Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3077803
estherdalmaat schreef: Nou, nog niet veel beter. Ik mep het eten nu goed plat een aantal dagen maar hij blijft trillen. Gisteren ook voor het eten en tot twee keer toe na het eten. De laatste keer zat er en uurtje tussen. Ik heb voor vandaag zijn eten verdeeld in twee porties en dan maar even kijken of dat beter gaat. Heb een onderbuikgevoel dat dit het niet is maar kan het nog niet duiden :-\
Wat raar zeg!

Ik hoop dat twee maaltijden hem helpen.
Anders misschien iets geven tegen krampen?
Door estherdalmaat
#3077806
Hope schreef: Wat raar zeg!

Ik hoop dat twee maaltijden hem helpen.
Anders misschien iets geven tegen krampen?
Ja dat is het! Ik hoop dat dit helpt...

Wat is een middel tegen krampen? Kan ik daar okugest voor gebruiken?
Door Jantina
#3077812
Wat naar joh! Geen tips voor je maar wel een knuffel voor lieve Guus!
Je kan ook niets zien in zijn bek of keel, vind je dat hij gewoon 'normaal' eet of moeite met slikken o.i.d.?
Door estherdalmaat
#3077815
Jantina schreef: Wat naar joh! Geen tips voor je maar wel een knuffel voor lieve Guus!
Je kan ook niets zien in zijn bek of keel, vind je dat hij gewoon 'normaal' eet of moeite met slikken o.i.d.?
Hoi! Dank je wel!

