dat ie dat deed?
Ik weet nog wel van Gina(=moeder) vroeger, die kwam met van alles aanzetten, zat ze weer te kauwen op een spijker, schroef, echt van alles, de tuin is dankzij haar wel opgeruimd nu :)
Wat was ik blij dat ze dat niet meer deed en dat was idd ook het eerste jaar.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Hope
#3077009
vagebond schreef: Okay, was dat ook zo'n beetje deze leeftijd dat ie dat deed?
Ik weet nog wel van Gina(=moeder) vroeger, die kwam met van alles aanzetten, zat ze weer te kauwen op een spijker, schroef, echt van alles, de tuin is dankzij haar wel opgeruimd nu :)
Wat was ik blij dat ze dat niet meer deed en dat was idd ook het eerste jaar.
Gr. Ingrid
Ja, het is nu wel zo'n beetje over (14 maanden). Maar vanaf een maand of 8 was het echt om gek van te worden.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3077097
Max eet ook hout, als hij dit doet is het in het bos, tijdens pauze van een lange wandeling. Dan staat hij echt te kauwen en te slikken. Daarnaast eigenlijk altijd wel ondiepe kuiltjes graven en dan van het zand eten. Ik heb hier op het forum begrepen dat dat wortels eten is...
Max is Jack X Chi en alhoewel ik al twee jaar roep dat hij 11 is, heb ik net uit zijn boekje vernomen dat meneer 13 is :-[ Lekkend, zowel in- als uitwendig :P Soms nog gekke sprintjes trekkend, meestal ouwe l*l.
Afbeelding
Door Lizzy
#3077264
Hier zijn ze nog steeds DOL op hout, de puppies. Alleen eten ze het al lang niet meer op, ze knagen erop en spugen het uit. Eet "pup" het echt allemaal op? Dat zou ik toch wel beperken. Hout verteerd natuurlijk echt niet.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3077368
Flow eet zo ongeveer alles wat los en vast zit, op stenen na. Hout vind ze super lekker. Ze heeft in de tuin een boomwortel en een stuk haardhout, die laatste heeft toch echt der voorkeur. Het is meer knagen aan dan nog echt opeten gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3077371
vagebond schreef: Nee het verteert niet, het kwam er van achter zeer herkenbaar als hout weer uit vertelde ze, dusja.
Gr. Ingrid
Echt voorkomen dat hij het eet. Desnoods alleen onder toezicht naar buiten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3078101
Pike is inmiddels 12 en eet nog steeds elk houtje op als hij de kans krijgt. Verrot, verhakseld, maakt niet uit. Een boswandeling is geweldig met Pike  :-X Duc is vooral verzot op rotte takken die in het water liggen, maar ook ander oud hout versmaad hij niet. Hij reageert gelukkig wel heel goed op "los", i.t.t. Pike die dat commando vertaald in "slik snel door"  >:(
Door vagebond
#3078191
;D Chico had dat idd ook, vrat van alles op, heeft in zijn leven een halve rode leren bank opgegeten, ook plaids, een jaar later kon je nog zien waar hij gepoept had, poep was weg, bankstel en plaid lag er nog.
En toch 15.5 jr geworden.....
Gr. Ingrid
Door smulpaap
#3078195
vagebond schreef: ;D Chico had dat idd ook, vrat van alles op, heeft in zijn leven een halve rode leren bank opgegeten, ook plaids, een jaar later kon je nog zien waar hij gepoept had, poep was weg, bankstel en plaid lag er nog.
En toch 15.5 jr geworden.....
Gr. Ingrid


Oh een bankstel , wat erg  :biggrin2:
Door vagebond
#3078580
Ja, dat was heel erg, het begon met een gaatje. Mijn man over de rooie. Dan had Chico weer de inhoud van een kussen eruit gesloopt, overal witte pluizenbollen. Ik weer terug stoppen voordat mijn man het zag. Op een gegeven moment zag het er niet uit. Je kon er bijna niet meer op zitten zonder in een soort mega kuil te belanden.
Mijn man had intussen de hoop opgegeven dat het ooit goed zou komen. Toen hebben we een kringloop bank voor 75 euri gekocht en na een week hetzelfde verhaal. Eerst gaatje en toen de rest......................
Toen gingen we beneden verbouwen en hebben we een nieuwe bank in de voorkamer gezet, een schotje van 45cm, daarna heb je de achterkamer.
Geen teckels meer op de bank en alles bleef heel. Chico hebben we afgelopen oktober in laten slapen, maar tot op een week na, sloopte hij alle kleedjes.
Tja, ik vond het ook erg dat ie dat deed,  maar moest er wel om lachen, mijn man heeft nog even een knop om moeten draaien. :o
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door