Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bright Nova
#3069718
wat fijn dat het oor weer bijna normaal is!

Onze poes had dit ook, eerst moeten laten stollen, omdat het anders gewoon door zou bloeden, en dan leeg geprikt bij DA (onder een roesje) DA had dit nog maar zelden gezien bij een poezebeest. Maar helaas kwam het na 2 weken weer terug. Dus weer laten stollen en leeg laten prikken ( oortje was een flinke ballon geworden) Nu heeft ze een bloemkool oor. Wij noemen het een "special feature" 8)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3069743
hoe komt zoiets door ooronsteking ofzo? nog nooit gezien mijn god wat ziet dat eruit,en kan je het voorkomen? hoop dat nooit mee te maken
sterkte
Door Roosj
#3069770
kiara schreef: hoe komt zoiets door ooronsteking ofzo? nog nooit gezien mijn god wat ziet dat eruit,en kan je het voorkomen? hoop dat nooit mee te maken
sterkte
Het komt door het klapperen en/of krabben van het oor, waardoor er een ader knapt en er bloed in de huid komt. Voorkomen is lastig.

Klapperen en krabben doen ze bij jeuk. Bijvoorbeeld bij een oorontsteking.
Door Roosj
#3069773
Bright Nova schreef: wat fijn dat het oor weer bijna normaal is!

Onze poes had dit ook, eerst moeten laten stollen, omdat het anders gewoon door zou bloeden, en dan leeg geprikt bij DA (onder een roesje) DA had dit nog maar zelden gezien bij een poezebeest. Maar helaas kwam het na 2 weken weer terug. Dus weer laten stollen en leeg laten prikken ( oortje was een flinke ballon geworden) Nu heeft ze een bloemkool oor. Wij noemen het een "special feature" 8)
En ook niet pijnlijk?

Slechter nieuws.. Mijn verloofde zou gister op haar passen omdat ik werken moest. Hij is de hort op gegaan en gister avond uit mijn werk was het dikker en vuurrood. Wat werd ik boos!

Vandaag moest ik ook werken, maar ik voelde me al niet lekker en blijf vandaag dus lekker zelf thuis..

Ik kwam er gister avond achter dat ze zonder sjaal niet klappert, dus dat blijf ik in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3069775
Fijn he die mannen ! Arm beest
Ik weet niet hoor of dit een hele slechte tip is maar toen Missy mijn sintje een hotspot had ook dus onder der oorflap heb ik zo'n netje gekocht bij apotheek ( word gebruik over verband heen) oor open geklapt gelegd op der kop en toen dat netje eromheen dan legt het open en droogt het sneller in. Wel talloze keren weer goed moeten leggen maar het hielp wel, ook had ze sokjes aan der achterpoten vanwege het krabben , komt het wat minder hard aan.
Wat een toestand snap heel goed dat je je machteloos voelt maar misschien een idee
Door Roosj
#3069778
kiara schreef: Fijn he die mannen ! Arm beest
Ik weet niet hoor of dit een hele slechte tip is maar toen Missy mijn sintje een hotspot had ook dus onder der oorflap heb ik zo'n netje gekocht bij apotheek ( word gebruik over verband heen) oor open geklapt gelegd op der kop en toen dat netje eromheen dan legt het open en droogt het sneller in. Wel talloze keren weer goed moeten leggen maar het hielp wel, ook had ze sokjes aan der achterpoten vanwege het krabben , komt het wat minder hard aan.
Wat een toestand snap heel goed dat je je machteloos voelt maar misschien een idee
Dat hebben we nog wel ergens liggen. Kan ik wel over de sjaal heen doen idd :) Maar nu ligt ze te tukken, dus laat ik het ff zo. Slapend heeft ze geen last ;)
Gebruikersavatar
Door Bright Nova
#3069808
Roosj schreef: En ook niet pijnlijk?

Slechter nieuws.. Mijn verloofde zou gister op haar passen omdat ik werken moest. Hij is de hort op gegaan en gister avond uit mijn werk was het dikker en vuurrood. Wat werd ik boos!