Nee niks te zien in zijn bek. Het eten heb ik goed in de gaten gehouden en daar merk ik niets aan. Hij was alleen hongerig aan het einde van de dag maar at net zo rustig als anders. Kan het zijn dat hij zo naar werd van 1 keer per dag eten dat er een soort ontlading komt als hij het eenmaal krijgt?
Het is niet dat hij niks kreeg op de dag, ik geef hem 's ochtends melkkefir met wat kokosolie of een eitje en op de dag wat gedroogde snacks. Merkte ook niet aan hem dat ie omviel van de geeuwhonger
Door Lizzy
#3077841
estherdalmaat schreef: Nou, nog niet veel beter. Ik mep het eten nu goed plat een aantal dagen maar hij blijft trillen. Gisteren ook voor het eten en tot twee keer toe na het eten. De laatste keer zat er en uurtje tussen. Ik heb voor vandaag zijn eten verdeeld in twee porties en dan maar even kijken of dat beter gaat. Heb een onderbuikgevoel dat dit het niet is maar kan het nog niet duiden :-\
Mmmm. Misschien is het gewoon toeval dat het na het eten optreedt. Vreemd. Kun je er eens een filmpje van maken?
Door tessa
#3077924
Ik herken het gedrag van net afgespeende pups, die rillen ook altijd na het eten. Hoe het komt weet ik niet.
Ik hoop voor jullie dat het met het voeren van meerdere porties per dag beter gaat.
Door Anne in Zweden
#3077952
Is er misschien een keer iets onverwachts/naars/vreemds gebeurd net nadat hij gegeten had? Dat hij nu bang is dat dat onverwachte/nare/vreemde opnieuw zal gebeuren wanneer hij klaar is met eten? Ik dacht in eerste instantie dat hij zijn eten misschien zo lekker vindt dat hij uit opwinding trilt, maar die staart tussen de benen past daar niet echt bij. Kan er iets gebeurd zijn waardoor hij bang is gestraft te worden omdat hij zijn bak heeft leeggegeten?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3077984
Anne in Duitsland schreef: Is er misschien een keer iets onverwachts/naars/vreemds gebeurd net nadat hij gegeten had? Dat hij nu bang is dat dat onverwachte/nare/vreemde opnieuw zal gebeuren wanneer hij klaar is met eten? Ik dacht in eerste instantie dat hij zijn eten misschien zo lekker vindt dat hij uit opwinding trilt, maar die staart tussen de benen past daar niet echt bij. Kan er iets gebeurd zijn waardoor hij bang is gestraft te worden omdat hij zijn bak heeft leeggegeten?
Tja, ik weet niet.
Toen Hope net op barf stond heeft hij een periode enorm zitten klappertanden voor hij gevoerd kreeg. We voerden toen nog altijd rond dezelfde tijd (nadat wij ons eten op hadden) en het begon dan ook al zodra mijn moeder de pannen op het fornuis zette. Hij zat dan echt doodongelukkig te kijken, inclusief staart tussen de benen. Toch was het pure opwinding, alleen leek het alsof hij er zelf zo van schrok dat hij daardoor in de war was.
Door estherdalmaat
#3078113
Lizzy schreef: Mmmm. Misschien is het gewoon toeval dat het na het eten optreedt. Vreemd. Kun je er eens een filmpje van maken?
Ja dat kan ik doen, alleen weet niet hoe ik dat moet uploaden enzo :confused1:
Door Anne in Zweden
#3078116
Hope schreef: Tja, ik weet niet.
Toen Hope net op barf stond heeft hij een periode enorm zitten klappertanden voor hij gevoerd kreeg. We voerden toen nog altijd rond dezelfde tijd (nadat wij ons eten op hadden) en het begon dan ook al zodra mijn moeder de pannen op het fornuis zette. Hij zat dan echt doodongelukkig te kijken, inclusief staart tussen de benen. Toch was het pure opwinding, alleen leek het alsof hij er zelf zo van schrok dat hij daardoor in de war was.
O nou, kijk, misschien heeft Guus last van soortgelijke opwinding?
Door estherdalmaat
#3078121
Jantina schreef: Voer je trouwens altijd op hetzelfde tijdstip?
Nee ik probeer wel af te wisselen, maar wel altijd in de avond. Hij spuugt ook geen gal.
Anne in Duitsland schreef: Is er misschien een keer iets onverwachts/naars/vreemds gebeurd net nadat hij gegeten had? Dat hij nu bang is dat dat onverwachte/nare/vreemde opnieuw zal gebeuren wanneer hij klaar is met eten? Ik dacht in eerste instantie dat hij zijn eten misschien zo lekker vindt dat hij uit opwinding trilt, maar die staart tussen de benen past daar niet echt bij. Kan er iets gebeurd zijn waardoor hij bang is gestraft te worden omdat hij zijn bak heeft leeggegeten?
Poe, volgens mij niet...ik laat hem altijd met rust tijdens het eten, let er ook op dat de kinderen hem niet lastig vallen. Hij maakt tijdens het eten ook een relaxte indruk. Staat niet schielijk om zich heen te kijken ofzo. Kan ook gewoon bij hem komen, stop er nog wel eens wat bij. Maar zeker weten doe ik het niet. Het kan soms zo onbenullig zijn waar ze van schrikken.
Anne in Duitsland schreef: O nou, kijk, misschien heeft Guus last van soortgelijke opwinding?
Dan zou het ontlading zijn? Hij heeft het normaal gesproken niet voor het eten.
Door Anne in Zweden
#3078277
estherdalmaat schreef:
Dan zou het ontlading zijn?
Als lichamelijke oorzaken kunnen worden uitgesloten, is dat het wellicht. Maar ik ben ook geen hondenpsycholoog, hoor, ik probeer alleen maar mee te denken over mogelijke oorzaken voor het trillen.
Door Lizzy
#3078282
estherdalmaat schreef: Ja dat kan ik doen, alleen weet niet hoe ik dat moet uploaden enzo :confused1:
Je moet het eerst uploaden op youtube. En daarna kun je de link van youtube hier neer zetten. Of je zet het op je facebook. Moet je account wel weer open staan voor iedereen om mee te kijken.
Door estherdalmaat
#3078403


Zo, er gaat een wereld voor me open :biggrin2:
Dit is een al wat ouder filmpje, want als ie het moet doen doet ie het natuurlijk niet...
Hij trilt nu heftiger dan hier te zien is en het gebeurde vandaag al twee keer, dus of het eten ermee te maken heeft :-\
Zal proberen om een beter filmpje te maken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door