Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door estherdalmaat
#3080584
Zo op het oog is er helemaal niks aan hem te zien. Ze vond hem er zelfs heel goed uitzien, niks afwijkends kunnen ontdekken. Ze heeft het filmpje bekeken en bloed afgenomen.
Heb aangegeven waar ik zijn schildklier op wilde laten checken en ze gaat informeren of dat hier in NL kan. Verder een uitgebreide screening van zijn bloed.
Ze gaf aan dat als daar niks uitkwam, ze me ging verwijzen naar een internist.
Pro vers is ze niet want het was ook nog goed mogelijk dat ie tekorten had door zijn voeding...want hoe zat het met zijn vitamines?? En stelde voor om te gaan suppleren om de juiste balans te krijgen, nah ja zeg...

Goed, daar doe ik niks mee, zeggen dat ie er zo goed uitziet en vervolgens over tekorten beginnen.
Belangrijkste is wat er uit het bloedonderzoek komt. Over twee dagen weet ik meer!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3080609
Fijn dat ze in elk geval wel onderzoek doet (ondanks dat gezeur over vitamine).. En dat ze wil doorsturen klinkt ook goed, succes!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3080770
Wat goed dat ze het serieus neemt!

Dat voer, ach, als het niet bij de da uit het schap komt is het al snel niet goed.
Door Lizzy
#3080789
estherdalmaat schreef: Zo op het oog is er helemaal niks aan hem te zien. Ze vond hem er zelfs heel goed uitzien, niks afwijkends kunnen ontdekken. Ze heeft het filmpje bekeken en bloed afgenomen.
Heb aangegeven waar ik zijn schildklier op wilde laten checken en ze gaat informeren of dat hier in NL kan. Verder een uitgebreide screening van zijn bloed.
Ze gaf aan dat als daar niks uitkwam, ze me ging verwijzen naar een internist.
Pro vers is ze niet want het was ook nog goed mogelijk dat ie tekorten had door zijn voeding...want hoe zat het met zijn vitamines?? En stelde voor om te gaan suppleren om de juiste balans te krijgen, nah ja zeg...

Goed, daar doe ik niks mee, zeggen dat ie er zo goed uitziet en vervolgens over tekorten beginnen.
Belangrijkste is wat er uit het bloedonderzoek komt. Over twee dagen weet ik meer!
Oh fijn dat ze je zo serieus heeft genomen qua onderzoeken! Ja, behalve dan dat voer... ::). Ik ben benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek!
Door estherdalmaat
#3081749
De eerste uitslagen zijn binnen. Er komt niet zoveel uit, lever, alvleesklier zien er goed uit. Geen langdurige ontstekingswaarden. Wel is zijn ureum verhoogd, zij weet dat aan vers voeren en zijn er acute ontstekingswaarden. Ze linkt dat aan een maagirritatie en stelt een maagzuurremmer voor. Dat een maand gebruiken en dan opnieuw bloed testen. Dat lijkt mij niet zo'n goed plan, ik zal eerder moeten zorgen dat zijn maagzuur weer op peil komt.

Weet niet zo goed wat ik hier mee moet. De schildklier uitslagen zijn er nog niet, de TSH die standaard in de test zit gaf niks afwijkends aan. Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel...
Door Lizzy
#3081752
estherdalmaat schreef: De eerste uitslagen zijn binnen. Er komt niet zoveel uit, lever, alvleesklier zien er goed uit. Geen langdurige ontstekingswaarden. Wel is zijn ureum verhoogd, zij weet dat aan vers voeren en zijn er acute ontstekingswaarden. Ze linkt dat aan een maagirritatie en stelt een maagzuurremmer voor. Dat een maand gebruiken en dan opnieuw bloed testen. Dat lijkt mij niet zo'n goed plan, ik zal eerder moeten zorgen dat zijn maagzuur weer op peil komt.

Weet niet zo goed wat ik hier mee moet. De schildklier uitslagen zijn er nog niet, de TSH die standaard in de test zit gaf niks afwijkends aan. Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel...
Hoe hoog is het Ureum?

En welke ontstekingswaarde bedoel je? Is dat dan CRP?

Nee, alleen TSH zegt niks.
Door estherdalmaat
#3081933
Lizzy schreef: Hoe hoog is het Ureum?

En welke ontstekingswaarde bedoel je? Is dat dan CRP?

Nee, alleen TSH zegt niks.
Ureum was echt licht verhoogd en de andere waarden zoals natrium, kalium, fosfor waren allemaal keurig. Daarom vond ze het niet verontrustend, maar ga een plas brengen zodat ze dat kunnen onderzoeken.  Ik heb de uitslag nog niet gemaild gekregen en weet dus niet de exacte getallen.

Ze testen de witte bloedlichaampjes en 1 soort was licht verhoogd. Dat duidde op een lichte ontsteking maar kon net zo goed door een puspiemel veroorzaakt worden. Omdat ik had aangegeven dat het trillen voornamelijk na het eten voorkwam dacht ze aan gastritis. Ik wil hem alleen geen maagzuurremmer geven.
Kan het dat hij bv moeilijk bot verteerd maar dat ik dat niet aan zijn ontlasting zie? Die is altijd mooi stevig maar niet krijterig of met grote stukken.
Kan ik hem een beetje sole geven voor het eten om zijn maagzuur wat te helpen? Appelazijn is misschien niet zo'n goed idee...

