Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3066542
Hier een onzekere ongecastreerde reu die in elke cursusgroep wel een slachtoffer vind om lastig te vallen (ook altijd ongecastreerde reuen). Mij is door een gedragstherapeut en de dierenarts ernstig afgeraden om te castreren. Juist vanwege de onzekerheid heeft Scott zijn ballen af en toe gewoon nodig.
Wat mij enorm heeft geholpen is starten met de clicker ipv een woord als 'goed' te gebruiken. Ook heb ik veel gehad aan het boek Superhonden.
Ook kijk ik goed wat bij Scott past qua energie. Flyball en behendigheid zorgen ervoor dat hij heel snel overprikkeld is wat zorgt voor piepen, blaffen en trekken. Speuren en zoekwerk gaat prima. In april gaan we hoopers doen, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Succes in je zoektocht naar een nieuwe trainer of hondenschool.
Door Lil
#3066634
Ik kreeg mijn hond met implantaat. Zeer prikkelgevoelig, behoorlijk reactief met de nodige problematiek bij 50 kg herderkruising die voorheen te prikkelarm leefde.

Toen werkte dat ding niet meer. Testeron kwam dus interesse in teefjes, macho naar reuen, maar veel zekerder dus minder reactief, ook veel knuffeliger. Hier dus zeker die ballen blijven!

Dus als je overweegt...implantaat want ballen af zou averechts kunnen werken!

En neem svp andere school... Zij moeten jou zo kunnen begeleiden dat prikkels te verhapstukken blijven.
Ik kan bijna nergens trainen maar er zijn hele goede in mijn buurt (en zeer slecht tot matig of ietsje beter). Ik train bij een gt, kleine groep, individuele aanpak. Dus sta ik wel eens 100 m verderop beeindig ik de les als de hond vol zit. Begin ik niet voordat hond rustig is, doe eigen tempo en niveau (maar dat geldt voor iedereen!). Ga daar eens naar opzoek en cursus impuls controle
#3067674
Ik ben naar een andere school gegaan waar ook een gedragstherapeut aanwezig is , we hebben de eerste keer niet getraind we hebben vooral gepraat en hij heeft Nike vooral geobserveerd . vanaf zondag gaan we samen een klein uurtje trainen met de nadruk op aandacht omdat hij zo prikkelgevoelig is en op afstand van de andere honden .
Voorlopig heb ik hier een goed gevoel bij maar het is natuurlijk altijd afwachten he

Groetjes Kathleen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door