Vandaag moest ik ook werken, maar ik voelde me al niet lekker en blijf vandaag dus lekker zelf thuis..

Ik kwam er gister avond achter dat ze zonder sjaal niet klappert, dus dat blijf ik in de gaten houden.
Nee ze had er gelukkig niet echt last van, terwijl het hele oor echt zo erg opgeblazen was dat ze erna gewoon vel over had  :(
Ze schudde soms een beetje met haar hoofd, denk ook omdat het zo zwaar was. Maar nu dus wel een heel verschrompeld oortje.
Enige wat ik nu moet doen is goed schoonhouden van binnen, maar dat doet ze eigenlijk zelf al perfect. Ze heeft nu nergens last van  :)

Balen joh! Hopelijk knapt ze snel op!
Door Roosj
#3069824
Bright Nova schreef: Nee ze had er gelukkig niet echt last van, terwijl het hele oor echt zo erg opgeblazen was dat ze erna gewoon vel over had  :(
Ze schudde soms een beetje met haar hoofd, denk ook omdat het zo zwaar was. Maar nu dus wel een heel verschrompeld oortje.
Enige wat ik nu moet doen is goed schoonhouden van binnen, maar dat doet ze eigenlijk zelf al perfect. Ze heeft nu nergens last van  :)

Balen joh! Hopelijk knapt ze snel op!
Tjee. Drib heeft het gelukkig niet over haar gehele oor :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3069829
Roosj schreef: Dat hebben we nog wel ergens liggen. Kan ik wel over de sjaal heen doen idd :) Maar nu ligt ze te tukken, dus laat ik het ff zo. Slapend heeft ze geen last ;)
Ik deed het juist als ze sliep lekker rustig en tegelijk lekker luchten
Ziet er niet uit hoor maar jammer dan, zou het zovaak mogenlijk proberen, en mag/ krijg je niet iets om erop te sprayen voor de jeuk , ik had een spray van de da dat hielp super voor de jeuk , daarnaast deed ik er colloïdaal zilver zalf op
Door Roosj
#3069843
kiara schreef: Ik deed het juist als ze sliep lekker rustig en tegelijk lekker luchten
Ziet er niet uit hoor maar jammer dan, zou het zovaak mogenlijk proberen, en mag/ krijg je niet iets om erop te sprayen voor de jeuk , ik had een spray van de da dat hielp super voor de jeuk , daarnaast deed ik er colloïdaal zilver zalf op
De oorontsteking word behandelt en op het bloedoor zelf smeer ik oa calendula en arnica wat oa tegen de jeuk helpt.

Drib is een heel makkelijk beestje (da leek hierom gister wel verliefd haha). Drib laat alles toe.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3069856
Okee dat is mooi de mijne ook gelukkig, die kan je bij wijze van spreken alles aantrekken  :biggrin2:
Zelfs toen der sokjes om 4 poten  ::)
Door Roosj
#3069858
kiara schreef: Okee dat is mooi de mijne ook gelukkig, die kan je bij wijze van spreken alles aantrekken  :biggrin2:
Zelfs toen der sokjes om 4 poten  ::)
Hihi ja, hier ook idd ;)
Door Roosj
#3069918
kiara schreef: Alleen maar makkelijk met dit soort dingen
Het is altijd makkelijk ;) Ze had jaren terug wat in haar pootje en ik kreeg het er niet uit. Ik had toen een andere da en hij tilde haar op, legde jaar op tafel dan ze tilde alleen haar hoofd op om te zien waar ik bleef. Ik liep naar de andere kant van de tafel waar haar hoofd was, ze legde haar hoofd op mijn borst, keek me aan en ik aaide haar. De da zat zonder verdoving in haar voetzooltje te poeren en ze gaf geen kick. Echt super.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3070158
dat zijn super honden toch,de mijne dan met die hotspot,moest ook geschoren worden,werkelijk geen kik en zonder verdoving da stond ook versteld
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door