Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#3068224
Roosj schreef: Dat is echt erg.. Denk je het beste voor je diertje te doen en dan nog heb je dit..
Ja, dat viel de da ook tegen. Het was namelijk niet zo'n ernstig bloedoor, eentje waarvan ik achteraf zeg had de methode leegzuigen en inspuiten maar geprobeerd (maar dat kenden wij niet).
smulpaap schreef: Hier nog een stukje van DA Atjo Westerhuis

http://www.kliniek-klaver4dieren.nl/art ... othematoom
Homeopathie, dat is helemaal mooi  :D
Door Roosj
#3068240
Angelique schreef: Even illustreren:

Afbeelding
Ik had het idd al gezien. Om misselijk van te worden.

Ik wantrouw dierenartsen eigenlijk altijd doordat da's altijd onzin dingen deden en mijn eerste hond ook bijna overleden is door die fratsen (4x zelfs bij 4 da's). Mijn huidige hond heeft tekort narcose gehad bij een spoed castratie ivm mogelijke bmo bij mijn 5e da. Ze was toen 10 maanden. Nu is ze bijna 5 jaar en nog steeds wil ze niet dat ik zonder haar weg ga.
Later bleek ook dat ze geen bmo had, maar ze hadden toch alles verwijdert en een week later moest ze weer onder narcose door hun fout (grote navelbreuk). Sindsdien aldoor huid klachten en allergieën. Nu dus mijn 6e da die continu aan het opereren is als ik een afspraak heb en ook continu opereren adviseerd bij het minste geringste.
Ik heb nog 2 holisten gehad met chineze kruiden. Die chineze kruiden hebben nog nooit geholpen, maar de adviezen van 1 van deze holisten zijn wel altijd goed en eerlijk. Ze zit alleen wel aan de andere kant van NL.

Schiet mij maar lek... Ik moet zelf maar studeren voor dierenarts/holist..
Laatst gewijzigd door Roosj op wo 04 feb 2015, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3068248
Ik durf niet zomaar te stellen dat operatie van een bloedoor onzinnig is. Niet behandelen kan ook echt wel nare consequenties hebben (heb ik ook wel eens gezien bij mensen die nooit hun honden lieten helpen bij een da). Maar operatie is niet mijn eerste optie zeg maar. Eerst andere dingen proberen en dan als dat geen optie is een operatie.
Door Roosj
#3068250
smulpaap schreef: Hier nog een stukje van DA Atjo Westerhuis

http://www.kliniek-klaver4dieren.nl/art ... othematoom
Zij adviseren ook oa Arnica. Ik ga dus door met mijn Arnica, Calendula en zodra het binnen is meng ik er een paar druppels Helicryse Wild olie door. Dat verwacht ik vanmiddag binnen.

Ik lees overal dat de zwelling pijn doet, maar Drib is gewoon vrolijk, enthausiast, energiek en juist erg hongerig. Gister hebben we nog behendigheid in de kou gedaan...
In het begin was ze wel erg knuffelig, maar nu niet meer. Ze is wel nog erger aanhankelijk.
Maar echt veel pijn verwacht ik dus niet. Met het smeren van de zalfjes doet ze ook niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3068281
Toen mijn hond ergens in de 80er jaren een bloedoor had is dat toen nadat de bloeding gestopt is leeggezogen en verder is er niks noppes aan gedaan en gewoon weggetrokken. Toen al melde deze da mij dat opereren iets is wat je niet zo snel moet doen omdat het zo,n ellendige operatie voor de hond is.

Naderhand met de volgende bloedoren dus niks gedaan, ja oor afplakken zodat er niet meer geklapperd kon worden en traumeel gegeven (arnica is dan natuurlijk ook goed, het gaat om het stoppen van de bloedingen) duurde een week2week en toen was het wel weg. En dat ga je niet redden met een operatie dat je er met 2 weken weer van verlost bent.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3068283
Roosj schreef: Zij adviseren ook oa Arnica. Ik ga dus door met mijn Arnica, Calendula en zodra het binnen is meng ik er een paar druppels Helicryse Wild olie door. Dat verwacht ik vanmiddag binnen.

