Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3065129
Bij mij zijn ze ook bijna niet alleen maar dit gebeurde s'nachts en lang niet altijd geen pijl uit te trekken, en niet druppelen, wel bij der tut vonden de andere honden haar lekker ruiken ( kwam achteraf door de ontsteking )
En ja castreren moeilijk, ik heb het toen ook niet gedaan bij mijn cairn terriër maar met 12 jaar 2 grote tumoren ter grote van tennisbal! aan der eierstokken, geopereerd maar s'avonds lag ze dood in der mandje  :'(
Dus ja toen wel "spijt" dat ik haar niet heb laten castreren, wel vrijwel gelijk daarna mijn Berner laten helpen eigenlijk uit angst, maar nu toch weer twijfel voor de Sint ( word 3 in september)
Ik blijf het moeilijk vinden waar je goed aan doet
In ieder geval sterkte
#3065138
kiara schreef: Bij mij zijn ze ook bijna niet alleen maar dit gebeurde s'nachts en lang niet altijd geen pijl uit te trekken, en niet druppelen, wel bij der tut vonden de andere honden haar lekker ruiken ( kwam achteraf door de ontsteking )
En ja castreren moeilijk, ik heb het toen ook niet gedaan bij mijn cairn terriër maar met 12 jaar 2 grote tumoren ter grote van tennisbal! aan der eierstokken, geopereerd maar s'avonds lag ze dood in der mandje  :'(
Dus ja toen wel "spijt" dat ik haar niet heb laten castreren, wel vrijwel gelijk daarna mijn Berner laten helpen eigenlijk uit angst, maar nu toch weer twijfel voor de Sint ( word 3 in september)
Ik blijf het moeilijk vinden waar je goed aan doet
In ieder geval sterkte
Meid wat moeilijk moet dat zijn geweest je Cairn dood te vinden :'( :'( :'(
Inderdaad is mijn angst voor tumoren denk ik toch groter dan de angst voor incontinentie... Maar blijft een moeilijke keuze. Als je nog nooit met incontinentie in aanraking bent geweest, ga je (ik in ieder geval) uit van de gedachte dat je de tumoren vóór wilt zijn. En heb er echt goed over nagedacht, om haar sowieso niet te laten helpen vóór de eerste loopsheid.
We gaan het horen vanavond...
#3065209
ja dat doe ik zeker niet voor de eerste loopsheid,de berner was bijna 3 dan is het risico op incontinente kleiner zeiden ze mij.
Als je twijfelt laat een echo maken van de blaas,toen kwam het ook pas bij mijn berner aan het licht

En ja we waren ons rot geschrokken,hoop dat nooit meer mee te maken,hoor nog mijn dochter schreeuwen als ik eraan denk
sterkte vanavond
ps welke da ga je?
#3065429
kiara schreef: sterkte vanavond
ps welke da ga je?
Dank. Gelukkig ging ik niet voor iets levensbedreigends, tenminste daar ga je toch van uit...
Ik ga naar de A30 kliniek, Amanda van Grondelle is mijn da en ondanks dat ik ondertussen verhuisd ben bij Ede vandaan, blijf ik er graag komen. Zij sturen de medicijnen voor de honden op per post, dus daar hoef ik al niet voor te rijden. Vind de combinatie aandacht voor mijn hondjes, maar ook mij in mijn waarde laten erg prettig. Ben een erg emotioneel mens als er iets niet goed is met mijn viervoetertjes  :-[ :'(

On topic: Spoiler heb ik laten plassen voor ik naar binnen ging, om wat te kunnen opvangen. Dacht ik... Spoiler dacht van niet, dus het zijn slechts enkele druppels geworden waarmee alleen een stickje wat kon testen.
PH was erg hoog voor een slechts vlees etende hond. Zou ca 6,5 moeten zijn, was 9. Was erg waterige urine, terwijl Spoiler niet meer/veel drinkt. Helaas kon het niet verder getest worden op dit beetje. Ze had geen koorts. Er voelde niets verkeerd op eerste gezicht, maar gezien de hoge PH wilde Amanda eerst een kuurtje (2 weken aangezien dit al wat langer speelde, terugkijkend). Over twee weken staat de afspraak terug te komen om opnieuw de urine te checken.
Dus nog niets echt uitgesloten, eerst kuurtje afmaken.
Edit: geen bloed in urine, veel witte bloedcellen. En al surfend kom ik dit tegen:

De oorzaak van de stress kan divers zijn en soms al maanden geleden. Gedacht kan worden aan gezinssituaties die veranderen, mensen die gaan scheiden of als er iemand komt te overlijden of als het baasje een weekendje weggaat. Er kan gedacht worden aan een nieuw huisdier of juist een maatje dat overleden is.
:-[  Hoeft natuurlijk niet maar valt wel erg toevallig samen met het verlies van Dwarreltje....
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op do 29 jan 2015, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door