Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3066883
kurkuma neem ik al aantal maanden,maar groenlipmossel wat is dat? en waar koop je dat? klinkt wel vies  ::)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3067752
even nog vraagje welke moet je hebben van de groenlipmossel zijn zoveel soorten en sommige heel duur  :-\
Door Anne in Zweden
#3067836
kiara schreef: even nog vraagje welke moet je hebben van de groenlipmossel zijn zoveel soorten en sommige heel duur  :-\
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 453.0.html


Zorg dat je geen extract neemt maar 100% gedroogd mosselvlees. Zoals altijd is 'goedkoop' geen goed criterium om je keuze op te baseren, want 'goedkoop' werkt ook vaak niet. In Duitsland is Aniforte-groenlipmossel ongeveer 10 euro goedkoper dan Lunderland:

Aniforte:

en

Lunderland:
Door Laura2004
#3067842
Op de website bewegen zonder pijn (wwn.bewegenzonderpijn.com) staat het volgende over groenlipmossel:

In dit artikel gaan we uit van de gehele mossel, die onbewerkt en in een vloeibaar gemaakte vorm wordt genuttigd. Dit is het beste, omdat de Groenlipmossel in z’n geheel het meest compleet is, en er geen ingrediënten verloren gaan door verhitting of vriesdroging. En vloeibare producten worden in de regel beter door het maag-darm-kanaal opgenomen dan poedertjes en pillen.
Door Laura2004
#3067844
Ik vraag me dus af waar deze vloeibare vorm verkrijgbaar is, want ik heb het alleen maar in poedervorm of in de vorm van capsules en tabletten gevonden. 

Ik heb trouwens de groenlipmossel van Lunderland aangeschaft op advies van Anne, ik laat hier wel weten of het bevalt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3067876
Anne in Duitsland schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 453.0.html


Zorg dat je geen extract neemt maar 100% gedroogd mosselvlees. Zoals altijd is 'goedkoop' geen goed criterium om je keuze op te baseren, want 'goedkoop' werkt ook vaak niet. In Duitsland is Aniforte-groenlipmossel ongeveer 10 euro goedkoper dan Lunderland:

Aniforte:

en

Lunderland:
dank je ga kijken ;)
Door Anne in Zweden
#3067877
Laura2004 schreef: Op de website bewegen zonder pijn (wwn.bewegenzonderpijn.com) staat het volgende over groenlipmossel:

In dit artikel gaan we uit van de gehele mossel, die onbewerkt en in een vloeibaar gemaakte vorm wordt genuttigd. Dit is het beste, omdat de Groenlipmossel in z’n geheel het meest compleet is, en er geen ingrediënten verloren gaan door verhitting of vriesdroging. En vloeibare producten worden in de regel beter door het maag-darm-kanaal opgenomen dan poedertjes en pillen.
Natuurlijk zou onbewerkt het beste zijn, dat is met alles zo, maar zo is hij bij mijn weten niet verkrijgbaar hier in Europa. En om nou naar Nieuw-Zeeland te verhuizen daarvoor... (Alhoewel... graag zelfs! :biggrin2:)
Door Ruisje
#3067883
Het is vloeibaar te krijgen hier in Nederland, er zit dan ook al kurkuma in. Het merk is synofit en de website bewegenzonderpijn is volgens mij van dit merk. Dus niet geheel onafhankelijk. Het is ook heel erg duur! Ik ken iemand die het een half jaar gebruikt heeft zonder resultaat en nu een poeder (voor honden en paarden) in capsules stopt wat wel helpt. ;D
Je kun ook overwegen het in Nieuw Zeeland te bestellen. Maar of ze daar de vloeibare hebben?
Door Laura2004
#3067885
Ruisje schreef: Het is vloeibaar te krijgen hier in Nederland, er zit dan ook al kurkuma in. Het merk is synofit en de website bewegenzonderpijn is volgens mij van dit merk. Dus niet geheel onafhankelijk. Het is ook heel erg duur! Ik ken iemand die het een half jaar gebruikt heeft zonder resultaat en nu een poeder (voor honden en paarden) in capsules stopt wat wel helpt. ;D
Je kun ook overwegen het in Nieuw Zeeland te bestellen. Maar of ze daar de vloeibare hebben?
Ik had alleen dat stukje gelezen op die website, lijkt me inderdaad niet helemaal objectief dan. Ik ben erg benieuwd naar de werking van de poeders. Ik heb altijd extract gegeven en dat is blijkbaar wel een beetje geldverspilling.
Door Anne in Zweden
#3067886
Ruisje schreef: Het is vloeibaar te krijgen hier in Nederland, er zit dan ook al kurkuma in. Het merk is synofit en de website bewegenzonderpijn is volgens mij van dit merk. Dus niet geheel onafhankelijk. Het is ook heel erg duur! Ik ken iemand die het een half jaar gebruikt heeft zonder resultaat en nu een poeder (voor honden en paarden) in capsules stopt wat wel helpt. ;D
Je kun ook overwegen het in Nieuw Zeeland te bestellen. Maar of ze daar de vloeibare hebben?

Ah. Ik zat al een beetje met opgetrokken wenkbrauwen bij het lezen van 'poedertjes en pillen'. Dat klonk wat denigrerend, en meestal wordt zo'n toontje alleen aangeslagen als er een commercieel belang in het spel is. Quod erat demonstrandum.

Wat de opneembaarheid betreft: ik heb bij Max uitstekend resultaat behaald met groenlipmosselpoeder, en ook mijn Zweedse buren hebben hun oude jachthond met sprongen vooruit zien gaan. Dus op basis van mijn eigen waarnemingen concludeer ik dat het met die opneembaarheid wel goed zit. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3067889
Ik heb net even op de website van Synofit gelezen. Vind het een mooi verhaal, maar zit een beetje met de logica: het is 100% pure groenlipmossel in vloeibare en gestabiliseerde vorm. Logisch bekeken is 'stabiliseren' (wat dat ook mag inhouden) ook een vorm van bewerken, dus logisch bekeken kan het niet anders of je hebt daarbij ook verlies van gezonde stofjes. Verder moet het product op een of andere manier zodanig bewerkt zijn dat het in vloeibare en capsulevorm lang houdbaar is. Je maakt mij niet wijs dat bij dat 'unieke en gepatenteerde procedé' waarbij de mosselen vloeibaar worden gemaakt niet ook een klein beetje verlies van gezonde stofjes optreedt. En een batterij mosselen pureren en onbewerkt in een capsule stoppen zal niet gaan, want dan stinkt je medicijnkastje binnen twee dagen de wijk uit. Logisch bekeken.
Door Laura2004
#3067932
Dat zat ik met net ook te bedenken, dat het ook best wel een behoorlijke bewerking vergt om van een mossel vloeistof te maken. Ik vind het fijn om te lezen dat het bij Max en de hond van je buren zo´n positief effect heeft gehad, ik hoop dat ik over een tijdje hetzelfde kan zeggen.  :)
Gebruikersavatar
Door winni
#3068000
kiara schreef: helpt het nou echt voor artrose? ik heb ook artrose en ook niet zo'n beetje
Sinds ik het gebruik heb ik ietsjes minder snel ontstekingen. Maar als ik 10 x iets beweeg is het mis. Voorheen sneller. Je merkt dat je gewrichten wat beter over elkaar 'glijden'.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door