Ik lees overal dat de zwelling pijn doet, maar Drib is gewoon vrolijk, enthausiast, energiek en juist erg hongerig. Gister hebben we nog behendigheid in de kou gedaan...
In het begin was ze wel erg knuffelig, maar nu niet meer. Ze is wel nog erger aanhankelijk.
Maar echt veel pijn verwacht ik dus niet. Met het smeren van de zalfjes doet ze ook niet moeilijk.
Bij Jane de laatste keer zag ik dat ze "m bezeerde tegen de tafel en zolang het nog bloedde was het erg gevoelig en was daar ook de neiging tot continue klapperen. Toen de zwelling mindr snel ging en ze haar muts ophad gekregen en dus niet meer kon klapperen zag je ook dat de gevoeligheid afnam. Tis natuurlijk ook zo dat het een blauwe plek is en die kunnen gevoelig zijn en als jij die dan comtinue tegen je eigen hoofd aanklettert dan blijft dat wel zeer doen. Jane was verder ook vrolijk, maar je zag aan die kop, die ze wat scheef hield zodat de oorschelp van het hoofd afhing dat dat oortje best zeer deed. Er zachtjes aanzitten vond ze ook geen probleem.
Door Roosj
#3068289
Angelique schreef: Bij Jane de laatste keer zag ik dat ze "m bezeerde tegen de tafel en zolang het nog bloedde was het erg gevoelig en was daar ook de neiging tot continue klapperen. Toen de zwelling mindr snel ging en ze haar muts ophad gekregen en dus niet meer kon klapperen zag je ook dat de gevoeligheid afnam. Tis natuurlijk ook zo dat het een blauwe plek is en die kunnen gevoelig zijn en als jij die dan comtinue tegen je eigen hoofd aanklettert dan blijft dat wel zeer doen. Jane was verder ook vrolijk, maar je zag aan die kop, die ze wat scheef hield zodat de oorschelp van het hoofd afhing dat dat oortje best zeer deed. Er zachtjes aanzitten vond ze ook geen probleem.
Die sjaal en Arnica helpen wel goed. Af en toe moet ik de sjaal weer ff wat meer vast maken. Maar sinds gister avond is de zwelling gehalveerd!!
Door Roosj
#3069132
Sinds gister ook nog die olie door de zalfjes en nu is haar oor bijna weer normaal! :)
Door hannabelgje
#3069254
Ons hondje van vroeger heeft het ook gehad. Niks aan laten doen en is gewoon goedgekomen. De da waar ik werkte opereerde dat ook nooit. Hij vond dat verre van nuttig.
Door Roosj
#3069308
hannabelgje schreef: Ons hondje van vroeger heeft het ook gehad. Niks aan laten doen en is gewoon goedgekomen. De da waar ik werkte opereerde dat ook nooit. Hij vond dat verre van nuttig.
Die da zit vast niet in nh? ;)

Echt super!
Door Roosj
#3069310
Angelique schreef: Kun je morgen mooi een lange neus trekken naar je da  :biggrin2:
Ik ga er zeker wat van zeggen, ja. Ook over haar jeuk klachten. Ik ben daar heen gegaan omdat hun de belofte maakten dat ze allergieën konden doen verdwijnen. Ik ben al meer als een jaar bij hun en ze doen alles behalve de boel op te lossen :(
Door Roosj
#3069477
Net terug van de da.

Nog 1 week door zalven en 1 druppel probiotica per dag IN haar oor om de huid flora in het oor weer in evenwicht te brengen.
Geen operatie!! :)

Het probleem is waarschijnlijk dat de da aan de foon net nieuw bij hun is en die adviseerde dus aan de foon een operatie. Ik denk dat zij er een andere visie op na houdt als de kliniek zelf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door