Heb ondertussen nog een duidelijker filmpje gemaakt om haar te laten zien.
Ze had het ook over epilepsie, dat dat zou kunnen. Dat kan dan primair zijn, door een kortsluitinkje, of een secundaire reden. Ik hoop dat de uitgebreide schildklier screening daar meer duidelijkheid over geeft.

Voorlopig maak ik me maar niet teveel zorgen. Ik geef hem nu twee keer per dag platgemept  eten. Ik hoop dat dat toch verbetering geeft. 
Door Jantina
#3081977
Na Basje van mij een tijdje op de maagzuurremmers te hebben gehad, ben ik over gestapt op maagcompositum van de Groene Os. Ik had daar met hem hele goede resultaten mee. Mocht je toch denken dat er iets met de PH waarde niet goed zit of een zweertje dan is dat echt een aanrader.
Door estherdalmaat
#3082035
Jantina schreef: Na Basje van mij een tijdje op de maagzuurremmers te hebben gehad, ben ik over gestapt op maagcompositum van de Groene Os. Ik had daar met hem hele goede resultaten mee. Mocht je toch denken dat er iets met de PH waarde niet goed zit of een zweertje dan is dat echt een aanrader.
Bedankt! Dat klinkt al een stuk beter dan een remmer. Ik ga me er eens in verdiepen!
Door Lil
#3082068
estherdalmaat schreef: Bedankt! Dat klinkt al een stuk beter dan een remmer. Ik ga me er eens in verdiepen!
Vergis je niet er zijn vers gevoerde honden die maagzuurremmers nodig hebben.
Door charmed
#3082077
Helaas moest whisper ook aan de maagzuurremmers, bij haar is vorig jaar een Mammacarcinoom weggehaald, nog geen uitzaaingen, maar wel steeds koorts en andere. Steeds overgeven, veel maagzuur en nu aan de remmers (helaas) Maagcompositum werkt bij mijn honden helaas niet, Ik gebruik Iberogast voor een andere hond van mij, dat brengt de maag/darmen in balans. Zonder dat zou ze altijd misselijk zijn, maar nu niet. Ik heb het bij meerdere van mijn honden gebruikt, vrijwel altijd bij oudjes. Vind het wereld spul, voor mijn gevoel beter als Maagzuurremmers gebruiken, maar soms ontkom je niet aan maagzuurremmers
Lil schreef: Vergis je niet er zijn vers gevoerde honden die maagzuurremmers nodig hebben.
Door estherdalmaat
#3082159
charmed schreef: Helaas moest whisper ook aan de maagzuurremmers, bij haar is vorig jaar een Mammacarcinoom weggehaald, nog geen uitzaaingen, maar wel steeds koorts en andere. Steeds overgeven, veel maagzuur en nu aan de remmers (helaas) Maagcompositum werkt bij mijn honden helaas niet, Ik gebruik Iberogast voor een andere hond van mij, dat brengt de maag/darmen in balans. Zonder dat zou ze altijd misselijk zijn, maar nu niet. Ik heb het bij meerdere van mijn honden gebruikt, vrijwel altijd bij oudjes. Vind het wereld spul, voor mijn gevoel beter als Maagzuurremmers gebruiken, maar soms ontkom je niet aan maagzuurremmers
Ik vind dat iets lastigs. Ik heb geleerd dat het geen teveel maar een tekort aan maagzuur is. Waardoor enzymen dus je maagwand kunnen aantasten en het eten niet goed verteert. De maagwand moet herstellen, daar ben ik het mee eens én het tekort moet aangepakt worden.
Is dat wat maagcompositum of iberogast doet?
Is het echt nodig dan zal ik hem ook maagzuurremmers geven, begrijp me niet verkeerd hoor, maar als het niet hoeft...
Door charmed
#3082168
Iberogast is geen maagzuurremmer, maar brengt balans in de maag. Ik denk als je een te kort aan maagzuur hebt of een teveel dat beide bij Iberogast verholpen kunnen worden. Iberogast is een soort van kuur. Je begint met volle dosering, als het goed gaat, daarna nog 2 weken deze dosering en daarna afbouwen, per 14 dagen. Dus het is een tijdelijk middel. Als alles in balans is, kan je afbouwen, niet te vroeg afbouwen, maar als je dan 14 dagen later afbouwt hoef je niet weer. Je zou ook even naar de Iberogast kunnen bellen of dit het middel is wat je zoekt ? En uiteraard ook naar de groene os? Ik bel altijd als ik er zelf niet uit kom. 
http://www.iberogast.nl/

als het niet hoeft zou ik ook niet doen. Ik hoop ook straks voor mijn dames een andere oplossing te vinden, zodat we meer symptomen ineens kunnen aanpakken :)
estherdalmaat schreef: Ik vind dat iets lastigs. Ik heb geleerd dat het geen teveel maar een tekort aan maagzuur is. Waardoor enzymen dus je maagwand kunnen aantasten en het eten niet goed verteert. De maagwand moet herstellen, daar ben ik het mee eens én het tekort moet aangepakt worden.
Is dat wat maagcompositum of iberogast doet?
Is het echt nodig dan zal ik hem ook maagzuurremmers geven, begrijp me niet verkeerd hoor, maar als het niet hoeft...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door