Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3069694
Helaas helaas....
Paar dagen geleden was 1 oogje van Much ontstoken, werd met deppen met zilverwater/gekookt water gelukkig snel beter, maar vandaag was ook het andere oog vies. Beide ogen zijn wel weer open, maar er komt nog steeds sliertjes prut uit, en het oogwit is nauwelijks zichtbaar (knijpt ze dus nog dicht) en als ik het zie, is het rood....

Helaas, want twee ontstoken ogen lijkt me dan weer geen normale oogonsteking, of maak ik me nu teveel zorgen?

Sinds september wat diersoorten geelimineerd, en jeuk rond neus die hij ervoor had is toen verdwenen. Afgelopen weken zag ik m wel een paar keer over zijn neus wrijven, maar zou niet weten wat er nu opspeelt. Geen nieuwe dingen gegeven, behalve:

-groenlipolie capsules ipv de poeder die ik ervoor gaf
-hertenspiervlees krijgt hij iets meer sinds paar weken
-Yucca-poeder geef ik sinds paar dagen

Verder geen veranderingen....Kan er weinig over vinden, kan dit duiden op allergie of omgevingsatopie?
Paar jaar geleden had hij hele neus kaal, maar kreeg toen nog brokken met kip, en dat was in het najaar. Mijten lijkt me geen optie, hele huis wordt dagelijks gestofzuigd ivm de immeraanwezige vlooien, neemolie en azijn op alles, dus mijten zouden wel dood moeten zijn...

heeft iemand een idee? Beetje moedeloos aan het worden na 6 maanden druk met rug, darmen, maag en voeraanpassingen en nu weer een ding... :-\
#3069700
oke, dit is toch wel interessant: yucca ingezet als ontstekingsremmer/pijnbestrijder omdat cox niet aansloeg, nu ik erop google voor overgevoeligheid, lijkt het juist goed voor allergie en oogproblemen te zijn...zou het kunnen dat hij nu even "heftig"reageert, waarna het weer beter kan gaan?

Andere optie: de neem waarmee ik spray doe ik met azijn en water, ook op kleedjes...appelazijn..n.zou dat nog kunnen irriteren?

En, mogelijk heel ver gezocht maarja, je moet wat, sinds kort een aromadiffuser (in mijn strijd tegen de vlooien probeer ik zo ongeveer alles wat mogelijk maar kan helpen) Zou het kunnen dat de olieen die ik erin doe effect hebben op slijmvliezen?

Tja, mogelijk wat ver gezocht allemaal, maar ik snap het ook niet zo goed waarom hij nu ineens weer reageert....buikgerommel valt heel erg mee afgelopen weken, wel iets meer geworden na drie weken stilte, maar nog steeds een stuk minder dan het geweest is, dus eten lijkt goed te gaan....

Dank voor reacties alvast!
#3069944
fijn om te horen, ze zijn ook al iets minder rood...tja, elke keer schrik ik weer als hij over zijn neus begint te krabben..

mogelijk komt het ook van het krabben, en moet ik toch eens nagaan waarom hij weer aan het krabben is..

thanx voor je reactie!
Door sella
#3070633
Mijn honden hebben net allebei twee ontstoken ogen gehad. Eerst met vitamine a zalf geporbeerd toen de oculoheel niet werkte en toen het erger werdt een sterker werkend middel ingezet.
Er stond een gure wind en ik vermoedt dat het hier met het saneren van de grond te maken had.
#3070915
Hier gaat het gelukkig al een stuk beter..tja, maak me soms wat snel zorgen na al die allergische reacties op dingen...

zilverwater en gekookt afgekoeld water gebruikt, nog wel wat prut, maar al veel minder rood en knijpt ook minder...gelukkig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door